Toon posts:

[Netwerk] (Net)Werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb een @home kabelinternetverbinding, en nou wil ik 'm delen. Dus ik heb er een extra netwerkkaart bij ingeflikkerd, en die herkent ie wel. Nou heb ik om m'n andere pc win95 geinstalleerd, en dezelfde netwerkkaart ingegooid. Liep allemaal perfect. Nou vindt ie ten eerste geen netwerk, als ik op netwerkomgeving klik geeft ie een error. Mijn vraag is dus hoe ik dit wel werkend kan krijgen :D

Verwijderd

Topicstarter
Oja, op de pc waar de kabelverbinding staat, is win me geinstalleerd...

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Heb je beide pc's een IP adres gegeven?
Doe dat anders. Kijk dan of je de andere pc kan pingen.
Als dat lukt dan betekend dat de netwerkkaart goed werkt.

Vergeet niet om een proxyserver te installeren :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Installeer TCP/IP op beide PC's (duh :P ) ,Winroute op je server en off you go! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te pingen. Ik heb ip-adressen ingesteld, maar hij krijgt geen response, ik krijg alleen een standaard time-out.

Verwijderd

Topicstarter
als ik met mijn w95 pc met winipcfg het adres probeer te krijgen krijg ik ook een error, terwijl ik zeker tcp/ip heb geinstalleerd....

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Voor win95 kun je het beste een aantal updates installeren. De belangrijkste is winsock2. Kijk op de volgende page welke updates van toepassing zijn:

http://www.walbeehm.com/win95upd.html

Kijk eerst wel goed welke versie van win95 je hebt!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, dit werkt nog niet....

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft ook aan dat ik andere drivers moet installen maar ik heb de bijgeleverde drivers geinstalleerd....

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

[edit] je kan je berichten ook editen hoor!!

Verwijderd

je moet een proberen om je gateway in te stellen op je tweede pc daar moet je dus het ip inzetten van je cable pc

vb
Pagina: 1