Ik ben nu net weer begonnen met bg2 en nu wil ik graag weten of het de moeite waard is om in het begin al de add-on te installeren... wat zijn dus de newe dingen (spells, weapons etc)
ja waarom ja, ik ga binnenkort ook met bg2 beginnuh dus ik wil dat ook wel wetne, ik heb nu bijna bg1 uitgespeeld
ja ja 
ToB is het einde van de BG saga , ik zal zo ff wat meer schrijven, ben ff aan het afsluiten op het werk
ToB is het einde van de BG saga , ik zal zo ff wat meer schrijven, ben ff aan het afsluiten op het werk
...
kort, maar niet krachtig antwoord...(van dtjiang) (hmm m'n quote weggevallen?)
Ik wil ook wel weten of dat dat interessant is...zijn er items of wapens die je dan eerder kan krijgen?
Ik weet dat die toren (naam ontschiet me even) dan meteen te spelen is, maar heb van aantal anderen gehoord dat dit zoveel tijd in beslag neemt dat je min of meer de storyline van BG2 beetje uit het oog verliest..dus misschien beter om die toren toch pas later te betreden...
Ik wil ook wel weten of dat dat interessant is...zijn er items of wapens die je dan eerder kan krijgen?
Ik weet dat die toren (naam ontschiet me even) dan meteen te spelen is, maar heb van aantal anderen gehoord dat dit zoveel tijd in beslag neemt dat je min of meer de storyline van BG2 beetje uit het oog verliest..dus misschien beter om die toren toch pas later te betreden...
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life
Verwijderd
Ja.
Al is het voor 1 reden:
Je kunt met de upgrade in een kamer via TAB plekken highlighten (dus deuren, kasten die open kunnen ed.) Scheelt een hoop zoekwerk
Plus je vraagt je niet af waarom nou net die ene deur die je wil openen niet opengaat
En ook deze installeren:
http://www.bioware.com/bg2tob/bg2tobpatch.shtml
Throne of Baal: 24 nieuwe spells:
Priest: http://www.planetbaldursgate.com/bg2/character/spells/priest/
Wizard:
http://www.planetbaldursgate.com/bg2/character/spells/wizard/
Al is het voor 1 reden:
Je kunt met de upgrade in een kamer via TAB plekken highlighten (dus deuren, kasten die open kunnen ed.) Scheelt een hoop zoekwerk
Plus je vraagt je niet af waarom nou net die ene deur die je wil openen niet opengaat
En ook deze installeren:
http://www.bioware.com/bg2tob/bg2tobpatch.shtml
Throne of Baal: 24 nieuwe spells:
Priest: http://www.planetbaldursgate.com/bg2/character/spells/priest/
Wizard:
http://www.planetbaldursgate.com/bg2/character/spells/wizard/
Ok dan, ten eerste is het een waardige vervolg, zoiets als TOSC alleen beter, check anders maar een paar reviews op pc.ign.com etc. Maare wat leuk is zijn de items upgrades die er nou zijn. Bijv. de meeste wapens die kun je laten forgen tegen betaling. Waar het mij om gaat is het verhaal, om het er nou te laten afhangen van de extra wapens, die er in mijn ogen genoeg zijn.Op vrijdag 09 november 2001 15:29 schreef Dragon_Lee het volgende:
kort, maar niet krachtig antwoord...(van dtjiang) (hmm m'n quote weggevallen?)
Verder de spells zijn uitermate cool , veel nieuwe !
Wat het spell een beetje te makkelijk heeft gemaakt zijn de extra abilities, bijv warriors hebben whirlwind attacks etc. sla je een paar keer tegelijk. Wel makkelijk tegen golems enzo.
Ik denk dat er nog een paar BG'ers nog wat toevoegen, maar dit is mijn input
...
hmm of ik snapte de begin vraag niet, of een paar anderen niet...Op vrijdag 09 november 2001 15:40 schreef dtjiang het volgende:
[..]
Ok dan, ten eerste is het een waardige vervolg, zoiets als TOSC alleen beter, check anders maar een paar reviews op pc.ign.com etc. Maare wat leuk is zijn de items upgrades die er nou zijn. Bijv. de meeste wapens die kun je laten forgen tegen betaling. Waar het mij om gaat is het verhaal, om het er nou te laten afhangen van de extra wapens, die er in mijn ogen genoeg zijn.
