DVD én VHS op één TV

Pagina: 1
Acties:

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi mensen,
ik heb een vraag:
Ik wil binnen aanzienlijke tijd een DVD-speler gaan kopen, het wordt of de Pioneer DV-444-K of de DV-545. Ik heb nu:
- een Sony tv met 1 scartaansluiting
- een Sony vcr met 1 scartaansluiting

Nu zijn mijn vragen:

- Aangezien de DV-545 2 scartaansluitingen heeft, is het handiger om deze hierom te kopen, zodat ik de video kan doorlussen?

- Waarom is het niet handig om video -> dvd -> tv te doen (zoals ik eerder las)?

- Is de verbeterde audioconversie van 16/20 bit bij de DV-545 echt zoveel beter dan die van de DV-444 is? Ik vind het verschil van Fl.300 voor alleen een extra scartaansluiting en (iets?) verbeterde audioconversie bij 16/20 bit toch wel aardig wat.

- Ik wil tegen die tijd ook zo'n kopieerdoosie eraan hangen zodat ik DVD op VHS kan zetten. De DVD-speler zal dus verbonden moeten worden met de VCR. Weet iemand hoe dat doosie tussen de VCR en de DVD-speler wordt geknoopt?

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 09 november 2001 18:05 schreef TimMer het volgende:
Hoi mensen,
ik heb een vraag:
Ik wil binnen aanzienlijke tijd een DVD-speler gaan kopen, het wordt of de Pioneer DV-444-K of de DV-545. Ik heb nu:
- een Sony tv met 1 scartaansluiting
- een Sony vcr met 1 scartaansluiting

Nu zijn mijn vragen:

- Aangezien de DV-545 2 scartaansluitingen heeft, is het handiger om deze hierom te kopen, zodat ik de video kan doorlussen?

- Waarom is het niet handig om video -> dvd -> tv te doen (zoals ik eerder las)?

- Is de verbeterde audioconversie van 16/20 bit bij de DV-545 echt zoveel beter dan die van de DV-444 is? Ik vind het verschil van Fl.300 voor alleen een extra scartaansluiting en (iets?) verbeterde audioconversie bij 16/20 bit toch wel aardig wat.

- Ik wil tegen die tijd ook zo'n kopieerdoosie eraan hangen zodat ik DVD op VHS kan zetten. De DVD-speler zal dus verbonden moeten worden met de VCR. Weet iemand hoe dat doosie tussen de VCR en de DVD-speler wordt geknoopt?
Je moet die speler regiovrij laten maken.. dan wordt ook de macrovisie gedisabled..
dan kan je hem dus doorlussen op de vcr..

Ik denk niet dat die 2e scart op de dvd bedoeld is om door te lussen.. of staat dat er echt bij ??
Wat betreft die audio conversie.. ik zou er niet te zwaar aan tillen.. je gaat hem toch digitaal aansluiten neem ik aan voor DD en DTS ? Dan heb je dat gedeelte waarschijnlijk ook niet nodig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 09 november 2001 18:05 schreef TimMer het volgende:- Aangezien de DV-545 2 scartaansluitingen heeft, is het handiger om deze hierom te kopen, zodat ik de video kan doorlussen?

Volgens mij heeft de DVD speler geen audio/video in, dus gaat deze oplossing niet werken (correct me if I am wrong)
Daar heb ik wel ervaring mee. In principe gaat de DVD op de input van de box, de video op de output en de tv op de eventuele tweede output. Om de video op scherp te zetten zal je dan van de coax verbinding van je video naar je tv moeten vertrouwen.

Voor de reguliere aansluiting lijkt het me verstandig om de video gewoon via coax te laten lopen de de DVD via de Scart. Naar mijn smaak is de beeldkwaliteit over scart echt niet zichtbaar beter dan over coax.
Dan heb ik het hier over een midprice Sony video recorder en een 100Hz breedbeeld.

Misschien dat iemand anders het totaal niet met mij eens is natuurlijk...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Je kan ze ook gewoon allebei apart aan de TV hangen, dat heb ik ook.

kabel->video->tv (met coax)
dvd->tv (tulp, alleen video)
dvd->versterker (2*tulp, alleen audio)
dvd->video (scart)

verder evt voor beter geluidskwalteit:
video->versterker
tv->versterker
:)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 18:13 schreef FoolZero het volgende:

