Toon posts:

Geluidskaart problemen [mandrake]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert en geprobeert maar niks.

ik heb dus 2 geluids kaarten

1 van mijn moederbord
en eentje Sound blaster live 5.1

alleen geeft die een conflict of zo maar hij doet gewoon niks geen geluid wat ikook instell.

dus waar kan je een hardware uit zetten zodat die de goede geluidskaart pakt en niet de verkeerde

Verwijderd

Heb je je moederbord geluidskaart uitstaan in je BIOS?

Verwijderd

En hij vind je moederbord kaart wel? Zo niet > geen conflict, maar een 'driver probleem'. Die zijn hier wel vaker langs gekomen voor de 5.1. I suggest search.

Verwijderd

Topicstarter
kep 8.1 :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik heb in het bios de legacy audio uitstaan, maar wel Onchip audio: auto.
Anders start hij niet eens (zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/314995/1?limit=25).

Dus het is nu zo dat ik wel geluid krijg via de onboard VIA AC97, maar niets via de sblive...

Ik heb overigens ook Mandrake 8.1

Enig idee?

Verwijderd

UTFS aRTee!!
Ok sorry, heb het gevonden, zou voor narfpower ook wel kunnen werken:
gewoon in een terminal onder als root
'sndconfig'
ingeven, en als hij eerst de onboard audio detecteert, gewoon doen alsof je geen geluid had, en dan vervolgens (bij manual selection) de sblive uitkiezen.

De AC97 'oplossing' is zo brak dat ik het Xmultimedia system niet eens kon bedienen, de compu liep heel traag (bleef wel muziek spelen van een wav file, maar daar is alles mee gezegd), dus ben wel blij dat mijn sblive het nou doet, is mijn proc niet zo belast..

Ah well, ik kan zodadelijk weer slapen ipv liggen woelen omdat het nog steeds niet werkt... :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb de SoundMax (AC'97) werkend gekregen door arts uit te zetten. En Alsa drivers te installen... misschien is dat wat?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1