Toon posts:

Tja WAAAZZZiiiiiGGGGG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys, Probleemstelling: Configuratie 1 jaar oud, Fujitsu Siemens van.....Albert Heijn (niet direct gaan lachen) draait een jaar lang foutloos onder win98 SE(ISDN lijntje eraan en gamen en surfen maar). Nu !!! ADSL installed ai ai de problemen niet van de lucht allerlei vage RNAAPP meldingen en hij sleurde allerlei proggies achter zich aan dus op aanraden van o.m TWeak reacties WIN2k installed, nou internet foutloos en razendsnel en stabiel dus jonges hartstikke tof en bedankt alleen nog 1 probleem over......hij is me traag bij het opstarten die PC dat wil je niet weten. Heb altijd begrepen dat WIN2k juist sneller was, nou moet ie natuurlijk wel wat meer drivers laden dan onder win98( ethernetkrt etc) maar zo vreselijk traag. Het lijkt net of ie heel lang staat te razen en te loeien voordat ie eindelijk is opgestart. Kortom heel vaag.
Wat heb ik:
AMD ATHLON AT compatible 1 Ghz
Main Board M7VKA
Chipset VIA VT 82C686A
WIN 2k met servicepack 2
Video: NVIDIA GEFORCE MXMX100 driver: 2.1.8.3
Sound: VIA pci audio controller driver: 4.10.0.318
DVD: SAMSUNG SD 6125 driver: stand.WIN2k
5.02.2195.1
CD : R/RW 8x4x32 driver stand.WIN2k
5.02.2195.1
Ethernet : 3 Com etherlink 10/100
PCI/NIC (3C905C-TX) driver:1.56.50.0013
Mouse: Logitech Optical driver:9.412.b004

Oke, wat heb ik er tot dusverre aangedaan: daar waar WIN2K zelf de drivers voor de diverse devices niet herkende alle meest recente drivers gedownd en installed onder meer BIOS update!
Ennuhhhhh NOU WEET IK HET DUS ECHT NIET MEER, hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik geen strontvervelend en wazig trajekt in moet met de leverancier Fujitsu Siemens.

Please please HELP !!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Windows 2000 start helemaal niet snel op, juist het langzaamst van alle windows versies ongeveer...

Maarruh, zal wel aan mij liggen... maar wat boeit dat hoe snel hij boot? Vooral bij win2k... crasht gewoonlijk niet, dus rebooten is echt bijna nooit nodig...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er zit ook maar 128 MB ram in die dingen he, dat schiet idd niet op.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Jah dat kan alleen maar aan het intern geheugen liggen..
Albert hein doet er expres zo weinig mogelijk intern geheugen in zodat een pc dan al weer snel verouderd lijkt...
Je moet er gewoon wat reepjes van 128 mb in gooien...Kost toch niet zoveel meer vandaag de dag.

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

Intern geheugen ??

Onzin.. Oke 128 is wat weinig, maar Windows 2000 is op bijna alle vlakke sneller dan win 9x BEHALVE met opstarten en afsluiten.

Heh, je moet win 2000 server maar eens proberen. Met een Domain en alles erin.. Ga maar zitten, zet koffie, ff ontbijten want dat duurt dus gewoon 10 minuten !!

*edit typo

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik ken ook iemand met zo'n AH Athlon 1000. De HDD die daarin zit is gewoon super traag en 128 MB RAM is ook erg magertjes.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Johnny E

Dôh !!

Oke je hebt dus een Biostar moederbord, opzich prima maar de geheugen timings zijn meestal errug veilig (traag) ingesteld, begin dus eerst een bij een bios update, tweak daarna de geheugen settings in de bios.

Je harddisk zal naar alle waarschijnlijkheid een 5400RPM maxtor zijn, niet echt snel, overweeg het eens een 7200RPM schijf aan te zetten.

De chipset op je moederbord is een Via, installeer dus de 4 in 1 drivers.

HEb je er echt zin in dan download je WPCredit en tweak je de chipset tot je optimale prestaties hebt.

Ohhhh en niet vergeten af en toe te defragmenteren B-)

Specs!

Pagina: 1