Volgens mij heeft de DVD speler geen audio/video in, dus gaat deze oplossing niet werken (correct me if I am wrong)
Ik weet niet of dat alleen dit type DVD-speler is, maar ik heb er oa 2 scart-aansluiting opzitten. AV1 is alleen een ingang, maar AV2 is zowel in- als uitgang. (Sony DVP-S325)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 09 november 2001 18:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat alleen dit type DVD-speler is, maar ik heb er oa 2 scart-aansluiting opzitten. AV1 is alleen een ingang, maar AV2 is zowel in- als uitgang. (Sony DVP-S325)
Hmmz, dan moet ik maar een die FM van mijn DVP 725 gaan lezen. Eerlijk gezegd is het voor mij helemaal niet van toepassing, want mijn TV heeft voldoende aansluitingen en dat is los van de Macro2000, die nog eens split ;)

Toch kan ik er niet bij, dat een DVD speler signalen gaat doorrouten. Maar wie weet...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Mkeej. Een stukje uit de dubbeltest van DV-444 en 545:
Der teurere DV-545 kann neben den Wandlern zudem mit einer im Hochtonbereich ganz hervorragend arbeitenden HiBit-Schaltung dienen, die herkömmlichen CDs spürbar mehr Glanz verleiht. Für Musikliebhaber gibt es beim "großen Bruder" auch noch ein vierstufiges schaltbares Filter. Zudem verfügt der 1000 DM-Player auch über eine 2. SCART-Buchse zum Durchschleifen eines Videorecorders.
Maw je kan de video op de SCART 2 zetten waarbij de keten Video->DVD->TV is, in die richting alleen. Je kan dan van de kabel opnemen (coax), Video kijken (Scart) en DVD kijken (SCART).

Als je de Pioneer Macrovisionvrij laat maken (de enige die hem zo reeds levert is bij mijn weten pcu.nl) kan je, mits je ook 2 SCARTs op de video hebt, de keten als DVD->Video->TV gebruiken. Je hebt dan niet de DV-545 nodig. Dan kan je opnemen vanaf DVD. Of je zet er zoals eerder gezet een kastje tussen. F100 bij Conrad of zo.
Let er op dat je in je DVD setup menu instelt dat je SCART RGB doorgeeft in plaats van CVBS. Anders zie je inderdaad geen verschil want dan gebruik je de Composite draad die ook in die gele RCA stekker gebruikt wordt.

Nog een optie is Hosiden: Als je TV een S-video Hosiden plug heeft, zet je de DVD zo op de TV. De stekker ziet er uit als een PS/2 of miniDIN stekker.

Verdere extra's van de 545 zijn dus een 4voudig filter en een HitBit enhancer voor gewone cd's. :?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 19:29 schreef victorvo het volgende:
Mkeej. Een stukje uit de dubbeltest van DV-444 en 545:
[..]

Maw je kan de video op de SCART 2 zetten waarbij de keten Video->DVD->TV is, in die richting alleen. Je kan dan van de kabel opnemen (coax), Video kijken (Scart) en DVD kijken (SCART).

Als je de Pioneer Macrovisionvrij laat maken (de enige die hem zo reeds levert is bij mijn weten pcu.nl) kan je, mits je ook 2 SCARTs op de video hebt, de keten als DVD->Video->TV gebruiken. Je hebt dan niet de DV-545 nodig. Dan kan je opnemen vanaf DVD. Of je zet er zoals eerder gezet een kastje tussen. F100 bij Conrad of zo.
Let er op dat je in je DVD setup menu instelt dat je SCART RGB doorgeeft in plaats van CVBS. Anders zie je inderdaad geen verschil want dan gebruik je de Composite draad die ook in die gele RCA stekker gebruikt wordt.

Nog een optie is Hosiden: Als je TV een S-video Hosiden plug heeft, zet je de DVD zo op de TV. De stekker ziet er uit als een PS/2 of miniDIN stekker.

Verdere extra's van de 545 zijn dus een 4voudig filter en een HitBit enhancer voor gewone cd's. :?
Ik koop 'm sowieso bij PCU inderdaad, gelijk regiovrij. :) Betekent dit wat ik uit bovenstaande posts begrijp dat ik dan dat Macrovision-kastje niet nodig heb? Verder:
- ik heb op mijn tv: een antenne in en één scart
- op mijn vcr: één scart, een antenne in, een antenna uit

Momenteel dus:
- antenne -> vcr antenne in
- vcr antenne uit -> tv antenne in
- vcr scart -> tv scart

Alle in en uitgangen zitten dus vol.

Hoe moet ik nu die dvd speler aansluiten om op vhs op te kunnen nemen want het is me nog steeds niet duidelijk. Sorry... |:(

Voor de rest: ik ga de dvd speler op mijn Sony Dolby Prologic versterker aansluiten, niet digitaal dus... Is er trouwens een splitstekker voor tulpstekkers zodat ik én m'n vcr én m'n dvd-speler op één ingang op de versterker kan aansluiten? Alle ingangen zitten namelijk vol... :o

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 08:52

spok9

Groen...

