Grown Defect List leeg maken

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik heb een Adaptec 29160 met 3 IBM DPSS-318335N harde schijven,
eentje hiervan moet ik testen. Nu heeft de persoon van wie ik deze moet testen de ballen verstand van hardware. Dus wil ik kijken of die bad blocks ook echt bad blocks zijn of door windows zijn gefantaseerd. Ik heb al de HD Low Level geformateerd maar dat wist ook niet die lijst, hoe krijgi ik die lijst (Grown Defect List) leeg ??

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Halleluja, als de disk ze zelf rapporteert als Defect, dan ZIJN ze ook defect hoor.

Laat er anders iemand naar kijken die wél verstand van hardware heeft. Altijd link met dit soort dingen namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik moet het toch een keertje leren dus begin ik er nu aan :) deze disk kan namenlijk nog onder de garantie periode teruggestuurd worden dus kan ik er mooi op los kloten

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Even voor de duidelijkheid: de grown defects list wordt niet bijgehouden door windows, maar door je schijf zelf. De schijf houdt bij welke sectoren leesfouten geven en als dat te vaak gebeurd dan markeert hij hem als defect. Leegmaken kan dus alleen door de firmware van de schijf te flashen ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me