[win2k] Hoe .ADM file maken*

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HoIoH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb een windows 2k Svr met windows 2k pc's.

Nu wil ik in de group policy de appearence van windows voor alle gebuikers centraal regelen. (ik wordt gek van alle rose, groen en lila desktops).

Hellaas heb ik deze optie niet. :`(

Weet iemand hoe ik dit kan doen, waarschijnlijk moet ik zelf een adm file maken maar hoe ????

Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

• HoIoH
Niemand :(

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ten eerste zit die optie al in de bestaande adm's en ten tweede is het erg lastig om zelf een adm file te maken maar dat hoeft in dit geval ook niet, ga maar eens echt zoeken.

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• HoIoH
Waar dan ??????????????/

Verwijderd

Microsoft :+

Verwijderd

Dit gaat als volgt:

Download poledit en admin.adm van de microsoft site, of haal deze van een WinNT cd af.

Hiermee kan je diverse dingen instellen, en zet dan het bestand ntconfig.pol op een gedeelde schijf. Stel met poledit het register in op de verschillende pc's zodat ze naar dit bestand verwijzen. Het zou dan moeten werken. succes!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Het is erg moellijk om zelf een ADM file te maken. Windows maakt die zelf aan als je je pc instelt voor meerdere personen. Ik heb maar een raad probeer admin.adm uit te lezen in c++ of pascal of zo. Kijk wat je kunt lezen en probeer er iets van te maken. Maar volgens mij moet je dit ook kunnen doen zonder al die moeite.

Good Luck

Verwijderd

De adm's staan in <windir>\inf\ en het zijn gewoon plain text files die je met notepad kan openen. De opbouw is ook nog redelijk te volgen begint vaak met een stukje 'machine' waar de HKLM instellingen staan en daarna een stukje 'user' met de HKCU instellingen en helemaal onderaan alle strings. Bij microsoft kan je een docje vinden waar de structuur van de adm's redelijk in beschreven word (Guide to NT profiles and policy's ; http://www.microsoft.com/ntserver/techresources/management/prof_policies.asp ; page 48). Bij www.tools4ever.com kan je een adm editor downloaden (als notepad te ingewikkeld is :-).

Oja en voor windows 2000 netwerken met active directory werken de policy's een tikje anders dan bij nt4.0 domains. Als je in een AD een policy aan een gebruiker wilt toekennen dan moet je een group policy aan de OU (waar de gebruiker onder valt) koppelen.

• HoIoH
Okee, via de ADM editor van tools4ever, kom ik niet echt ver, kost geld om verder te komen. :(

Op zich weet ik hoe een group policy via de organizational Unit, teregelen is. Dit werkt, de icoontjes van de gebruikers komen via het netwerk etc etc, B-)

Maar !!!!!!!!!!!

Mijn probleem zit hem in dat ik niet weet hoe }:O ik via Windows 2000 Group policy (niet poledit dus) settings in de een Hkey_Current_user kan zetten. B.v. Hkey_Current_user\Control Panel\Desktop\Wallpaper.

(ja Via Active desktop settings in de group policy kan ik een wallpaper meegeven, maar wanneer ik alle iconen op de desktop uitzet, kan ik geen active desktop meer doen en krijg ik ook geen wallpaper meer, trouwens vertraagd hij de boel flink).

Ook wordt de appearence van de gebruikers in deze key geregeld.

Wie kan me helpen :?

• HoIoH
Weer niemand die hier iets op weet ??????????? :'(

• HoIoH
:'( Echt helemaal niemand :'(

• HoIoH
Is er dan echt niemand die hier een zinnig antwoord op kan geven. :z

• HoIoH
Okee ik ben nu een Jaar verder, maar weet ECHT niemand HOE

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[win2k] added :)

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
via MMC Local Group Policy bedoel je da ?

• HoIoH
Yep, de gene in de Group Policy, je kan hem toevoegen via Add/ remove Templates.
Maar ik wil er zelf eentje maken.
De oplossing voor Appearance Tab heb ik als ontdekt, die zit in de standaard ADM.
Maar nu wil ik dingen zetten die er niet standaard in staan.

Pagina: 1