Je kan ook een audio video receiver kopen waarop je het hele zaakje aansluit.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 22:18 schreef spok9 het volgende:
Je kan ook een audio video receiver kopen waarop je het hele zaakje aansluit.
??

Ik heb nu toch een Dolby a/v-receiver?
Ik heb hierop de volgende settings:
- video: zit vcr op
- tv/ld: zit computer op
- tape/md: zit mixer op
- cd: zit cd-speler op
- tuner: ingebouwde tuner
- phono: platenspeleringang, niet te gebruiken in verband met gevoeligheid

• spok9

spok9

Groen...

Op vrijdag 09 november 2001 22:21 schreef TimMer het volgende:

[..]

??

Ik heb nu toch een Dolby a/v-receiver?
Wat doe je dan moeilijk?? Je kan gewoon op de verschillende video/audio ingangen je dvd en vhs hangen, aan de uitgangen hang je dan je tv.

edit: kopieren gaat dan ook heel makkelijk.

edit 2: heb je maar 1 video ingang?? geen 2??

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 22:24 schreef spok9 het volgende:

[..]

Wat doe je dan moeilijk?? Je kan gewoon op de verschillende video/audio ingangen je dvd en vhs hangen, aan de uitgangen hang je dan je tv.

edit: kopieren gaat dan ook heel makkelijk.
Zie verhaal hierboven... Hoezo kopieren makkelijk? Heeft toch niets met de versterker te maken?

Trouwens, als het makkelijk kon, zou ik het zeker doen. :+

• spok9

spok9

Groen...

Kopieren gaat dan precies zoals cd -> mc.

Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al vroeg: heb je geen 2 video ingangen?

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 22:28 schreef spok9 het volgende:
Kopieren gaat dan precies zoals cd -> mc.
Da's geluid. DVD-beeld naar video-beeld via een geluidsversterker? Nee dus.
Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al vroeg: heb je geen 2 video ingangen?
Nee, zie posting boven.

• TimMer
  • Niet online
Kan ik hiermee soms meerdere apparaten op mijn tv aansluiten? Zo ja, geeft dat geen problemen als je ze tegelijk aanzet dan bijvoorbeeld? Eigenlijk moet ik een kastje hebben waarop je 2 scarts kan aansluiten die naar 1 scart uitlopen en waar je 1 paar tulpstekkers van het kastje naar de versterker kan laten lopen. Bestaan die?

Ook nog: wordt de audio van de DVD-speler via de scart doorgegeven of niet? Ik heb hier namelijk wel een stekker om scart door te lussen en daar zitten tulpstekkers aan zodat je vcr op je versterker aangesloten kan worden.

• TimMer
  • Niet online
Is dat nou een kast met 2x scart in, 1x scart uit of niet?

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 23:19 schreef TimMer het volgende:
Is dat nou een kast met 2x scart in, 1x scart uit of niet?
Nog een vraagje trouwens: als je de DVD-speler en de VCR hieraan hangt, kan je dan DVD's overzetten op VHS of pikt de VCR dat signaal niet op?

• spok9

spok9

Groen...

Op vrijdag 09 november 2001 22:30 schreef TimMer het volgende:

[..]

Da's geluid. DVD-beeld naar video-beeld via een geluidsversterker? Nee dus.
Volgens mij kan het wel, bij mij tenminste, zowel audio en video worden direct doorgelust naar het opnemende apparaat.

Wat dat ding van Conrad betreft: ik heb geen id wat het doet.

• spok9

spok9

Groen...

Gevonden via google, misschien heb je er iets aan: *klik* en *klik*

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

Nicap

Tsssk....

Op vrijdag 09 november 2001 18:17 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Hmmz, dan moet ik maar een die FM van mijn DVP 725 gaan lezen. Eerlijk gezegd is het voor mij helemaal niet van toepassing, want mijn TV heeft voldoende aansluitingen en dat is los van de Macro2000, die nog eens split ;)

Toch kan ik er niet bij, dat een DVD speler signalen gaat doorrouten. Maar wie weet...
Mijn Sony DVP 735 heeft ook gewoon 2 scarts waarvan erin de video door kan lussen. Is wel zo makkelijk, en ik gebruik hem ook.

• TimMer
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 01:35 schreef Nicap het volgende:

[..]

