linux mislukt, no bootdisk, wat nu

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33
heb vandaag Red Hat 7.2 erop gezet, feilloos door de installatie heen. ga rebooten, maar geen bootdisk gemaakt, en start opnieuw op en toen kwamen de problemen...

als eerste "wine" gaf een error nadat ik inlogde. gewoon failed gaf die aan en verder geen extra message. toen kon ik opnieuw inloggen, dat gedaan. vanuit de prompt "startx" ingetypt en hij ging alles checken, hij schakeld zijn beeldscherm in (S3 Virge op 16 bit 1024*768) en gaat terug naar zijn prompt met de volgende meldingen:
Fatal server error: No valid modes found
verder stond er ook nog:
XIO: fatal IO error 104 (connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining.
aj! nu zit ik vast, dit was mijn 2de Linux installatie ooit en heb zeer weinig ervaring.

ik vermoed een probleem met de beeldscherm instellingen die ik in de grafische installatie meegaf. ik kan gewoon op de prompt werken in ieder geval...

iemand een idee en eventueel de oplossing? ik ben bereikbaar via icq als je dat makkelijker lijkt...

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik denk dat je na het rebooten X nog niet goed ingesteld hebt. Dat is wat ik eruit kan halen.

Voer dit script uit:

xf86config

en doorloop de vragen die gesteld worden en doe dan

startx

opnieuw.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• JeroenNietDoen
ok ik ben er nu aan bezig...maar dit lijken mij allemaal onderdelen die me al gevraagd zijn tijdens de installatie.

• Neptunus
  • Laatst online: 16-06 10:00
Probeer de setup anders even opnieuwe en zet dan de scherm instellingen eens wat lager, ik had ook een keer een probleem wat er op lijkt. :(

• JeroenNietDoen
jah ik ben nu opnieuw aan het installeren en zal hem op een lagere reso draaien.

• JeroenNietDoen
k, op 800*600 * 16 bits doet ie het perfect. kijk nu tegen KDE aan :)

bedankt!

Verwijderd

Xconfigurator werkt ook goed!
Pagina: 1