hitte pentium 60??

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
Ik heb hier een pentium 60 staan zonder ventilator en koelblok. (wil wel weten hoe warm die dingen kunnen worden).
Alleen nu heb ik hem al een half uur aanstaan stressd (met }:O ) en hij is nog niet doorgebrand.
Weet iemand hoe warm die dingen kunnen hebben?

Je kunt er al een eitje op bakken (en werkt goed als verwarming ;) )

mijn pc

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Een koelblok moet er wel op, maar een fan niet. Ik raad het je niet aan om hem standaard zonder koelblok te gaan gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 22:14 schreef Exirion het volgende:
Een koelblok moet er wel op, maar een fan niet. Ik raad het je niet aan om hem standaard zonder koelblok te gaan gebruiken.
Het zou in principe wel kunnen zonder iets erop, maar dan moet er wel bijvoorbeeld een casefan dichtbij zitten ofzo. Iig voldoet het kleinste koelblok al.

They made me do it.

• Rusky
nee, is maar ff een test hoelang die het aankan :)
maar nu heb ik koetje runnen 1 crunch lang al en nog niks gebeurd :( wou weleens zien hoe dat er uitzag

mijn pc

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 09 november 2001 22:16 schreef Rusky het volgende:
nee, is maar ff een test hoelang die het aankan :)
maar nu heb ik koetje runnen 1 crunch lang al en nog niks gebeurd :( wou weleens zien hoe dat er uitzag
Waarom moet ie stuk? Van een P60 kun je een perfect servertje maken met Linux. Echt doodzonde om 'm zomaar te slopen :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rusky
ik heb er nog wel 4 liggen dus

(en heb trouwens al een mooie server pentium 75 jaja)
draait ook al dag en nacht :)

mijn pc

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 19:46

Killjoy

Klingon lawn products

Zou er zeker een koelelement op plaatsen. De P66 is in veel gevallen aan oververhitting overleden. Denk niet dat jouw }:O nog lang zonder BSE te krijgen kan draaien.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
De eerste pentiums (60 en 66 mhz) konden behoorlijk warm worden. Een beetje koele lucht kan geen kwaad denk ik als je alleen een koelblok op je proc. wil zetten.

• Rusky
ff voor de duidelijkheid:

dit is een TEST hoe warm die proc kan worden zonder enige koeling, anders had ik hem toch weggegooid. weet zelf ook wel dat je minstens een koelblok nodig hebt.

maar het rare is dat de proc helemaal niet wil doorbranden :( terwijl ik dit wel gehoopt had

mijn pc

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
dan clock je 'm over en ga dan weer koe draaien :)

Denk alleen dat het erg tegen gaat vallen, want de pc zal te warm worden en vastlopen. Doorbranden doen intels niet zomaar :)

• Rusky
ja zou ik wel willen maar hoe klok je hem over als er niks op het mobo niks geen jumpers zitten en in de bios niks te vinden is.

mijn pc

Verwijderd

De eerste pentium 60's werden heeeeeeeet zat ook een foutje in. Hopen maar dat die van jou de koe goed berekend.. >:)

• Rusky
dit is niet echt een nieuwe, weet niet precies van wanneer maar de koe heeft hij nu 1.5 crunch gehad en draait nog als een zonnetje :)

mijn pc

• Mad_Manic
  • Laatst online: 09:40
Die P60's gebruikte geloof ik een hoger voltage dan de
p75 etc. Ik meen iets van 5 volt en daarom ook die grotere hitte.

• Rusky
heb die pentium 60 nu zonder koeling draaien (ff voor de duidelijkheid)

mijn pc

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad draaien ze volgens mij op 5 volt, en ze worden *flink* heet... dat zegt niet dat ie nu binnen een dag door gaat branden, maar er is een grote kans...

ik zou zeggen: laat em eens een week aanstaan... (zonde van de electriciteit, maar goed)

verder wil ik nog een mooie quote doen:
Op vrijdag 09 november 2001 22:20 schreef Exirion het volgende:
Waarom moet ie stuk? Van een P60 kun je een perfect servertje maken met Linux. Echt doodzonde om 'm zomaar te slopen :{
inderdaad, al dat slopen en weggooien met oude hardware.... ik vind een echte tweaker iemand die alle hardware nuttig probeert in te zetten...

of dat nou een DOS assembler knoei bakje is, een internet routing servertje, weggeven aan je zus die er perfect op kan Word95 doen, het maakt niet uit, doe er iets *nuttigs* mee ...