Verder de spells zijn uitermate cool , veel nieuwe !
Wat het spell een beetje te makkelijk heeft gemaakt zijn de extra abilities, bijv warriors hebben whirlwind attacks etc. sla je een paar keer tegelijk. Wel makkelijk tegen golems enzo.
Ik denk dat er nog een paar BG'ers nog wat toevoegen, maar dit is mijn input
Dacht toch echt dat Rev3rend vroeg of het nut had om METEEN bij "begin" van BG2 ook TOB te installeren...
Natuurlijk vind ik het logisch om de verhaallijn intact te houden, ik meen me dus te herrinneren dat de toren in TOB als extra dungeon ook meteen te spelen is vanuit BG2, en als je dit gaat doen voor je echt verder bent in BG2 kun je dus het verhaal op zich uit het oog raken (omdat die toren alleen al iets van 20 uur nodig heeft om doorheen te "wandelen")
Maar wat ik dus wilde weten of dat sommige wapens/items (of misschien characters) van TOB meteen in BG2 beschikbaar zijn als je direct TOB installeert voor je BG2 gespeeld hebt..Tuurlijk zijn die wapens niet belangrijk maar wel leuk als je ze meteen in begin kunt krijgen zeg maar..(alhoewel er in mijn ogen wel een paar "belangrijke" wapens/items in BG2 zitten die zeeer goed van pas komen als je ze vroeg weet te bemachtigen...simpel voorbeeldje dat geval met die 3 elementary damage "koppen" (compleet naam vergeten) zonder dat ding is dat kasteel in begin veel moeilijker als je verder geen elementary spul hebt..
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
Silence......is life
Ik weet het niet zeker (correct me if im wrong) , maar alle items liggen op vaste plaatsen. Dus nee... ik denk niet dat ze dan al verkrijgbaar zijn. Je moet gewoon eerst bg2 uitspelenOp vrijdag 09 november 2001 16:16 schreef Dragon_Lee het volgende:
[..]
hmm of ik snapte de begin vraag niet, of een paar anderen niet...
Dacht toch echt dat Rev3rend vroeg of het nut had om METEEN bij "begin" van BG2 ook TOB te installeren...
Natuurlijk vind ik het logisch om de verhaallijn intact te houden, ik meen me dus te herrinneren dat de toren in TOB als extra dungeon ook meteen te spelen is vanuit BG2, en als je dit gaat doen voor je echt verder bent in BG2 kun je dus het verhaal op zich uit het oog raken (omdat die toren alleen al iets van 20 uur nodig heeft om doorheen te "wandelen")
Maar wat ik dus wilde weten of dat sommige wapens/items (of misschien characters) van TOB meteen in BG2 beschikbaar zijn als je direct TOB installeert voor je BG2 gespeeld hebt..Tuurlijk zijn die wapens niet belangrijk maar wel leuk als je ze meteen in begin kunt krijgen zeg maar..(alhoewel er in mijn ogen wel een paar "belangrijke" wapens/items in BG2 zitten die zeeer goed van pas komen als je ze vroeg weet te bemachtigen...simpel voorbeeldje dat geval met die 3 elementary damage "koppen" (compleet naam vergeten) zonder dat ding is dat kasteel in begin veel moeilijker als je verder geen elementary spul hebt..
Verwijderd
of topic:
Dit wordt de volgende:
http://www.interplay.com/bg2throne/demogorgon.html
On topic:
Nee geen extra items wel extra functionaliteit. Spells zijn beschikbaar maar zijn pas beschikbaar als je hogere levels bereikt (is ook logisch).
Voordeel van ToB solo spelen is dat je dan inderdaad je eigen groep van 6 mag samenstellen (en de andere NPCs kunt oproepen voor extra XP en hun items kunt stelen
)
Dit wordt de volgende:
http://www.interplay.com/bg2throne/demogorgon.html
On topic:
Nee geen extra items wel extra functionaliteit. Spells zijn beschikbaar maar zijn pas beschikbaar als je hogere levels bereikt (is ook logisch).
