WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

RAM duurder?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik lees dit op www.computerland.nl :
--------------
LET OP ! STIJGENDE GEHEUGENPRIJZEN !
Door een productiestop bij een aantal grote geheugenfabrikanten kunnen de geheugenprijzen nu hard gaan stijgen. De prijzen op onze site zijn nu erg onderhevig aan schommelingen en kunnen dus snel wijzigen! Bestaande advertenties en prijslijsten vervallen.
------------------

klopt dit? ach gelukkig heb ik volgende week me nieuwe peeceetje met zat ram voorde komende tijd :)

Verwijderd

Dit soort meldingen kom je zo vaak tegen, geloof er niet veel van om eerlijk te zijn :)

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Ik heb voorlopig toch genoeg ram: 512 MB.
:)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Topicstarter
arme zieltjes winnen? willen ze hun kast opruimen en van de voorraad af zeker :?

Verwijderd

/me heeft nu 512 maar als zijn portomonee het toelaat komt dat er nog 2x bij :)

Verwijderd

Volgens mij kan dat wel kloppen, want heb van een aantal computerzaken gehoord....

Ik ga snel mijn 256 ddr halen voordat het met 20% gaat stijgen....ja 20% heb ik ze horen zeggen!

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

dit soort dingen hoor je wel vaker :) dan blijkt het achteraf heel erg mee te vallen, heb er nu 256 mb inzitten en dat is voor mij wel genoeg. En tegen die tijd is de HCC ook weer en daar word ook altijd flink gestunt met geheugen prijzen :)

Under Construction

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik zou zeggen: hou gewoon de pricewatch in de gaten... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 21:37 schreef QuestGamer het volgende:
Ik ook => 576MB :+

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 15:54
Sorry guys, 't is echt afgelopen met de lage geheugenprijzen :( Computerland en DVC hebben hun prijzen al vandaag flink verhoogd, de andere zullen morgen wel volgen (HG Computers en YFM Computers doen hun weekupdate meestal op zaterdag) en de rest van de shops (Europc, Informatique enz. enz.) zullen wel begin volgende week volgen.. mijn tip: Bestel vandaag ofzo nog snel wat geheugen, kans dat je 't nog goedkoop krijgt.. en 't gaat om relatief FORSE prijsverhogingen hoor, 128 MB PC133 naar ongeveer 50 gulden 256 MB PC133 naar ongeveer 90 piek, 512 MB zag ik nog niet echte verhogingen, DDR ook iets duurder maar niet zo veel als bij SDRAM, Rambus blijft gelijk of zelfs iets goedkoper, dus die verschillen worden wat kleiner..

• jitze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2023
Op vrijdag 09 november 2001 21:37 schreef QuestGamer het volgende:
Ik ook 1 GB >:)

specs

Verwijderd

Klopt, ik werk bij Computerland... en voor zover ik weet verdubbelen de geheugenprijzen vanaf aanstaande maandag!

edit:

SD-RAM that is :)

• MadBear
128 MB en 256 MB PC133 gaat ongeveer 80% omhoog in prijs,
512 MB PC133 10% omhoog, evenals 128 MB DDR..
256 MB DDR gaat ongeveer 15% meer kosten..
da's mijn schatting voor volgende week naar aanleiding van enkele verhogingen (FHG, Wintelco, DVC en Computerland)..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:44
Moet dan snel naar de gig :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:48

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 09 november 2001 23:50 schreef Termin8or het volgende:
Moet dan snel naar de gig :)
Lekker nuttig |:(

Nah, zo snel als het stijgt, zal het wel weer dalen ook ..
wat goes up, must come down :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 22:43 schreef MadBear het volgende:
128 MB en 256 MB PC133 gaat ongeveer 80% omhoog in prijs,
512 MB PC133 10% omhoog, evenals 128 MB DDR..
256 MB DDR gaat ongeveer 15% meer kosten..
da's mijn schatting voor volgende week naar aanleiding van enkele verhogingen (FHG, Wintelco, DVC en Computerland)..
Wow! dat is niet mis zeg, ik heb net gekeken bij de pcboer waar ik altijd koop en idd de prijzen zijn al gestegen.
Nog niet enorm, maar toch wat.

• Termi
Op vrijdag 09 november 2001 23:55 schreef nigelator het volgende:

[..]

Lekker nuttig |:(

Nah, zo snel als het stijgt, zal het wel weer dalen ook ..
wat goes up, must come down :)
Maar hoelang gaat het zo door :). Want we zitten rond de 130 piek 512 mb :D. Daz niks !!!! :Y). Maar ik zie dat de 1 gig geheugen reepjes nog zeer duur zijn:(. Zou dit beteken dat je straks goedkope >100 piek 512 mb hebt?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
* ubermaestro heeft al genoeg RAM ingeslagen voor Windows 2006 :Y)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27
Op zaterdag 10 november 2001 00:16 schreef ubermaestro het volgende:
* ubermaestro heeft al genoeg RAM ingeslagen voor Windows 2006 :Y)
whoaa cool hoeveel is dat dan ongeveer :)

maar je had eerst toch 30 pins? daar na 72,(toen nog iets?) en nu 168 (toch?) nah tegen die tijd heben we 512 pins ofzo :P lekker puh... :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op vrijdag 09 november 2001 23:59 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Maar hoelang gaat het zo door :). Want we zitten rond de 130 piek 512 mb :D. Daz niks !!!! :Y). Maar ik zie dat de 1 gig geheugen reepjes nog zeer duur zijn:(. Zou dit beteken dat je straks goedkope >100 piek 512 mb hebt?
Oeps, dat zou dan waarschijnlijk weer niet goed zijn voor mij want dan gaan de 256 MB bankjes er misschien wel uit en mijn mobo ondersteunt niet meer dan 256 MB bankjes. Kan echter wel vier reepjes daarvan hebben dus das toch nog 1GB

