Toon posts:

Daalt de prijs van hardeschjven snel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om met kerst een putertje in elkaar te gaan zetten.

Daalt de prijs van hardeschjven snel? Want dan kan ik er nu eentje kopen en in mijn oude P!133 doen.

Tot hoeveel mb zou de bios herkennen? Is het waar dat als je win98 hebt geinstalleerd dat je dan de volle ruimte kan benutten??

TNX

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:23

The Legend

*Plop*

Niet echt, ze dalen wel (zoals alles ;)) maar prijsdalingen als bij geheugen zul je niet meemaken :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Vraag 1: De prijs daalt in guldens niet echt snel. Wat wel gebeurd is dat je voor hetzelfde geld meer krijgt :)
Vraag 2: ligt aan het Bios. Maar de moderne kunnen echt wel schijven van meer dan 60 Gb aan.
Vraag 3: Is er iemand die heeft beweerd dat dat niet kan?

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik ga met de hcc een computer kopen. Das wel wat eerder ja. Maar ik heb toch alvast de harde schijf gekocht, want ik verwacht niet echt dat de schijven dan echt veel goedkoper zullen zijn. De processors hoop ik wel *D

I'll be back

Verwijderd

Topicstarter
Zou die oude puter dan wat sneller draaien?

die oude puter is trouwens een P!75 op 133 *D *D
Met 16mb ram :((was eerst 8 mb)

Win98 draait hier wel perfect op.

Verwijderd

Prijzen zakken wel, maar dat gaat best schoksgewijs. Zo zie ik dat op dit moment weer een daling is bij bepaalde merken. Zelf zit ik, na een mislukt Beat-It avontuur (met een 60GB Seagate) nu te kijken naar een 80 GB Western, die kost vandaag de dag 525 gulden. Natuurlijk moet je je afvragen of je wel zoveel nodig denkt te hebben (want er hangt ook wel het welbekende prijskaartje aan). In ieder geval zie je dat nieuwere schijven harder in prijs dalen dan schijven die al een tijdje op de markt zijn, datzelfde geld voor de capaciteit. Je kan het daardoor beter stellen dat de prijzen gelijk blijven, maar dat de capaciteit omhoog gaat (met RAM zie je op dit moment juist een andere trent: prijzen dalen EN capaciteit gaat omhoog).

Je moet je vooral afvragen wat je wilt gaan doen, wat je erop wilt opslaan. Als je denkt aan 40GB genoeg te hebben, kost het je nu zo tussen de 250 en 300 gulden. Over een paar maanden zal dat hooguit met 25 gulden zijn gedaald. Maar als je bijvoorbeeld 120GB nodig hebt, dan kosten die nu rond de 1000 gulden, maar over een paar maandjes zal dat wel rond de 700 gulden gaan zitten. Intussen is natuurlijk wel de 160GB uit (dat wil zeggen, dan ligt die in de winkel), die dan weer rond de 1000 gulden zal kosten.
Wat ik wil zeggen, is dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je een schijf koopt, als je maar weinig GB nodig hebt. Echter, wil je het maximaal haalbare voor een goede prijs, kan je eeuwig wachten.

Op een PI 133Mhz is het maar de vraag of de maximale capaciteit te halen is. Misschien blijf je bijvoorbeeld bij 32GB steken, ongeacht wat je erin stopt. Misschien dat een BIOS-update een oplossing weet te bieden, maar misschien ook niet. Het beste kan je dat navragen bij de mobo-fabrikant.

Verwijderd

ik denk dat je met die oude pc al problemen krijgt als je er meer dan 8 GB in gaat hangen. ik dacht dat daar een grens lag. je kunt op de site van de makers van je bios eens rondkijken. wie weet werkt het wel goed met een bios update

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > OM

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1