Voordeel van ToB solo spelen is dat je dan inderdaad je eigen groep van 6 mag samenstellen (en de andere NPCs kunt oproepen voor extra XP en hun items kunt stelen
Timestop? bah ik haat die spell in BG2, paar van die, wat zijn 't ook weer...golden skeletons geloof ik casten die zooi ook regelmatig...blijft dan niks van m'n groepje over 
Maar tot zover ik weet liggen niet alle items op vaste plaatsen in BG2, kan me even niet voor de geest halen (goh slecht geheugen vandaag) welke items het zijn, maar in ieder geval zijn een paar items zowel eerder als later te krijgen..
(oh ja, een ervan is dat zwaard van "die" draak...ik heb die draak al vrij vroeg in spel (voor act 3) verslagen..zonder cheaten overigens, wat de meesten pas ergens na act 3 lukt..)
ok...
* Dragon_Lee gaat maar weer eens BG2 installeren, inspiratie gekregen
Maar tot zover ik weet liggen niet alle items op vaste plaatsen in BG2, kan me even niet voor de geest halen (goh slecht geheugen vandaag) welke items het zijn, maar in ieder geval zijn een paar items zowel eerder als later te krijgen..
(oh ja, een ervan is dat zwaard van "die" draak...ik heb die draak al vrij vroeg in spel (voor act 3) verslagen..zonder cheaten overigens, wat de meesten pas ergens na act 3 lukt..)
ok...
* Dragon_Lee gaat maar weer eens BG2 installeren, inspiratie gekregen
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
Silence......is life
okok, tnx voor alle info maar zijn er ook meer side-quest bij of is het echt alleen het stuk dat na het einde van bg 2 komt 
en weet er iemand overgens nog meer cewle bg lookalik rpg's ?
Dat zijn lichesOp vrijdag 09 november 2001 16:33 schreef Dragon_Lee het volgende:
Timestop? bah ik haat die spell in BG2, paar van die, wat zijn 't ook weer...golden skeletons geloof ik casten die zooi ook regelmatig...
Oh, ToB is ECHT de moeite waard
Er zijn een paar side-quests, weet alleen niet waar ze opduiken in BG2....afgezien van die grote toren dan..da's een grote sidequest..Op vrijdag 09 november 2001 17:14 schreef ReV3rEnD het volgende:
okok, tnx voor alle info maar zijn er ook meer side-quest bij of is het echt alleen het stuk dat na het einde van bg 2 komt
Andere lookalikes? Tja...Pool of Radiance is er een...ziet er goed uit, maar schijnt nogal slechte afwerking te hebben heb ik vernomen (bugs programmeer fouten en verhaal problemen)
Neverwinter nights, maar die is nog niet uit...
Verder is Icewind Dale wel goed maar denk niet dat er iets op kan tegen de "rijkelijk gevulde" serie Baldur's Gate
offtopic:
En voor de die-hard RPG fans...er is een remake van Bards Tale in de maak (met 3d Graphics).... Als Ultima de moeder der RPGs is, is Bards Tale de 1e dochter
Trouwens van de 1e delen van de Ultima serie (Ultima 1, Exodus tot en met III geloof ik) komt er misschien ook een remake......goh we worden nog verwend...
Nu alleen nog Dungeon Master en Eye of the Beholder serie in de Quake III engine namaken en ik ben in de hemel
En voor de die-hard RPG fans...er is een remake van Bards Tale in de maak (met 3d Graphics).... Als Ultima de moeder der RPGs is, is Bards Tale de 1e dochter
Trouwens van de 1e delen van de Ultima serie (Ultima 1, Exodus tot en met III geloof ik) komt er misschien ook een remake......goh we worden nog verwend...
