Maxtor D740X Ultra

Pagina: 1
Acties:

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen:

-Ball Bearing Motor
-Fluid Dynamic Motor

De maxtor D7400X Ultra worden of met een Ball Bearing Motor of met een Fluid Dynamic Motor gemaakt. Wat is het verschil??

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ball bearing = kogellager.
Fluid gedoe :? = geen idee...

Moet in ieder geval iets zijn zoals kogel lagers ofzo... misschien vloeibaar iets erin :? fluid klinkt vloeibaar

Slave lijkt me in ieder geval nie zo prettig :P

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:58
Ball Bearing Motor -> kogelgelagerd
Fluid Dynamic Motor -> vloeistof "als lager"

Vloiestof gelagerd is iets stiller, en volgens sommigen ook iets betrouwbaarder...

(Een L in het serie nummer: Fluid Dynamic Motor. Een J in het serie nummer: Ball Bearing Motor )

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vloiestof gelagerd is iets stiller, en volgens sommigen ook iets betrouwbaarder...
de eerste vloeistoflagers waren anders verre van betrouwbaar, of laat ik het zo zeggen, de eerste hd's waar deze lagers in zaten. dit is de seagate medallist pro, en dat is zo'n beetje de enige schijf op de database van storagereview met een score van 3 (poor)
(en dan te bedenken dat de ibm 75 gxp met een uitval van 30% nog de score 'fair' behaalt)

Verwijderd

Leesvoer: [topic=307866/1/100]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 01:12 schreef HlpDsK het volgende:
Leesvoer: [topic=307866/1/100]
ja, vrij leerzaam.

Ik denk dat ik de "L" versie neem. Dan neem ik gelijk 2 x 80GB, ik kan ze toch voor $163 (+ een beetje) :P. Dan zet ik ze gelijk in een snelle Raid 133 controller :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1