Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wachten op GPRS?

Pagina: 1
Acties:

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik zit met een probleem.

Binnenkort is mijn abo van mijn GSM afgelopen. Wil eigenlijk wel een nieuwe maar GPRS komt er ook zo aan.

Ik weet alleen niet wat ik er van moet verwachten? Wordt het net zo'n flop als WAP? Zal het een beetje jammer vinden als ik straks een nieuwe telefoon koop die over een paar maandjes toch weer beperkingen heeft.

Ik hoorde trouwens ook dat het aflsuiten van een abonnement rond december/januari duurder gaat worden...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mmmm.. nee, je hoeft niet te wachten. Ben op het werk aan het testen met GPS via GSM. Werkt als een tierelier, nog geen minpuntjes kunnen vinden.

edit:

Hier wat meer info:
Telefoon: Benefon ECS! :9~
Voor meer uitleg/info: www.benefon.com
Hier kun je ook, als je de telefoon hebt gekocht, de landkaarten downloaden voor je telefoon.
De telefoon kost zo rond de Fl 1600,00

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

je kan ook een Telefoon halen die GPRS voorbereid is zoals de Ericsson T39.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Euuuuhh hij heeft het over GPRS. Een systeem op data per pakketjes te verzenden over the air. Kan gebruikt worden om sneller WAP pagina's te verzenden of email oid.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

GPRS zal toch alleen beschikbaar worden voor de zakelijke markt?? en tegen de tijd dat gprs voor comsumenten komt zal UMTS wel dicht bij zijn, en zou ik liever daar op wachten.

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Hangt ervan af wat je wilt doen met GPRS, voordeel is dat je bijvoorbeeld veel sneller je email binnenhaald dan op het 'standaard' GSM netwerk (er moeten natuurlijk niet te grote attachments bijzitten -->> kan nogal duur worden).

Ook het wappen gaat veel sneller dan met een gewoon GSM toestelletje.

Internetten zou je ook kunnen doen, nadeel is dat je per data-eenheid betaalt (kb of mb)....dus als je pagina's gaat bekijken met veel plaatjes etc. dan kan het een duur geintje worden.

GPRS is niet puur voor zakelijke doeleinden, ook de 'particuliere gebruiker' kan er veel plezier van hebben, maar denk er eerst goed over na waar je het voor wilt gebruiken.

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Op vrijdag 09 november 2001 20:36 schreef Radical1980 het volgende:
Ik weet alleen niet wat ik er van moet verwachten? Wordt het net zo'n flop als WAP?
Je kunt GPRS niet gaan vergelijken met WAP. WAP is maar 1 van de toepassingen die mogelijk zijn met GSM/GPRS.

Je kunt GPRS zien als een soort 'update' van het huidige GSM netwerk, gewoon een 'dragerdienst' dus.

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Okay bedankt. Ik denk dat ik gewoon ff ga kijken of ik weer voor een jaartje een degelijk GSM abonnement kan afsluiten. Over een jaar zien we wel weer...

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Laat toch gewoon je abo eventjes doorlopen, kun je altijd nog direct kappen. Moet je een maandje wachten of zo. In een jaar kan veel gebeuren

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 10:45

Byteripper

The bytes make the rip.

Heeft iemand hier enig idee wanneer en bij welke providers het mogelijk zal zijn gebruik te maken van GPRS?

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Ik heb me net aangemeld bij BEN-Online en volgens de site is het mogelijk om met me nieuwe 8310 ( ;-) ) te GPRS'en...

Dus ben is NU, dus als eerste klaar voor GPRS?

If you see me running, try to catch up

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nee, libertel :)

Verwijderd

Volgens mij is Telfort eerder, ze zijn iig 1 dag eerder dan Ben :)

Verwijderd

kpn kapt iig voorlopig met gprs heb ik gisteren gelezen.

Verwijderd

nee man, GPRS gaan ze gewoon mee door, maar het is alleen handig als je zakenman bent ofzo.. GPRS is de laatste stap tot UMTS en is eigenlijk gewoon upgraded WAP. Ik vind het niet echt veel speciaals eigenlijk.. alleen interessant als je veel op weg bent enzo anders zou ik nog wahcten op UMTS

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Wat veel mensen niet weten is dat de 6210 ook GPRS is voorbereid en dat hier een originele Nokia GPRS kit voor verkrijgbaar is. Dit is een aangepaste batterij waar het GPRS gedeelte dan in zit geloof ik.

Ps. * intert0y wacht op de 6310 al heeft ie zo'n HEEL lelijk goud kleurtje rond z'n display.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 09:48 schreef ugamer het volgende:
nee man, GPRS gaan ze gewoon mee door, maar het is alleen handig als je zakenman bent ofzo.. GPRS is de laatste stap tot UMTS en is eigenlijk gewoon upgraded WAP. Ik vind het niet echt veel speciaals eigenlijk.. alleen interessant als je veel op weg bent enzo anders zou ik nog wahcten op UMTS
okey speciaal voor jou dan maar :O
KPN kapt lancering GPRS ineens af
KPN mobile blaast de onverwachts de massale introductie van internet via GPRS af. Een dag voor de landelijke persconferentie. Reden hiervoor?

