Petium 133 zonder koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Ik heb hier een computer van familie staan die ik opnieuw moet installeren. Nou maak ik dat ding open en bij een koude start werkt de ventilator die op de heatsink zit niet, als ik hem een keer aandraai draait ie wel gewoon.

Kan de processor zonder die ventilator of moet er persee een op. De ventilator die er op zit draait niet echt bijzonder hard rond, dus ik zou zeggen dat het moet gaan, maar dat ding doet de laatste tijd behoorlijk vreemd dus...

Het gaat dus om een Pentium 133 zonder mmx.

Verwijderd

Die ventilator zit er natuurlijk niet voor niets op....

En p133 worden behoorlijk warm,kzou het wel doen desnoods op 7 volt....
Je kan natuurlijk zelf ook wel een beetje voelen hoe warm het koelblok zelf word.

[mieren-neuk modus]

Erhm een petium 133 = dat nieuw ??

[/mieren-neuk modus]

beetje zelf-inzicht :)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Als er een grote (!) heatsink op zit kan het wel. Ik heb hier een P100 die standaard alleen passieve koeling heeft, alleen een huge koelblok. Dat ding loopt al een jaar zonder problemen op 133 MHz (is toch wel 33% overgeklokt, best redelijk zonder fan :D)

#

Verwijderd

Het wil ook wel idd......heb ik ook......maar ik vind het wat vertrouwder als je hem op bv 7 volt laat draaien....ten minste iets..... en je hoort het toch niet.

Maargoed.... eigen keuze :)

Verwijderd

kheb hier al bijna een jaar een server draaien (Pentium 100). Zonder fan. Geen enkel probleem mee.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Met de Search had je het antwoord ook kunnen vinden, maar: Een P133 heeft genoeg aan passieve koeling :) Ik heb er zelf 3 jaar lang eentje gebruikt, en die had geen fan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.