bij mijn lokale computerboer in hellevoetsluis (www.mc-data.nl) staat een IDE flatcable voor 5 piek!! ik belde ze op, en vroeg of het wel IDE Udma 100 waren, en ja zeiden ze, maar ik geloof ze niet echt.. kan dit wel?! bij alternate (www.alternate.nl) is de prijs 34,51 (45cm) en een normale floppy kabel van 75 cm was 10,71 terwijl die ide kabel 60 centimeter is!!! is dit wel waar?!?! anderz zijn we wel goed koop uit
Verwijderd
als hij 80 aders heeft en niet kapot is zou het goed kunnen maar let ook op wat erop de kabel staat meestal kan je wel aan de opdruk zien of het 66 of 100 is.
maar ja 5 piek proberen waard wel bon bewaren voor het geval die naar de klote is.
maar ja 5 piek proberen waard wel bon bewaren voor het geval die naar de klote is.
heeft zo'n kabel echt 80 aders? Want ik krijg van de week m'n UDMA-100 Deskstar (IBM) binnen en vraag me af of ik de platte kabels die ik nu gebruik dan nog wel kan gebruiken (waarschijnlijk niet)
ik weet niet, net nog ff die winkel gemaild, want als het zo is dat die 80 aders is, udma 100 en ata 100 ondersteund, dan flitst zekerweten iedereen naar hellevoetsluis voor die goedkope kabels helaas ze versturen nikss nakkes nada.. maarja, ik woon in hellevoetsluisOp vrijdag 09 november 2001 17:23 schreef Froggie het volgende:
heeft zo'n kabel echt 80 aders? Want ik krijg van de week m'n UDMA-100 Deskstar (IBM) binnen en vraag me af of ik de platte kabels die ik nu gebruik dan nog wel kan gebruiken (waarschijnlijk niet)
Ja... als dat echt de goede kabels zijn moet je me zeker ff mailen (froggie@froggiedesign.com)!
Sinds wanneer kan je kabels via de mail versturen?Op vrijdag 09 november 2001 18:08 schreef Froggie het volgende:
Ja... als dat echt de goede kabels zijn moet je me zeker ff mailen (froggie@froggiedesign.com)!
Juist
Wist jij niet dat dat kon dan?Op vrijdag 09 november 2001 18:10 schreef Jeldert het volgende:
Sinds wanneer kan je kabels via de mail versturen?
Als die kabels de goede zijn mag je me wel ff mailen want dan ben ik ook wel geinteresserd
Verwijderd
kzou toch maar oppassen, ide kabels langer dan de standard maat kunnen data coruptie veroorzaken.
owh, morgen dan toch maar ff langsgaan, maar deze zijn wel goed voor cd-rom spelers???
anders gaat het veel geld kosten
(want ik heb z'on bigtower van aopen, en daar moet je wel xtra lange snoeren voorhebben) maja..
Verwijderd
kheb het wat grof uitgedrukt"data corruptie"
maar het is gekend dat lange ide kabels soms vreemde dingen kunnen veroorzaken bij data transfers
maar het is gekend dat lange ide kabels soms vreemde dingen kunnen veroorzaken bij data transfers
Heeft ide geen ingebouwde foutdetectie 
bij scsi volgens mij wel..

Volgens mij gaat alleen de snelheid achteruit..
bij scsi volgens mij wel..
Volgens mij gaat alleen de snelheid achteruit..
Eeuwige n00b
een lange ide kabel dus niet doen? waarom niet? ja door die fouten?! waarom maken ze die fucking kabels dan.. 46 cm is toch niet te lang?!?!
zwaar klote, zeker bij een floppy drive of een cd rom speler ook
maar dan heb je geen transfer, das waar.. maar nog ff, is die niet 80 aderige kabel nou wel of niet geschikt voor cd rom?
Verwijderd
ik ben ook geen expert(gewone tweaker)
maar, heb het ergens gelezen,sommige bits zouden later aankomen dan andere waardoor er errors zouden kunnen optreden.
hoe langer de kabel,hoe groter het verschil
46cm is niet te lang
maar, heb het ergens gelezen,sommige bits zouden later aankomen dan andere waardoor er errors zouden kunnen optreden.