Hierbij wil ik een uitzondering maken voor onderdelen uit de XT/286 tijd, die kun je maar beter bij de kringloop winkel neerzetten en hopen dat iemand er een tientje voor wil geven om mee te prutsen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Killjoy
  • Laatst online: 23-08 19:46

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 09 november 2001 22:34 schreef Rusky het volgende:
ff voor de duidelijkheid:

dit is een TEST hoe warm die proc kan worden zonder enige koeling, anders had ik hem toch weggegooid. weet zelf ook wel dat je minstens een koelblok nodig hebt.
Ok, maar hoe meet je de temperatuur dan? Met een thermometer? Van sensors hadden ze in die tijd nog nooit gehoord.

Ik heb eens de temperatuur van een Cyrix 486DLC-40 gemeten door er met een plakbandje een laboratoriumthermometer (gevonden tijdens afstudeerstage >:) ) op te plakken. Dat ding werd zonder cooler (hoort zo) idle al 58 graden.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 22:42 schreef CB het volgende:
De eerste pentium 60's werden heeeeeeeet zat ook een foutje in.
hehe ja zoeen heb ik als server staan.
maar echt heet wordt 'ie niet hoor
staat continu aan zonder fans (mja eentje in de voeding, op 7V)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Rusky
inderdaad, al dat slopen en weggooien met oude hardware.... ik vind een echte tweaker iemand die alle hardware nuttig probeert in te zetten...

of dat nou een DOS assembler knoei bakje is, een internet routing servertje, weggeven aan je zus die er perfect op kan Word95 doen, het maakt niet uit, doe er iets *nuttigs* mee ...

Hierbij wil ik een uitzondering maken voor onderdelen uit de XT/286 tijd, die kun je maar beter bij de kringloop winkel neerzetten en hopen dat iemand er een tientje voor wil geven om mee te prutsen :)
heb al iedereen die ik kende en nog geen pc had er eentje gegeven en heb er hier thuis ook al tig staan. (had een paar pc'tjes over vandaar

mijn pc

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:51

JeroenT

hoi!

Op vrijdag 09 november 2001 23:47 schreef Rusky het volgende:

[..]

heb al iedereen die ik kende en nog geen pc had er eentje gegeven en heb er hier thuis ook al tig staan. (had een paar pc'tjes over vandaar
ik heb er wel belang bij hoor :P !!!

• Rusky
Op vrijdag 09 november 2001 23:54 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

ik heb er wel belang bij hoor :P !!!
zo te zien heb jij al een mooi systeempje voor elkaar :)

mijn pc

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 10 november 2001 00:13 schreef Rusky het volgende
verhaal
yeah! that's the spirit, voor mij ben je een *echte* tweaker 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Mijn zus heeft mijn oude P60 uit 1995, en hij doet het prima zit alleen een heatsink op. Kan je trouwens overklokken tot 66Mhz!!!

• Rusky
Op zaterdag 10 november 2001 11:35 schreef limoentje het volgende:

[..]

yeah! that's the spirit, voor mij ben je een *echte* tweaker 8-)
:)

mijn pc

• Rusky
Op zaterdag 10 november 2001 12:50 schreef CB het volgende:
Mijn zus heeft mijn oude P60 uit 1995, en hij doet het prima zit alleen een heatsink op. Kan je trouwens overklokken tot 66Mhz!!!
66 mhz ??? dat waren pas snelheden

(4 jaar geleden durfde ik nog geen eens te dromen dat ik zomaar een pentium 60 kon laten draaien zonder koeling alleen maar om te kijken wat er gebeurt :) )

mijn pc

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mijn P60 word ssssssuper heet met koeling (fan) en ik heb alles in me case wel dicht op elkaar en zonder case fans ofzow, maar hijs eht gloeiend altijd :?

ik erger me er nie aan ofzow, boeit me niks, maar toch

• dnz
  • Laatst online: 26-07 13:50

dnz

ja goed man die ouwe pentuims ;)
ik heb nu een p90 op 120MHz lopen zonder fan (wel met een vingerafdruk tussen koelgrid en cpu - ff voelen... :D)
staat:
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 5
model : 2
model name : Pentium 75 - 200
stepping : 5
cpu MHz : 120.275214
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
sep_bug : no
f00f_bug : yes
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr mce cx8
bogomips : 48.03

6:23pm up 236 days, 22:25, 1 user, load average: 0.08, 0.02, 0.01

*die dingen lijken ech nie kapot te kunne!!!

*-----

• Cyberjunkie
  • Laatst online: 22-07 00:53
Mijn 486 werd in 5 seconden zo heet, dat ie begon te roken. zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/316481

• Rusky
mijn cpu er toch maar ff uitgehaald:

Intel (M) (C) 1992
A80501-60
SX948

Type = 0
Family = 5
Model = 1
Stepping = 7
Mfg Stepping = D1