Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP
Verwijderd
Misschien een idee om het met Woody te proberen ? Daar zit inmiddels XFree86 4.1.0-9 bijOp vrijdag 09 november 2001 18:58 schreef ThaEagle het volgende:
Hey,
Ik heb even een vraagje voor mensen die Debian draaien en een Matrox g450 hebben. Ik vroeg me af of iemand het is gelukt om Xfree86 werkend te krijgen?
Ik heb dit een paar weken geleden geprobeerd maar dit was niet gelukt
Thanx alvast !
Ik weet zo niet of Woody's spul nieuw genoeg is, maar hier werkte het iig vrij simpel, mits je maar XFree 4.1.0 of hoger hebt, en kernel 2.4.7 of hoger (voor 3D acceleratie).
Als je XFree 4.1.0 hebt, is het gewoon een kwestie van je X juist configgen (dpkg-reconfigure xserver-xfree86) en als driver 'mga' kiezen.
Als je 3D accel wilt, moet je DRI, de support voor je AGP chipset en support voor mga in je kernel gebakken hebben, en xlibmesa3 geinstalled hebben.
Dat zou voldoende moeten zijn (was het hier wel iig). Ik heb gehoord dat de drivers van Matrox' site sneller zouden zijn, maar hier weet ik niks zeker over (misschien vanavond eens proberen).
Dus potato + kernel 2.4.7 + xfree86 ?
Of gewoon alleen woody? (ik vraag het eff voor de zekerheid)
Thanx alvast
Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP
Verwijderd
Ik zou Woody gewoon installeren. Ik werk er hier inmiddels geruime tijd mee (op dit systeem). Ik draai zelf nog 2.2.19 op dit moment, met XFree4.1.0-9 en dat werkt als een zonnetje. Ik heb er nog geen probleem mee gehad. Toen ik in eerste instantie een upgrade deed vanaf Potato ging het fout (omdat er een probleem met X was), toen ik 'm vervolgens "schoon" op een nieuwe harde schijf zette, had ik nergens last van. Ik ben d'r blij mee, iigOp vrijdag 09 november 2001 22:29 schreef ThaEagle het volgende:
Toen ik het heb geprobeerd draaide ik potato idd. Ik ga debian er nu weer opnieuw opzetten (stond even een tijdelijke win2000 op).
Dus potato + kernel 2.4.7 + xfree86 ?
Of gewoon alleen woody? (ik vraag het eff voor de zekerheid)
Thanx alvast
En de beta-heid ervan valt toch nogal mee?
Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.
Nou wilde ik weten, hoe installeer ik het beste woody? Een iso downen of alle pakketjes apart?
• Edit /etc/apt/sources.list; verander 'potato' (of 'stable) in 'woody' (of 'testing)
• apt-get update
• apt-get dist-upgrade
Ik weet niet precies hoe vlekkeloos dit verloopt (ik heb dit soort upgrades alleen maar bij systemen gedaan die heel kaal geinstalleerd waren), maar het zou gewoon moeten werken.
Verwijderd
Uiteraard niet geschikt voor analoog of isdn, tenzij je erg veel koffie in huis hebt om de nacht achter je pc door te brengen. Gebruik wel de meest recente set met boot-disks, want in de een na laatste zit een fout (hoogste versienummer dus
eventueel na lopen met dselectOp zaterdag 10 november 2001 21:36 schreef deadinspace het volgende:
Als je een werkende potato install hebt, kun je als het goed is gewoon het volgende doen:
• Edit /etc/apt/sources.list; verander 'potato' (of 'stable) in 'woody' (of 'testing)
• apt-get update
• apt-get dist-upgrade
Ik weet niet precies hoe vlekkeloos dit verloopt (ik heb dit soort upgrades alleen maar bij systemen gedaan die heel kaal geinstalleerd waren), maar het zou gewoon moeten werken.
en of apt-get upgrade herhalen
omdat niet alles altijd in een keer helemaal goed gaat
EPC Debian Gnu Linux
Ik wil em nu downen en op cd zetten maar wat heb ik dan wel/ niet nodig van alle zooi (alle packages en indexen) en hoe maak ik die cd bootable (m.a.w. hoe boot ik meteen de installatie op)?
Ehm, dat over je verbinding was in verband met download-tijd: als je een 56k6 modem hebt, wil je niet naar woody updaten over dat lijntje... maar dan wil je ook geen iso's downen.Op zondag 11 november 2001 00:57 schreef ThaEagle het volgende:
Helaas is mijn internetverbinding niet goed genoeg om woody over te halen hij geeft elke keer een error dat de transfer corrupt is
Geef de hele error eens, ik zie niet in waarom je niet zou kunnen upgraden.
http://people.debian.org/~cpbotha/
Op deze pagina staat weer een verwijzing naar een ander pagina met een aantal stappen om onder potato xfree86 4.1.0 te installeren. Ik heb een paar .deb files geinstalleerd maar dat werd een beetje een warboel (die .deb files waren een aantal xfree86 4.1.0 pakketje plus wat dependencies).
