Stelling plaatsen waar je het niet mee eens bent

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Als ik een stelling plaats en onderbouw op W&L waar ik NIET achter sta, zou dit ergenis bij jullie opwekken?

[voorbeeld]

Stelling: alle moslims moeten het land uit.

vervolgens kom ik met een paar argumenten die mijn stelling ondersteunen.

[/voorbeeld]

Zouden jullie als mede W&L'ers het irritant vinden dat ik zo'n stelling zou plaatsen?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik zie niet echt wat dat voor problemen moet geven, maar het staat wel raar als je daarna met jezelf in discussie gaat :)

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 16:54 schreef Gnoom het volgende:
Ik zie niet echt wat dat voor problemen moet geven, maar het staat wel raar als je daarna met jezelf in discussie gaat :)
Nou, ik heb het dus op een heel ander forum gedaan en daar wordt het al door 2 mensen niet in dank afgenomen. Ik vind het een beetje raar.

Het is juist GOED voor een niet-zo-druk forum om een beetje tegengas te hebben omdat je 't forum anders wel op kunt heffen dus m.n. bij religieuze topics wil ik wel eens stellingen plaatsen die recht tegen de mening van anderen ingaat.

• Jaspertje
  • Laatst online: 01-12 15:52

Jaspertje

Max & Milo.. lief

zolang je argumenten geeft die kloppen is het niet erg, het is een stelling, geen mening.

Het zal idd wel raar staan maar als jij denkt dat het nuttig is dan zou ik het zeker niet laten. Als je maar niet begint met: "ik ben het er niet mee eens maar...'...

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Ik heb op GoT ook wel eens een topic geplaatst die sterk tegen het bestaan van God ingaat terwijl ik een christen ben. Zo'n voorbeeld dus.

Waarom plaats ik dan zo'n stelling?

Omdat ik er iets van hoop te leren, omdat het misschien iets waar ik niet uitkom en (maar dat geldt niet voor GoT omdat GoT groot is) omdat er dan leven in de brouwerij blijft.

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Ik zou het mensen juist aanraden dat te doen, Als je digen eens van de andere kant gaat bekijken kan je tot intresante conclusies koemen, en welleicht fouten ontdekken in je eigen denken.

8 )

Verwijderd

Ik heb ook weleens een topic geplaats waarbij ik niet wist of ik voor of tegen was.

Het moet gewoon kunnen, je mag toch je mening vormen of veranderen naarmate een discussie vordert?

Verwijderd

Advocaat van de duivel spelen is soms erg nuttig om een discussie gaande te houden, maar je moet wel oppassen dat je het niet overdrijft, want dan zit je voordat je het zelf in de gaten hebt te trollen. Het lijkt me daarom verstandig om in zo'n geval wel altijd aan te geven dat je zelf weliswaar niet achter de aangevoerde stellingen staat, maar dat je die standpunten wel belangrijk genoeg vindt om in de discussie te betrekken.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
pf... ik ben blij dat de lui hier er wel zo over denken als ik. Ik dacht even dat ik nogal asociaal bezig was... >:)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 22:26

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 09 november 2001 17:11 schreef Lordy79 het volgende:
pf... ik ben blij dat de lui hier er wel zo over denken als ik. Ik dacht even dat ik nogal asociaal bezig was... >:)
Juist niet, het nodigt juist uit tot een discussie , als iedereen het met elkaar eens is ( soms gebeurt dat wel eens ) , krijg je een veel minder interessante discussie.

Bovendien een goede felle discussie is ook wel eens aardig :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12 23:27

GeeBee

Oddball

ten eerste
Voor het overzicht lijkt het me beter om per stelling dan een topic te openen. Dat leest en reageert een stuk handiger.

ten tweede
Voorlopig gaat de discussie hier over het nut van dit topic en niet over al-dan-niet controversiële stellingen :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als je aangeeft dat het een stelling is waar je niet achter staat lijkt het me geen probleem - dan krijg je ook geen misverstanden.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 20:27 schreef Lord Daemon het volgende:
Als je aangeeft dat het een stelling is waar je niet achter staat lijkt het me geen probleem - dan krijg je ook geen misverstanden.
En als ik dat niet doe? Dan krijg je wel misverstanden ;)

Maar zou dat een gegronde reden zijn om boos te worden als later blijkt dat ik niet achter mijn stelling sta en/of dat iemand erachter komt dat ik eerder een stelling heb geplaatst die haaks staat op de nieuwe stelling?

• Lord Daemon
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, maar je krijgt wel dat mensen een verkeerd beeld over je krijgen en daardoor ook latere posts anders gaan interpreteren enzo.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:26

MaDLiVe

.-Observer-.

En niet te vergeten dat ze dus argumenten tegen je gaan gebruiken en dat je dus best wel hypocriet overkomt, verder is het inderdaad wel leerzaam, ook al kun je nooit met echt goeie argumenten komen omdat je juist tegen de stelling bent.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• theborgnl
  • Laatst online: 10-09 16:06

theborgnl

De mededeling begint hier:

je moet wel eerlijk blijven... dus niet te veel 'nep' achter een mening staan.
maar het houd idd de discussie op gang (als er mensen zijn die je respecteren).

blijf het doen zou ik zeggen...

*ding* Einde bericht *dong*

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Ik doe dat ook wel eens, advocaat van de duivel spelen.
Want mensen vinden het kennelijk leuk tegen je in te gaan, en op die manier vorm ik hun mening gelijk aan mijn mening.

Dit pas ik vooral toe op mijn zus die graag overal tegenin gaat, en op die manier kan ik toch haar mening gelijk aan de mijne krijgen! >:)

Verwijderd

Misschien is het handig om dan een tag te plaatsen? Iets als:

[AVDD] (Advocaat Van De Duivel)

:)

Verwijderd

Ik heb dat wel eens gedaan in een discussie over evolutie hier... Bij gebrek aan mensen die de theorie aan wilden vallen :)

Dat was best grappig, maar het leidde tot erg veel verwarring, terwil ik er zelfs bijgezet had dat ik advocaat van de duivel speelde. Maar mensen lezen nou eenmaal zelden het hele topic door...

Het is best leuk om te doen, als je van verwarring houdt :)

Verwijderd

zeker, alleen jammer dat mensen je zo snel persoonlijk gaan aanvallen op iets waar je niet achter staat.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wel vind ik dat je op een bepaald moment moet zeggen:
"Ok, jij wint; ik ben het er niet mee eens, maar jouw argumenten zijn dusdanig goed dat er (voorlopig) door mij geen speld tussen te krijgen is"

Meestal blijft zoiets voortduren omdat beiden een blok voor de kop hebben.

Dit dus.

Pagina: 1