46cm is niet te lang
hehe maar alternate verkoopt geen kortere...45 cm..(trouwens, intern verplaatsen, dat gaat toch via het interne geheugen tegenwoordig (oke oke het cache van de hdd)?!Op vrijdag 09 november 2001 19:11 schreef hobbjet het volgende:
ik ben ook geen expert(gewone tweaker)
"The maximum cable length you're meant to use for any ATA interface - any kind of modern "IDE" drive - is 457mm, according to the official specification. That's 18 inches."
bijna 46 cm dus.. ruim voldoende voor men bigtower
en ja ik geloof je nu wel!!

"In practice, 24 inch/600mm cables should be just fine for UDMA/33 mode with modern hardware. They may work OK for UDMA/66 as well, but I wouldn't count on it. "OK", here, seems likely to mean "a fairly high CRC error rate bubbling along where you can't see it", and the result of that may if you're lucky not be any more real problems than you'd see if you used a special super-high-grade IDE cable (like the ones made by Ultracable, for instance)."
dus de UDMA33 kan op een 60cm kabel!! (UDMA 100)??!! volgens mij wel
en deze dan: zelf het bewijs gevonden, ff verder lezen
"All you're probably going to be putting in the top drive bays are 5.25 inch CD-ROM or DVD-ROM devices, though. You can use longer cables for them, since UDMA/33 is plenty of speed for even a pair of the fastest such drives currently available. A metre is definitely pushing your luck, though."
ja dat klopt, alles gaat boven in
dus
het kan.. dan maar udma 100 60 cm.. ik kan geen udma 33 meer vinden, of ze moeten bij een cd rom speler min. 45 cm kabel bij leveren
maar dat lijkt me niet..
bijna 46 cm dus.. ruim voldoende voor men bigtower
en ja ik geloof je nu wel!!
"In practice, 24 inch/600mm cables should be just fine for UDMA/33 mode with modern hardware. They may work OK for UDMA/66 as well, but I wouldn't count on it. "OK", here, seems likely to mean "a fairly high CRC error rate bubbling along where you can't see it", and the result of that may if you're lucky not be any more real problems than you'd see if you used a special super-high-grade IDE cable (like the ones made by Ultracable, for instance)."
dus de UDMA33 kan op een 60cm kabel!! (UDMA 100)??!! volgens mij wel
en deze dan: zelf het bewijs gevonden, ff verder lezen
"All you're probably going to be putting in the top drive bays are 5.25 inch CD-ROM or DVD-ROM devices, though. You can use longer cables for them, since UDMA/33 is plenty of speed for even a pair of the fastest such drives currently available. A metre is definitely pushing your luck, though."
ja dat klopt, alles gaat boven in
Tussen mijn pc en m'n hub ligt ongeveer 25m UTP (niet dat het zo'n afstand is, ongeveer 17m, maar heb geen tang om die voetjes/connectoren aan een kabel te zetten dus kan hem niet inkorten) en heb nog nooit iets gemerktOp vrijdag 09 november 2001 19:15 schreef slamm het volgende:
[..]
nog ff een toevoeging, wat dacht je hoe het zit bij UTP kabelsoeps die van mij is 15 meter lang (afstand kamer-pc beneden is iets minder dan 15 meter)
nouja nooit iets gemerkt, eerste maanden was dat netwerk echt gaar!!Op vrijdag 09 november 2001 20:03 schreef Froggie het volgende:
[..]
Tussen mijn pc en m'n hub ligt ongeveer 25m UTP (niet dat het zo'n afstand is, ongeveer 17m, maar heb geen tang om die voetjes/connectoren aan een kabel te zetten dus kan hem niet inkorten) en heb nog nooit iets gemerkt
nou wel service hoor, ik had een amd athlon 850 en een 30 gig hardeschijf en nog wat troep besteld, maar die 30 gig maxtor en 850 hadden ze niet meer zeiden ze, dus hebben ze me een athlon 900 en een maxtor d740x ultra dma 133 7200 rpm aangeboven, 40 gigabyte, en wel voor 10 gulden goedkoper!!!
Pagina: 1
denk eerlijk gezegd niet dat het 80aderig is