IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
ik heb ook meer dan 15 IRQ's... nl 16...
*flauw*
Ik vind het wel typisch inderdaad. Lijkt me eigenlijk onmogelijk, maar ben benieuwd.
*flauw*
Ik vind het wel typisch inderdaad. Lijkt me eigenlijk onmogelijk, maar ben benieuwd.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dit vind ik ook wel hoogst merkwaarding, is er niets over terug te vinden in de handleiding of de bios instellingen. Is wel handig. Ik zie dat je geen XP laat staan MP cpu's gebruikt hebt. Tevreden over deze plank, zou er zelf ook een servertje en een AV-editor machine mee willen samenstellen maar dan met 2 XP 1500+ CPU's en een ide-raid controller.
Verwijderd
Hmm vaag, in de reviews die ik ff snel zit te bekijken nu kan ik daar nix over terug vinden.
http://www.tweakers.net/nieuws/18408?highlight=tiger+mp
http://www.tweakers.net/nieuws/18147?highlight=tiger+mp
http://www.tweakers.net/nieuws/18408?highlight=tiger+mp
http://www.tweakers.net/nieuws/18147?highlight=tiger+mp
Hmm ik heb wel een screen shot maar ik weet niet waar en hoe ik die moet plaatsen ??
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Mja, ik heb het dus ook... blijkbaar normaal 
En totaal geen instabiliteiten enzo... Dus ik vind het wel best
En totaal geen instabiliteiten enzo... Dus ik vind het wel best
**@xx.**Op vrijdag 09 november 2001 17:58 schreef DrNo het volgende:
Hmm ik heb wel een screen shot maar ik weet niet waar en hoe ik die moet plaatsen ??
dan zet ik hem wel ff online
Op vrijdag 09 november 2001 18:45 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
**@xx.**
dan zet ik hem wel ff online

Sterker nog: 16x16=256 stuks; is al langer bekend (zeg maar vanaf dat de BP6 populair werd). Dit is dus een van de vele voordelen van multiprocessor ...Op vrijdag 09 november 2001 18:45 schreef MREn het volgende:
simpel: 2 cpu's dus waarschijnlijk 32 IRQ's
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Hmm is best wel strak 
ik denk niet dat windows dan gaat zeiken dat ie geen vrije IRQ's meer kan vinden
ik denk niet dat windows dan gaat zeiken dat ie geen vrije IRQ's meer kan vinden
is dat zo... das mooi dan hoef ik ze ook niet te delenSterker nog: 16x16=256 stuks; is al langer bekend (zeg maar vanaf dat de BP6 populair werd). Dit is dus een van de vele voordelen van multiprocessor ...
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Hoe werken die nieuwe servers anders ooit, heel veel hebben gewoon PCI (zag laatst 1 met 160 PCI!!) en IRQ's horen in het PCI protocol (toch) zal handig zijn als je je server maar voor 10% kunt vullen...
Kep ff gekeken bij mij, dat klopt inderdaad,
je hebt meer IRQ's
je hebt meer IRQ's
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Klopt, hebben alle multi proc ServerWorks borden ook, IRQ hell was dan ook nooit een issue met dat soort boxen maar ja, als je al 2000 piek voor een mobo betaalt dan praat je ook niet over het huis-tuin-keuken spul.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Hee, da's nieuw voor me 
Alleen, als er zo veel te vergeven zijn, waarom heb ik dan toch met geshared IRQ's te maken?

Nâh, het draait in ieder geval als een tierelier.
Alleen, als er zo veel te vergeven zijn, waarom heb ik dan toch met geshared IRQ's te maken?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Omdat het kan en win2k dus vind dat het moet .....Op zaterdag 10 november 2001 10:17 schreef abbadon het volgende:
Hee, da's nieuw voor me
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Ah, da's verhelderendOp maandag 19 november 2001 20:37 schreef Chemist het volgende:
[..]
Omdat het kan en win2k dus vind dat het moet .....
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hier bij de Thunder K7 ook hetzelfde liedje, ideaal, altijd die !@#$% irq's, hebben in mijn grijs/grauwe verleden voor veel ellende gezorgd.
Op zaterdag 10 november 2001 10:17 schreef abbadon het volgende:
Hee, da's nieuw voor me
[afbeelding]
offtopic:
Had ik maar zo'n pc als jij
Had ik maar zo'n pc als jij
De overvloed aan IRQ's komt omdat jullie MPS v1.4 of hoger aan hebt zetten in de BIOS (das zeker default enabled).Op zaterdag 10 november 2001 10:17 schreef abbadon het volgende:
Hee, da's nieuw voor me
Gedeelde IRQ's heeft puur met hardware te maken. Zo zijn op mijn BP6 de IRQ's als volgt geshared:
IRQ1 = AGP en PCI1
IRQ2 = PCI2
IRQ3 = PCI3 en Highpoint Controller
IRQ4 = PCI4, PCI5, ISA slotjes en USB Controller
u wil ik geen roet in de euh... poeter gooien ;-) maar ik heb dit ook gezien op een single processor systeem. dat is een intel 845 mobo met p4-1800 erop.
Daar staan ook allemaal irq's boven de 15 in. dat vond ik al errug vreemd en had ik ook nog nooit eerder gezien. zelfs niet op een mps systeem.
Daar staan ook allemaal irq's boven de 15 in. dat vond ik al errug vreemd en had ik ook nog nooit eerder gezien. zelfs niet op een mps systeem.
he dat was me nog nooit opgevallen maar ik heb op mijn msi 684 d pro 2 (dual) ook veel meer irq's, cool man
Dit was van originie bestemd voor multiprocessor systemen, te beginnen met de Abit BP6. Bij multiprocessor systemen is dit van groot belang en het is dan niet zo vreemd dat het default in de BIOS is ingeschakeld. Eenzelfde stukje hardware heeft voor elke CPU namelijk een ander interrupt. Zo weet de chipset ook wélke CPU met wát bezig is 
De lijstje interrupts die je in Win2K ziet, zijn de interrupts van CPU1 (bij mijn BP6 in ieder geval).
Momenteel zit het ook meegebakken in de APIC layer van vrijwel alle moderne moederborden. Misschien zat dit ook bij jou (LeNNy) default enabled, terwijl het niet echt noodzakelijk is
[edit]ff duidelijk gemaakt dat dit aan LeNNy is gericht[/edit]
[edit2]ik bedoelde APIC ipv ACPI[/edit2]
De lijstje interrupts die je in Win2K ziet, zijn de interrupts van CPU1 (bij mijn BP6 in ieder geval).
Momenteel zit het ook meegebakken in de APIC layer van vrijwel alle moderne moederborden. Misschien zat dit ook bij jou (LeNNy) default enabled, terwijl het niet echt noodzakelijk is
[edit]ff duidelijk gemaakt dat dit aan LeNNy is gericht[/edit]
[edit2]ik bedoelde APIC ipv ACPI[/edit2]
Wat is het punt? Ik heb op mijn single processor moederbord in Windows XP ook meer dan 16 IRQ's, de teller stopt bij 19 om precies te zijn. Dit zijn echter Windows XP software IRQ's, er wordt gewoon nog geshared hoor. De hardware IRQ's zijn namelijk nog steeds beperkt tot 16 stuks (INTA t/m INTD in 4 combinaties).
Eindelijk gevonden.. Was al half uur aan het zoeken, was de link ff kwijt, maar hier is-ie dan:
http://www.microsoft.com/hwdev/NewPC/IO-APIC.htm
http://www.microsoft.com/hwdev/NewPC/IO-APIC.htm
Pagina: 1