Internet Everywhere via GPRS zou 'te moeilijk zijn voor de massamarkt'. Maar ook een technische reden zou de lancering in de weg staan. En zolang KPN volgens eigen zeggen ontevreden is, blijft de introductie ook uit.
:+

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 11 december 2001 09:48 schreef ugamer het volgende:
GPRS is de laatste stap tot UMTS en is eigenlijk gewoon upgraded WAP.
Ga jij nog maar eventjes zoeken naar wat GPRS, UMTS en WAP zijn. |:(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

ik heb nu een nokia 8310, maar nog nooit mee gegprs'ed, maar als je breedbandinternet gewnd bent dan schiet t toch nie op....

zou maar gewoon een leuke telefoon kopen en me nie zo druk maken over da gprs umts enz

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 13:56 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Ga jij nog maar eventjes zoeken naar wat GPRS, UMTS en WAP zijn. |:(
hallo GPRS = WAP 2 eigenlijk. net ISDN :P beetje beter maar dan WAP maar niet echt revolutionair. En ik hoorde trouwens gister nog dat het gewoon doorging :?

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 10:31 schreef mafiasven het volgende:

[..]

okey speciaal voor jou dan maar :O
[..]

:+
vaag :D
zag gister nog een vette grote KPN GPSR stand op TV met zo'n man die in alle kleuren zit te vertellen hoe vet GPRS is en dat KPN er zeker mee doorgaat enzo |:( TV = oud..

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 09:58 schreef intert0y het volgende:
Wat veel mensen niet weten is dat de 6210 ook GPRS is voorbereid en dat hier een originele Nokia GPRS kit voor verkrijgbaar is. Dit is een aangepaste batterij waar het GPRS gedeelte dan in zit geloof ik.
Volgens mij gooit intertoy gprs en bluetooth door elkaar. Of overzie ik iets op nokia.com?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op dinsdag 11 december 2001 23:11 schreef ugamer het volgende:

[..]

hallo GPRS = WAP 2 eigenlijk. net ISDN :P beetje beter maar dan WAP maar niet echt revolutionair. En ik hoorde trouwens gister nog dat het gewoon doorging :?
GSM = 2G. Dus de 2e generatie mobiele netwerken. UMTS=3G. GPRS zit daartussen. 2.5G wordt t ook wel genoemd. Het is dus een TECHNIEK VOOR DRAADLOZE COMMUNICATIE. WAP daarentegen is een protocol. Dit protocol kan werken via GSM, via GPRS en via UMTS. Een mogelijkheid van WAP is wml-sites bekijken, een andere toepassing van WAP is de opvolger van SMS --> MMS. MMS werkt dus via WAP. Welk type netwerk er gebruikt wordt (GSM, GPRS, UMTS etc.) maakt niets uit.

In de consumentengids stond een verhaal waar ook helemaal niets van klopte. Op mijn mail hebben ze nog niet gereageerd (na 2 weken nog niks :( )

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Op woensdag 12 december 2001 10:23 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

GSM = 2G. Dus de 2e generatie mobiele netwerken. UMTS=3G. GPRS zit daartussen. 2.5G wordt t ook wel genoemd. Het is dus een TECHNIEK VOOR DRAADLOZE COMMUNICATIE. WAP daarentegen is een protocol. Dit protocol kan werken via GSM, via GPRS en via UMTS. Een mogelijkheid van WAP is wml-sites bekijken, een andere toepassing van WAP is de opvolger van SMS --> MMS. MMS werkt dus via WAP. Welk type netwerk er gebruikt wordt (GSM, GPRS, UMTS etc.) maakt niets uit.

In de consumentengids stond een verhaal waar ook helemaal niets van klopte. Op mijn mail hebben ze nog niet gereageerd (na 2 weken nog niks :( )
Ik zag het inderdaad ook staan in de consumentengids... stelletje knuppels. Iedereen haalt de communicatie-methode (GSM,GPRS,UMTS) door elkaar met de protocollen (zoals WAP), zelfs hier op GoT...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Volgens KPN zal geen enkel protocol worden gebruikt die alle gprs-toestellen nu hebben! Alleen een type van Motorola heeft het juiste protocol.

Dit hebben ze eerst op een info-avond verteld :{

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:50
Mijn vader heeft al GPRS (in duitsland btw) en is er zeer tevreden over, kan makkelijk zijn e-mail ophalen (verder doet er nog niets mee). Je betaalt trouwens per verzonden data maar qua kosten valt dat eigenlijk reuzemee.

Maar als je een telefoon hebt die met GPRS overweg kan hoef je het natuurlijk niet te gebruiken.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Pagina: 1