[ASP] gegevens uit database halen gaat ZEER sloom

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat het is. Maar als ik met mijn ASP programma iets uit een Access of een MSSQL Database haal, dan is de harddisk een tijdje ontzettend druk(denk wel 1 minuut druk aan het laden), wat hij allemaal aan het doen is, ik heb geen idee, de database is vrij klein, daar kan het niet aan liggen, want ik probeer een standaard database. En pas daarna komt hij met de uitkomst.

Mijn asp bestand:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<html>
<body>

<%
const dbconnection = "DRIVER=easysoft.sql.jobDriver;URL={jdbc:easysoft://192.168.168.30:8831/DSN=AdvWorks};UID=sa;PWD="
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.open(dbconnection)

set rs = createobject("adodb.recordset")
Dim teller
rs.open "SELECT * FROM Products",Conn

do while not rs.eof
  for teller = 0 to 4
    response.write(rs(teller) & "   ")
  next
  response.write("<br>")
rs.movenext
loop

rs.close
set rs=Nothing
set Conn=Nothing
%>

</body>
</html>

Iemand een idee? Trouwens dit bestand heb ik zelf helemaal steeds zitten aanpassen, zonder die loop lusjes ging alles ook al zo traag. En ik verbind dus via een linux server, maar als ik het lokaal doe, is de harddisk nog steeds druk bezig.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Waarom gebruik je JDBC , dan schijnt idd nogal langzaam te werken met access, misschien is dat wel het probleem :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• robbertb
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 16:38 schreef BaSSzje het volgende:
Waarom gebruik je JDBC , dan schijnt idd nogal langzaam te werken met access, misschien is dat wel het probleem :?
ZOals ik al zei, als ik het lokaal probeer, gaat het ook sloom.
En wat voor drivers zou ik anders moeten gebruiken voor linux? (waar de asp server op draait)

• robbertb
  • Niet online
hmm nog es geprobeerd op de server zelf waar de access file staat (nt 4 bak). DUs zonder die jdbc driver. Dit gaat een heel stuk sneller, maar nog steeds vind ik dat hij er vrij druk mee bezig is :( En dit is dus nog maar met 1 gebruiker.. wordt lekker dan als er straks meerdere gebruikers aan werken :(

Lokaal: ongeveer 12 seconden
Vanaf linux pc met jdbc driver: ongeveer 45 seconden

Is trouwens een prive 100mbit netwerk..

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Tjah, das beetje de narigheid, dit soort dingen worden niet super gesupport en het is nogal van wat factoren afhankelijk, ik denk dat je je misschien nog beste kan richten op een news groep ofzo.

Verwijderd

Maak anders eerst een ODBC koppeling, dan laat ie die connectie (d8 ik) open...

• robbertb
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 18:25 schreef KixAss456 het volgende:
Maak anders eerst een ODBC koppeling, dan laat ie die connectie (d8 ik) open...
volgens mij doe ik dat al hoor, op de winNT bak, door bij configuratiescherm, en dan ODBC32 een system dsn in te vullen. Maar 12 sec vind ik al heel erg lang. Het is alsof hij eerst de hele tijd iets aan het kopieren is, en pas erna met de database inlezen begint,omdat ik het pas na 10 seconden regel voor regel(naja, per 5 regels ofzo) op het scherm zie komen.

• robbertb
  • Niet online
Iemand nog een ideE?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 09 november 2001 16:42 schreef robbertb het volgende:

[..]

ZOals ik al zei, als ik het lokaal probeer, gaat het ook sloom.
En wat voor drivers zou ik anders moeten gebruiken voor linux? (waar de asp server op draait)
Wat :? Een ASP server op linux ? Hoe doe je dat dan, want asp draait eigenlijk alleen maar op IIS . De proggies (asp) die er voor linux zijn schijnen aardig traag te zijn.

Bovendien de snelheid van een database is afhankelijk van heel veel factoren :
Database design
geheugen server
harddisk ruimte over v. server
wat voor bak .
drivers...

etc etc etc

Dus ik kan er niet al te veel over zeggen ( alles is gokken ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1