Mijn Sony DVP 735 heeft ook gewoon 2 scarts waarvan erin de video door kan lussen. Is wel zo makkelijk, en ik gebruik hem ook.
Maar: kan je dan ook DVD opnemen op VHS?

• TimMer
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 00:32 schreef spok9 het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel, bij mij tenminste, zowel audio en video worden direct doorgelust naar het opnemende apparaat.

Wat dat ding van Conrad betreft: ik heb geen id wat het doet.
Hmmz, eens ff onderzoeken dan...

• TimMer
  • Niet online
Nog een vraagje: ik had net één van mijn weinige heldere momenten >:) , en toen kwam ik tot een goede oplossing voor mijn probleem: m'n Sony cd-speler verkopen. Dan kan de DVD-speler op die uitgang, hoeft er dus niks gesplit te worden. De Pioneer DVD-speler kan ook audiocd's afspelen, dus waarom een aparte cd-speler houden? Scheelt me weer +/- Fl.200 op de aanschafkosten van de DVD-speler. :)

Nu is mijn vraag: slijt de DVD-speler hier harder door, omdat hij eigenlijk gebouwd is voor DVD's of maakt dat geen reet uit? Ik ben dan namelijk ook van plan om mp3-cd's te gaan afspelen op dat ding. :) Slijt hij dus door het veel afspelen van mp3-/audiocd's harder dan normaal of niet?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Als ik even uit ga van de beeldkwaliteit bij afspelen ....

een SONY Tv geeft verreweg het beste beeld als je er een RGB (SCART-RGB) signaal naartoe stuurt. Nu is het zo dat een SONY TV allen op SCART 1 ook daadwerkelijk RGB signaal binnelaat. Als je video dus RGB doorlaat zou ik 'm dus via de video aansluiten, heb je via de video een goede beeldkwaliteit en met de DVD ook.

Murphy was an optimist

Verwijderd

op mijn vorige tv (sony met 1 scart) had ik ook de video op de dvd-speler aangesloten en de dvd dus op de tv. het werkt dus wel degelijk als je je video doorlust via je dvdspeler. (overigens zijn alle componenten sony en geen pioneer)

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 22:41 schreef TimMer het volgende:

[..]

Maar: kan je dan ook DVD opnemen op VHS?
ja dat kan als je hem of macrovision vrij maakt of er zo'n kastje tussen hangt. bij sony dvd met 2x scart is de 1e RGB uit en de 2e video in/uit. en jouw scart op je video is ook video in/uit dus dat werkt zeker weten

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 03:30 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Als ik even uit ga van de beeldkwaliteit bij afspelen ....

een SONY Tv geeft verreweg het beste beeld als je er een RGB (SCART-RGB) signaal naartoe stuurt. Nu is het zo dat een SONY TV allen op SCART 1 ook daadwerkelijk RGB signaal binnelaat. Als je video dus RGB doorlaat zou ik 'm dus via de video aansluiten, heb je via de video een goede beeldkwaliteit en met de DVD ook.
dat werkt alleen als de 2e scart van je dvd ook RGB binnen laat. en volgens mij is dat niet het geval. dus geen RGB van je video. Trouwens heeft RGB bij de brakke kwaliteit van VHS wel nut???

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 10:18 schreef wussy het volgende:

[..]

dat werkt alleen als de 2e scart van je dvd ook RGB binnen laat. en volgens mij is dat niet het geval. dus geen RGB van je video. Trouwens heeft RGB bij de brakke kwaliteit van VHS wel nut???
Ik zit net te spieken op http://www.pioneer.co.uk bij Product features and specs, zie http://www.pioneer.co.uk/savefile.php3?newfile=features.pdf , daar staat een hele lijst met technische details. Wat ik eruit kan opmaken is het wel een in/out scart-uitgang. "Euro Scart 2X (In/Out). Dat betekent toch dat hij in deze situatie:

vcr -> dvd -> tv

het signaal van de dvd door kan geven naar de vcr (via 2e scart) en tegelijkertijd op de tv (via 1e scart)?

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 13:25 schreef TimMer het volgende:

[..]

Ik zit net te spieken op http://www.pioneer.co.uk bij Product features and specs, zie http://www.pioneer.co.uk/savefile.php3?newfile=features.pdf , daar staat een hele lijst met technische details. Wat ik eruit kan opmaken is het wel een in/out scart-uitgang. "Euro Scart 2X (In/Out). Dat betekent toch dat hij in deze situatie:

vcr -> dvd -> tv

het signaal van de dvd door kan geven naar de vcr (via 2e scart) en tegelijkertijd op de tv (via 1e scart)?
Niemand? ;(

Verwijderd

Ik had ff een probleempje met m'n DVD-444 van Pioneer. Ik had een paar clips op cd gezet.(op de computer allemaal in kleur) maar bij het afspelen waren er ineens een paar in zwart-wit; de rest nog steeds in kleur. Ik heb ze daarna nog een keer gebrand en geprobeerd ze in kleur af te spelen maar nog steeds zwart-wit beeld bij sommige clips.
Volgens mij kan het aan het formaat niet liggen (allebij Jpeg). Wat kan het verder nog zijn?

