vele diskettes, versies en keren geprobeerd, maar wat ik ook doe, de rescue disk boot gewoon niet. Ik probeer debian met n paar floppies te installen en dan de packages van internet te downen. Hij leest n track en dan boot hij door naar windows. op de andere disks gaat hij hangen. iemand ervarign ermee?
Uhhja, in je bios staat toch wel dat hij 1e bootoptie floppy moet nemen he? Zoja, dan download ze opnieuw, controleer ev. de MD5sum, rawrite en boot ervanaf. Je hebt alleen rescue.bin en root.bin nodig.
Het lijkt wel of het maken van flopies met rawrite of met linux zelf hele vreemde floppies oplevert. Ik heb dit ook een paar keer gehad. Uiteindelijk op 4 floppies een rescuedisk proberen te maken, en de een starte wel tijdje op maar hing dan, en de andere stopte meteen etc. Ik snap ook niet hoe dat komt. Het is wel vervelend.
makkelijker is dan een DOS partitie maken (Doe ik op al mn debian servers) met paar utils als PQMAGIC en een beetje kale dos en verder LOADLIN, die standaard kernel die bij de installatie zit en dan met
LOADLIN linux root=/dev/hda2
mijn linux weer inkomen in geval van troubles.
makkelijker is dan een DOS partitie maken (Doe ik op al mn debian servers) met paar utils als PQMAGIC en een beetje kale dos en verder LOADLIN, die standaard kernel die bij de installatie zit en dan met
LOADLIN linux root=/dev/hda2
mijn linux weer inkomen in geval van troubles.
Ja, in het begin (toen ik pas met Debian begon) had ik daar ook altijd ontzettend veel zeik mee. Bij mij deed rawrite het maar voor de helft. Op een andere pc helemaal maar daar werden de diskettes niet goed gemaakt
(nee het waren GEEN brakke diskettes). Bij een vriend van me lukte het wel, dus die maakte die bootdisks voor me. Ik stopte ze erin en toen loadde 'ie de kernel maar voor 20% in ofzo. Toen ontdekte ik dd in linux (ja op een andere pc had ik nog linux staan
). Daarmee de bootdisks gemaakt en ze werkte perfect. Nu gebruik ik alijd dd. Maar als je nog nergens linux op hebt staan kan je eens winrawrite gebruiken. Is een speciale rawrtite voor windows.