Poorten laten luisteren achter een server

Pagina: 1
Acties:

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Als ik een programma gebruik wat wacht op andere gebruikers door op een poort te luisteren dan werkt dit niet als een gebruiker buiten het interne netwerk zit.

Ik heb op de server wel de poort die moet luisteren gemapped. Als ik iemand contact via die poort werkt het wel.

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat de poort op de server ook gaat luisteren en het verkeer dat reageert dan doorgeeft aan de interne pc die ook luistert op die poort.

Als iets niet duidelijk is wat ik bedoel vraag het dan ff :P

thx in advance :z

• MP83
....niemand :?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Welk programma gebruik je op de server (om internet te delen)? Hoe heb je die poort op de server gemapped? In principe moet je dus gewoon een portmapping maken van de server naar de pc in je lokale netwerk, voor de betreffende poort(en). Misschien kan het al wel met het programma wat je nu gebruikt maar dat moet dan eerst even bekend zijn....

• MP83
Ik heb een simpele pc met Freesco draaien. De poortmapping gebeurt bij de setup van freesco. Misschien kan dat ook wel handmatig nog worden verbeterd met ipchains ofzo maar ik zou niet weten waar.

Iemand nog tips?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

je kunt toch gewoon ports mappen via de controlpanel van Freesco? Dus http://<freesco_ip>:82/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• MP83
Het mappen lukt wel, dat is het probleem ook niet.

Alleen als een pc op het interne netwerk een poort open zet om verkeer te ontvangen en dus "luistert" of er wat komt dan gaat de poort op de server niet luisteren.

Het gaat btw om poort 2048 om voor fifa 2002 te kunnen hosten. :)

Lang niet gezien Jelmer...(routerstat compagnon ;))

• MP83
/kick

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Ik ken freesco niet, maar met een portmapping moet het klaar zijn. Al het verkeer dat dan op de server binnenkomt op die poort wordt doorgestuurd naar de compu in het interne netwerk. Hoe heb je verder gecontroleerd dat die poort niet "luisterd" zoals je dat noemt?

• MP83
Op zondag 11 november 2001 19:10 schreef Poiter het volgende:
Ik ken freesco niet, maar met een portmapping moet het klaar zijn. Al het verkeer dat dan op de server binnenkomt op die poort wordt doorgestuurd naar de compu in het interne netwerk. Hoe heb je verder gecontroleerd dat die poort niet "luisterd" zoals je dat noemt?
De controle doe ik door een game te hosten in FIFA2002 en dan checken of iemand kan connecten...dat lukt dus niet.

Weet iemand misschien waar freesco die poortmappings opslaat, in welke file... IPchains? Misschien dat ik daar handmatig iets aan kan passen.

Verwijderd

Ik ken Freesco niet maar op mijn linux machine met ipchains kon ik dat alsvolgt instellen:

ipmasqadm -A -v -r udp(of tcp) poortxxx totpoortyyy -h ipvandemachinewaarhetheenmoet

dus bijv. ipmasqadm -A -v -r tcp 80 80 -h 192.168.0.12

dit moet bij mij in een opstartscript komen omdat dit bij elke reboot opnieuw toegepast moet worden. suc6

• MP83
Ik kan de IPmasq file niet vinden onder freesco, alleen de forward.cfg maar daar staat alles al goed....*zucht* :(

thx voor de tips...

Verwijderd

op je freesco bak de porten forwarden naar de betreffende pc op het interne netwerk. dit hoeft overigens niet dezelfde poort te zijn (connect freesco op 8080 forwarden naar interne pc1 naar poort 80 oid) dit kan je volgens mij gewoon via het freesco management console doen!!!

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Je moet er wel rekening mee houden dat games vaak over UDP werken ipv TCP. Ik weet niet of je dat kan aangeven in die cisco router maar het lijkt me wel.

Grz,
Gilles

• MP83
Ik heb zowel TCP als UDP de poort 2048 geforward naar de interne PC.

Ik heb eerder het idee dat de manier van masq. niet goed is alleen ik kan de file niet vinden waar de "echte" regel in staat zoals bijvoorbeeld bij slackware.

Bij freesco heb je een forward.cfg file waar je via de setup naar toe schrijft.

Weet iemand hoe en waar de file staat waar normaal bij linux die masquerading (kutwoord :P) word geregeld?

• MP83
/kick

soz' voor kick telkens maar ik hoop dat iemand de oplossing heeft

• MP83
;(

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
heb je freesco niet alle poorten laten blokken van buitenaf. Heb je dus ook de poort open gezet in de firewall?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• MP83
Op dinsdag 13 november 2001 18:46 schreef MoBi het volgende:
heb je freesco niet alle poorten laten blokken van buitenaf. Heb je dus ook de poort open gezet in de firewall?
...nope...

Zoals ik hierboven al heb gezegd staat de poort wagenwijd open...
Pagina: 1