Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
te weinig info. hoeveel RAM?
wat wil je draaien?
desktop x-windows/kde/gnome of alleen de prompt met wat server apps?
wat wil je draaien?
desktop x-windows/kde/gnome of alleen de prompt met wat server apps?
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
op zo'n slome bak voldoen eigenlijk alleen Slackware en Debian. Slackware is vrij eenvoudig, maar zonder basiskennis kom je nergens. Koop dus eerst een goed boek over Linux in het algemeen en download dan Slackware 8 of koop het. Ga ermee aan de slag. In het begin zal het erg lastig zijn, maar met de enorm goede Slackware handleiding en je boeke rbij zul je echt veel leren.
Owja en neem niet teveel hooi op je vork ineens, je zult bedrogen uitkomen...
Owja en neem niet teveel hooi op je vork ineens, je zult bedrogen uitkomen...
[deze advertentieruimte is te koop]
Neem Red Hat... uitgelezen n00b distru...
If it's just us, it seems like an awful waste of space
32 mb ram. Met GUI, maakt niet uit welke.
Apps: waarschijnlijk alleen wat programmeerwerk.
Apps: waarschijnlijk alleen wat programmeerwerk.
Uhm, tipje
heb zelf ook cyrix 150 en die staat nu boven op mijn kamer, vrolijk te zoemen met slackware 8.0 en ik hoop vanavond de nieuwste kernel 2.4.14 dus.
Ik was ook n00b en distro's als redhat en mandrake konden me niet gemotiveerd krijgen om zonder handige wizards en andere tooltjes mijn spul te configureren.
Bij slackware is dat anders, je moet gewoon in die config files gaan klooien, er is simpelweg geen andere optie.
Dit zorgt ervoor dat je weet hoe het spul in elkaar zit en is het ook makkelijker om problemen op te lossen want JIJ weet waar WAT staat en niet dat je configfiles door moet zoeken opzoek naar datgene wat je wil veranderen/moet fixen.
Ik ben nog steeds newbie, maar ik leer iedere keer dat ik achter die machine weer een beetje bij. Hoe ik een kernel compile bijv. hoe ik ervoor zorg dat een progje in een dir gezet wordt waar ik wil dat het neergezet wordt etc.
Dus mijn tip, ga niet voor de simpele distro's voor lichte pc's (tenminste niet voor de huidige versie), maar neem een "moeilijkere" zoals slackware of debian, want met die simpele distro's wordt je install veel te groot. Mijn slackware install is ongeveer 350 MB groot en dat is dan met practisch alle developer progs en de nodige console tools en networking tools.
Debian krijg je ook zo klein, maar daar heb ik verder geen ervaring mee, dus daar kan ik niet echt een oordeel over geven.
Ik was ook n00b en distro's als redhat en mandrake konden me niet gemotiveerd krijgen om zonder handige wizards en andere tooltjes mijn spul te configureren.
Bij slackware is dat anders, je moet gewoon in die config files gaan klooien, er is simpelweg geen andere optie.
Dit zorgt ervoor dat je weet hoe het spul in elkaar zit en is het ook makkelijker om problemen op te lossen want JIJ weet waar WAT staat en niet dat je configfiles door moet zoeken opzoek naar datgene wat je wil veranderen/moet fixen.
Ik ben nog steeds newbie, maar ik leer iedere keer dat ik achter die machine weer een beetje bij. Hoe ik een kernel compile bijv. hoe ik ervoor zorg dat een progje in een dir gezet wordt waar ik wil dat het neergezet wordt etc.
Dus mijn tip, ga niet voor de simpele distro's voor lichte pc's (tenminste niet voor de huidige versie), maar neem een "moeilijkere" zoals slackware of debian, want met die simpele distro's wordt je install veel te groot. Mijn slackware install is ongeveer 350 MB groot en dat is dan met practisch alle developer progs en de nodige console tools en networking tools.
Debian krijg je ook zo klein, maar daar heb ik verder geen ervaring mee, dus daar kan ik niet echt een oordeel over geven.
Ik denk dat dat mij nog wel zal lukken dan met slackware, maar mijn nietswetende medescholier (die net weten wat MSN is) weet niet eens wat html is (om even het niveau aan te geven). Ik denk dat ze van configuratie bestandjes al helemaal niets zullen kunnen breien. Dus nog een tip voor de absolute n00bs onder ons?
Mandrake
daar kom ik zelfs makkelijk uit 
maar op mijn p166 met 32 mb ram (oude lappie) loopt KDE niet echt geweldig....dus je zult een beetje moeten afwegen
maar op mijn p166 met 32 mb ram (oude lappie) loopt KDE niet echt geweldig....dus je zult een beetje moeten afwegen
En nog 1 vraagje, wat is de 'lichtste' GUI voor linux? Die de minste recources vraagt?
Dan moet je geen GNOME of KDE installen, maar alleen een windowmanager (wmaker; icewm; afterstep; enlightenment, hoewel deze wat meer cpu vraagt). Verder hangt het voornamelijk af van de progs die je gebruikt.Op vrijdag 09 november 2001 18:46 schreef Breepee het volgende:
En nog 1 vraagje, wat is de 'lichtste' GUI voor linux? Die de minste recources vraagt?
Debian heb ik op een 100 MB schijf staan met 4 MB RAM (386) en die draait perfect alleen zit ik met een heel ander probleem en dat is dat ik ook linux op een Cyrix 133 gezet heb maar dat ik die kernel niet kan recompilen in 386 want dan zegt hij gewoon dat hij niet voor de goede processor is gecompiled.
En ik daarvoor nog niet de oplossing gevonden.
En ik daarvoor nog niet de oplossing gevonden.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Pagina: 1