Toen ik met dselect ging kijken welke pakketjes geinstalleerd waren, stonden daar ook nog 'oude' xfree86 pakketjes tussen en X werkte nog steeds niet natuurlijk.
Dus ik de hele X11 boel ge-remove-ed. Ik weer die 'nieuwe' pakketjes installeren, weer geen resultaat.
Dus ik dacht laat ik nou maar die dist-upgrade uitvoeren
Helaas want om dat voor elkaar te krijgen wilde 'ie eerst pakketjes installeren die ik waarschijnlijk had weggegooid (oopsie
Resultaat: ik down wel bij een vriend van me de iso/ pakketjes van woody en installeer ik wel vanaf cd
Verwijderd
regel je eigen premium man
Verwijderd
ftp://ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/debian-unofficial/MIRRORS
Hier staat een overzicht met mirrors voor een Woody-ISO.
Om te beginnen zou ikzelf niet aan XFree 4 + 2.4 kernel op potato beginnen, maar dat is persoonlijk.Op zondag 11 november 2001 13:39 schreef ThaEagle het volgende:
Hmm ik kan de error wel omschrijven. Ik heb op advies van een kennis van mij op deze url gekeken:
http://people.debian.org/~cpbotha/
Op deze pagina staat weer een verwijzing naar een ander pagina met een aantal stappen om onder potato xfree86 4.1.0 te installeren. Ik heb een paar .deb files geinstalleerd maar dat werd een beetje een warboel (die .deb files waren een aantal xfree86 4.1.0 pakketje plus wat dependencies).
Toen ik met dselect ging kijken welke pakketjes geinstalleerd waren, stonden daar ook nog 'oude' xfree86 pakketjes tussen en X werkte nog steeds niet natuurlijk.
Dus ik de hele X11 boel ge-remove-ed. Ik weer die 'nieuwe' pakketjes installeren, weer geen resultaat.
Om verder te gaan moet je er wel rekening mee houden dat XFree 3 uit meerdere X servers bestaat (xserver-s3, xserver-svga, enz, enz) en XFree 4 uit maar 1 X server (xserver-xfree86), dus het zijn totaal verschillende packages (je kunt ze ook beiden tegelijk geinstalleerd hebben).
Oh mja, ik ben niet anders gewend dan dat hij die packages van inet haalt... ik doe altijd een net-install. Dan kan ik ook met 'apt-get update; apt-get upgrade' de nieuwsteDus ik dacht laat ik nou maar die dist-upgrade uitvoeren
Helaas want om dat voor elkaar te krijgen wilde 'ie eerst pakketjes installeren die ik waarschijnlijk had weggegooid (oopsie) En die pakketjes wilde 'ie van internet halen
(nou is mijn verbinding maar iets van 8.0kb/s max)
versies van alle packages binnenhalen.
Een netinstall is overigens over casema (ik neem aan dat je dat hebt) wel uit te voeren hoor... Je moet jezelf alleen tijdens het downloaden van de packages zien te vermaken.
Dat kan ook, maar merk op dat (zoals Sprits al zei) dat er nog geen officiele ISOs van Woody zijn; Debian maakt alleen officiele ISOs van de Stable branch.Resultaat: ik down wel bij een vriend van me de iso/ pakketjes van woody en installeer ik wel vanaf cd
Verder is het, als je van CD installt, wel aan te raden om je sources.list zo in te stellen dat je de nieuwste versies van alle packages van inet kunt updaten.
dus ik raad je ook aan om woody te installeren
Hij vraagt naar een paar paden dus die vul ik netjes in maar dan denk je dat ie gaat installeren en dan gaat ie vrolijk terug naar het menu waar ik nogmaals het onderdeel "Install base system" moet doen enz enz
Iemand dit probleem gehad?
Ow well ik kan het reporten
Of de Potato install flops downen en dan een install pogen met de packages van je Woody cd...
Verwijderd
Reporten lijkt me niet zo'n strak plan, gezien het feit dat het on-officiele iso's zijn. De installatie diskettes van Woody werken prima dus daar moet het mee lukken.Op maandag 12 november 2001 16:31 schreef ThaEagle het volgende:
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar dat verhinderd mij van het installeren van woody vanaf cd
Ow well ik kan het reporten
Met betrekking tot je probleem met de installer. Waar doet dit zich voor ? Ik hoef nl. geen paden in te vullen in de installer. Als bron selecteer ik cdrom (in geval van een installatie-cd) en vervolgens default. Nou weet ik niet hoe de installer op de cd het doet (zoals gezegd doe ik alleen nog installaties vanaf het net