Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
ik snap de vraag nie
Verwijderd
ik snap de vraag wel..., je had ooit in het oude dos(en windows95 en 98) tijdperk een optie in config.sys dat was FILES=40 of whateverOp vrijdag 09 november 2001 18:08 schreef nietzman het volgende:
Wat ijl je nou?
ik snap de vraag nie
nu wil de topicstarter waar die functie in windows xp zit,
ik weet t nie precies, maar ik zou een kijken bij configuratiescherm en dan systeem, en dan omgevingsvariablen ofzo...
files=60
In een ver verleden kon dit nog in de config.sys
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
winXP weet ik niet.
Sorry.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit kan in XP ook, maar met de files en buffer settings, denk ik niet, dat je het gewenste effect zal bereiken.Op vrijdag 09 november 2001 18:22 schreef Tampie2000 het volgende:
In win2k kan je het bij config > system > advanced > environment variables instellen.
winXP weet ik niet.
Sorry.
Natuurlijk is het de moeite van het proberen waard.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik zou het doen!
Verwijderd
Als de vraag was waarom topicstarter dit zo graag wil:Op vrijdag 09 november 2001 18:28 schreef Smoothy_ het volgende:
Wat is het nut daarvan, als ik vragen mag![]()
het preciese nut ervan, dus wat het eigenlijk doet weet ik ook niet..., dat je 60 files tegelijk kunt openen ofzo?nou omdat ik een programma moet gebruiken dat nog dos gebruikt. en die wil dat de files in de config.sys op minimaal 60 staan... maar XP gebruikt geen config.sys meer
En we hebben weer een typisch gevalletje van iemand uit de 'klikgeneratie'Op vrijdag 09 november 2001 18:28 schreef Smoothy_ het volgende:
Wat is het nut daarvan, als ik vragen mag![]()
Is niet erg hoor, niet iedereen heeft genoegen moeten nemen met een Headstart II...
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Start/Control Panel/System/Advanced/Environment Variables/
Zoals hierboven al eens is verteld
Bij New kun je dan Files en 60 invoeren...
Anders zul je een ander OS moeten installeren voor dat programma
misschien even uitproberen wat hierboven staat?Op vrijdag 09 november 2001 18:43 schreef Severt het volgende:
please help me
er zit iemand op te wachten
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat er mensen nog zijn die het weten hoe je nog echt met een pc om kan gaan ...
Want ik ben zelf ook begonnen met een 286
Ik zelf doe het ook nog wel vaak terug vallen op dos .
(als windows er weer eens niet mee over weg kan of dat hij weer eens niet begrijp wat ik wil ..
Daarom ben ik nu wel blij dat ik vroeg begonnen ben met PC s en zo ..
Want het kan heeel makkelijk zijn dat je wet wat je moet doen als je geen windows heb .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Blackhole: ikke met een 8086 zonder dos
En ja. Kennis van Dos is een noodzaak indien er problemen onstaan waar je buiten windows om oplossing moet zoeken
Dan kunnen er inderdaad 60 files tegelijk open staan, verder kan je in dos ook je buffers, fcbs en shellsize instellen. Gelukkig zijn er hier nog een paar echte pc-kenners als ik dat hier zo lees.Op vrijdag 09 november 2001 18:32 schreef ruuddie het volgende:
[..]
Als de vraag was waarom topicstarter dit zo graag wil:
[..]
het preciese nut ervan, dus wat het eigenlijk doet weet ik ook niet..., dat je 60 files tegelijk kunt openen ofzo?
Wordt nog leuk als die Windows-knuppels IT gaan doen
Verwijderd
PC kennis != Dos kennisOp vrijdag 09 november 2001 18:58 schreef TimMer het volgende:
[..]
Dan kunnen er inderdaad 60 files tegelijk open staan, verder kan je in dos ook je buffers, fcbs en shellsize instellen. Gelukkig zijn er hier nog een paar echte pc-kenners als ik dat hier zo lees.
Wat heb ik in die tijd lopen vloeken dat Batch files geen routines kende
SEVERT! Is het al gelukt??
True, true, maar aan Windows-kennis heb je naat als je pc eens goed crasht, dos wel. Als je de IT in wil helemaal, dan moet je sowieso kennis van Dos en Unix/Linux hebben.Op vrijdag 09 november 2001 18:59 schreef ItSnows het volgende:
[..]
PC kennis != Dos kennis
Anyway, je maakt een config.nt en autoexec.nt aan in de c:\winnt\system32 folder. Die werken dan hetzelfde als de config.sys en autoexec.bat in de root van c:\ van een windows 9x/dos computer!
EDIT: BassDrum heeft gelijk mbt de locatie, moet idd de system32 dir zijn.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Verwijderd
Ja, ik = TweakerOp vrijdag 09 november 2001 19:04 schreef BaSsDruM het volgende:
Wow, ik verbaas me erover dat niemand 'm eigenlijk antwoord kan geven! en dat noemt zich tweaker? Toch een hoop mensen hier die in de IT werken? Nooit klanten die nog een dos programma onder xp/win2k ofzo willen draaien?
Anyway, je maakt een config.nt en autoexec.nt aan in de c:\winnt\system32 folder. Die werken dan hetzelfde als de config.sys en autoexec.bat in de root van c:\ van een windows 9x/dos computer!
Ja, al 9.11 jaar (in december 10 jaar
Nee, mijn klanten werken met Win95 of (zelden) met Win98. Mag namelijk niet te veel kosten, snap je...
Wist ik idd. niet
Als je echt stoer bent dan gebruik je fileshigh...Op vrijdag 09 november 2001 19:04 schreef BaSsDruM het volgende:
Wow, ik verbaas me erover dat niemand 'm eigenlijk antwoord kan geven! en dat noemt zich tweaker? Toch een hoop mensen hier die in de IT werken? Nooit klanten die nog een dos programma onder xp/win2k ofzo willen draaien?
Verwijderd
[topic=315606/1/25]Op vrijdag 09 november 2001 19:03 schreef TimMer het volgende:
[..]
True, true, maar aan Windows-kennis heb je naat als je pc eens goed crasht, dos wel. Als je de IT in wil helemaal, dan moet je sowieso kennis van Dos en Unix/Linux hebben.
Ik vind dit wel een mooie:Op vrijdag 09 november 2001 19:16 schreef ItSnows het volgende:
[..]
[topic=315606/1/25]
Als ie niet meer in veilige modus wil opstarten heb je volgens mij wel een probleem.
Verwijderd
Die moet je openen in notepad en voila: daar hebben we weer de good old config.sys.
het werkt...
kheb er zelfs een bakje bier mee gewonnen!
grolsch welteverstaan
de bestanden stonden in de directory %systemroot%system32
nogmaals bedankt!!!! }:o
Hey, ik was eerder met het goede antwoordOp vrijdag 09 november 2001 19:30 schreef Severt het volgende:
heeee afterburn tnx dude
het werkt...
kheb er zelfs een bakje bier mee gewonnen!
grolsch welteverstaan
de bestanden stonden in de directory %systemroot%system32
nogmaals bedankt!!!! }:o
Verwijderd