* x-wolf is eigenlijk ook wel tevreden met zijn huidige 320MB :)

• Termi
Op zaterdag 10 november 2001 00:23 schreef MasterM het volgende:

[..]

whoaa cool hoeveel is dat dan ongeveer :)

maar je had eerst toch 30 pins? daar na 72,(toen nog iets?) en nu 168 (toch?) nah tegen die tijd heben we 512 pins ofzo :P lekker puh... :)
:) denk eerder aan de bit-structuur :?. We gaan straxz naar 64 BIT!! :) duz word het geheugen dan ook 64 bit :)?

• ernst
  • Laatst online: 08-06 11:03
betekend dit dat het verstandig is VOOR de HCC alsvast RAM in te slaan :?
zeg maar morgen :D(het gaat om 256 en 512mb pc 2100 modules )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• MadBear
Op zaterdag 10 november 2001 00:38 schreef ernst het volgende:
betekend dit dat het verstandig is VOOR de HCC alsvast RAM in te slaan :?
zeg maar morgen :D(het gaat om 256 en 512mb pc 2100 modules )
ik denk 't wel, probeer 't nog voor de oude prijs, vandaag of morgen, met een beetje geluk heb je ze nog goedkoop, als je pech hebt rekenen ze je de nieuwe prijs.. je hebt nu nog shops waar 256 MB DDR voor rond de 90 piek staat, dit zal toch wel enkele tientjes gaan stijgen.. Bij 512 MB modules zijn de stijgingen zo te zien nog niet errug groot.. verwacht wordt hoorde ik dat de prijzen nog wel verder zullen stijgen :( Dus ik denk dat nu ff geld, hoe sneller, hoe beter..

Verwijderd

Ik heb gisteren toevallig 256 Mb geheugen voor m'n 2e PC ( een Compaq) besteld bij Informatique. Deze was niet op voorraad maar wordt volgende week afgeleverd Hier ook al een orderbevestiging voor ontvangen met een mooi laag bedrag erop.

Betekent dit nu dat ik bij aflevering het bedrag van de opdrachtbevestiging moet betalen aan de postbode :) :)

... of moet ik de dagprijs betalen aan de postbode :(

Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 00:58 schreef Evolution het volgende:
Ik heb gisteren toevallig 256 Mb geheugen voor m'n 2e PC ( een Compaq) besteld bij Informatique. Deze was niet op voorraad maar wordt volgende week afgeleverd Hier ook al een orderbevestiging voor ontvangen met een mooi laag bedrag erop.

Betekent dit nu dat ik bij aflevering het bedrag van de opdrachtbevestiging moet betalen aan de postbode :) :)

... of moet ik de dagprijs betalen aan de postbode :(
Wie heeft hier ervaring mee?
Je betaalt de prijs van de dag dat je het inkoopt

• MadBear
Je betaalt de prijs van de dag dat je het inkoopt
Veel bedrijven dekken zich hier ook tegen in hoor en schrijven in hun voorwaarden dat ze 't recht behouden de prijzen nog tussentijds te verhogen nadat je de bestelling hebt geplaatst op de site.. maar daar moeten ze je uiteraard wel tijdig in informeren en je de kans geven de bestelling te annuleren..

Verwijderd

Hehe, lang op moeten wachten maar het ziet er naar uit dat mijn pc dus in waarde gaat stijgen >:)

Verwijderd

Uit de algemene voorwaarden van Informatique:
De zaken van Informatique worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Informatique.

Het ziet er naar uit dat ik een keer mazzel heb :) :)

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Volgens mij is dat al het geval bij een bankstel of een auto, ofwel alles dus :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 05:32
Op zaterdag 10 november 2001 00:32 schreef Termin8or het volgende:

[..]

:) denk eerder aan de bit-structuur :?. We gaan straxz naar 64 BIT!! :) duz word het geheugen dan ook 64 bit :)?
Dat is het toch al eventjes ...

-

• dion_b
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 10 november 2001 00:32 schreef Termin8or het volgende:

[..]

Dacht dat geheugenaddressering dat al sinds de invoering van de Pentium is- vandaar die 2 SIMMs tegelijk moeten plaatsen.

Verder hangt het een beetje af van bandbreedtes- de Itanium gebruik een aantal kanalen SDRAM (toch?) en de Hammer krijgt een ingebakken geheugencontroller (dual channel DDR?).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1