• TimMer
  • Niet online
Jpeg voor een clip?? :? Wat dacht je van Mpeg...

• TimMer
  • Niet online
* Schop *

Ik ben nu toch wel benieuwd of dit nu de oplossing voor mijn probleem is.

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 13:25 schreef TimMer het volgende:

[..]

vcr -> dvd -> tv

ja klopt, die input van de 2e scart moet ergens voor dienen, dat is dus doorlussen en de output is weergeven, dus 2 tv's op 1 dvdspeler is dan mogelijk. of een videorecorder op een van de 2 en de tv op de ander om te kijken wat je opneemt. macrovision zit er gewoonlijk dan wel tussen. handiger zou zijn om 2 scarts op je video te hebben en daar de tv op aan te sluiten als je een dvd kopieert, want dan zie je direct resultaat. maar jij moet dus een dvdspeler hebben met 2 scart aansluitingen, en dan is je probleem opgelost.

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 18:51 schreef wussy het volgende:

[..]

ja klopt, die input van de 2e scart moet ergens voor dienen, dat is dus doorlussen en de output is weergeven, dus 2 tv's op 1 dvdspeler is dan mogelijk. of een videorecorder op een van de 2 en de tv op de ander om te kijken wat je opneemt. macrovision zit er gewoonlijk dan wel tussen. handiger zou zijn om 2 scarts op je video te hebben en daar de tv op aan te sluiten als je een dvd kopieert, want dan zie je direct resultaat. maar jij moet dus een dvdspeler hebben met 2 scart aansluitingen, en dan is je probleem opgelost.
Mooi! >:) Macrovision heb ik trouwens geen last van, ik koop hem regiovrij. :P

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 13 november 2001 19:16 schreef TimMer het volgende:

[..]

Mooi! >:) Macrovision heb ik trouwens geen last van, ik koop hem regiovrij. :P
eeuuuh "Regiovrij" is wat anders dan "Macrovision" maar dat geeft niet hoor ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 19:22 schreef Baklap het volgende:

[..]

eeuuuh "Regiovrij" is wat anders dan "Macrovision" maar dat geeft niet hoor ;)
??? :? Wordt Macrovision niet verwijderd met regiovrij maken dan? Die indruk kreeg in anders wel door bovenstaande posts. En hoe krijg je die Macrovision weg dan? Met zo'n kastje van Fl.150?

• TimMer
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 18:13 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Je moet die speler regiovrij laten maken.. dan wordt ook de macrovisie gedisabled..
...
Zegt genoeg lijkt mij.

Verwijderd

mediamarkt verkoopt regiovrije dvdspelers (ook pioneer) als je hem regiovrij koopt is macrovision niet gedisabeld, maar als je hem naderhand regiovrij laat maken wordt meestal ook macrovision uitgeschakeld. daar moet je wel naar informeren, want het hoeft niet perse.

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023

Mo

Bij de gemiddelde HandyMan kun je een speciaal blokje kopen (niet dezelfde als eerder in de post stond) met daaraan 1 scart-uitgang (voor aan je TV) en 2 scart-bronnen (DVD-speler en VHS-recorder). Het blokje biedt ook de mogelijkheid om van de DVD-speler naar je VHS-recorder een signaal door te geven (zodat je DVD-films op VHS-tape kunt zetten). Het enige nadeel van het scart-blok dat ik bedoel is dat er een schakelaartje op zit die je om moet zetten naar gelang de bron die je wilt bekijken op je TV. HEt ding kost een piek of 35, als ik me goed herinner. Ik kan me voorstellen dat er ook exemplaren zijn zonder zo'n schakelaar, maar die zullen wel navenant duurder zijn.

Zelf gebruik ik het blokje voor hetzelfde doeleinde (hoewel ik m'n DVD-speler in m'n PC heb zitten). Het werkt prima.

Je geluid kun je, zoals in eerdere postings al gemeld wordt, het best vanuit je DVD-speler direct naar je versterker leiden (minder verlies van (DD/DTS-)signaal).

Suxes!

... sja, dinges, hoe noem je het ...

Pagina: 1