Nu alleen nog Dungeon Master en Eye of the Beholder serie in de Quake III engine namaken en ik ben in de hemel
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
Silence......is life
Hoi,
Throne of Bhaal is eigenlijk alleen te spelen als je bent gevorderd tot een level pak em beet 20/21. Als je lager zit is er aan bijv. Durlag's Tower geen doorkomen aan.De andere locaties zijn pas te bereiken als je Irenicus hebt verslagen. Ik heb hem uitgespeeld en moet zeggen, het was absoluut geen teleurstelling. De verhaalllijn sluit naaldloos over van de final battle van BGII:SoA naar ToB (op een bug na dan, maar daar is de patch voor). De items die je kunt vinden in ToB zijn super, je hebt er zelfs wapewns met een Vorpal hit, die je tegenstander meteen elimineren, wat op zich soms best heel verdomde handig is
Ook het feit dat je naar je Pocket Plane kunt gaan wanneer je maar wilt , om veilig te rusten en om bij Cespenar (geweldige stem heeft ie)je items up te graden. Verder is het gewoon een heel goed spel, met schitterende graphics, veel dialogen, veel zware gevechten en een helemaal te wauwe storyline.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil jullie er nog even op wijzen , dat je op www.teambg.com een unofficial upgrade kunt downloaden van 272 MB. Die voegt veel nieuwe wapens toe, een stuk of wat subquests en mainquests en nieuwe spells. Ook een hoop nieuwe character kits die zeker de moeite waard zijn.
Zo kan je nog langer genieten van Baldurs Gate!!
C ya!!
Throne of Bhaal is eigenlijk alleen te spelen als je bent gevorderd tot een level pak em beet 20/21. Als je lager zit is er aan bijv. Durlag's Tower geen doorkomen aan.De andere locaties zijn pas te bereiken als je Irenicus hebt verslagen. Ik heb hem uitgespeeld en moet zeggen, het was absoluut geen teleurstelling. De verhaalllijn sluit naaldloos over van de final battle van BGII:SoA naar ToB (op een bug na dan, maar daar is de patch voor). De items die je kunt vinden in ToB zijn super, je hebt er zelfs wapewns met een Vorpal hit, die je tegenstander meteen elimineren, wat op zich soms best heel verdomde handig is
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ALERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil jullie er nog even op wijzen , dat je op www.teambg.com een unofficial upgrade kunt downloaden van 272 MB. Die voegt veel nieuwe wapens toe, een stuk of wat subquests en mainquests en nieuwe spells. Ook een hoop nieuwe character kits die zeker de moeite waard zijn.
Zo kan je nog langer genieten van Baldurs Gate!!
C ya!!
Verwijderd
Der is der maar 1 beter dan BG en dat isOp vrijdag 09 november 2001 17:14 schreef ReV3rEnD het volgende:
TORMENT PLANESCAPE.
En NeverWinterNights komt er aan
Enne een remake van Eye of The Beholder? WIE moet ik spammen om dat voor elkaar te krijgen
StoneKeep was ook te gek.
Neverwinter Nights........bah....dat duurt me al veels te lang
Kan ook niet wachten tot ie eindelijk uit is!
Verwijderd
Durlag's TowerOp vrijdag 09 november 2001 19:26 schreef xJapser het volgende:
Hoi,
Throne of Bhaal is eigenlijk alleen te spelen als je bent gevorderd tot een level pak em beet 20/21. Als je lager zit is er aan bijv. Durlag's Tower geen doorkomen aan.
Houd het maar op "Watcher's Kweep"
edit:
Die upgrade van teambg heeft op het moment nog wel redelijk wat bugs en is NIET compatible met TOB, verder moet je opnieuw beginnen anders werkt het ook niet
Die upgrade van teambg heeft op het moment nog wel redelijk wat bugs en is NIET compatible met TOB, verder moet je opnieuw beginnen anders werkt het ook niet
Pool of Radiance 2 heb ik zelf al en ik kan zeggen dat hij absoluut niet de moeite waard is... slap verhaal: graphics (ookal 3d) niet mooi. en haalt het in de verte niet bij baldur's gate.... ik ben overgens begonnen bij deel 2. is deel 1 + tales of sword cast ook zo cewl?
Oh jah....:) Beetje in de war 
Trouwens ...t is Keep...niet Kweep
TerzakeOp vrijdag 09 november 2001 19:45 schreef xJapser het volgende:
Oh jah....:) Beetje in de war
Verwijderd
Ja, deel 1 is ookOp vrijdag 09 november 2001 19:44 schreef ReV3rEnD het volgende:
Pool of Radiance 2 heb ik zelf al en ik kan zeggen dat hij absoluut niet de moeite waard is... slap verhaal: graphics (ookal 3d) niet mooi. en haalt het in de verte niet bij baldur's gate.... ik ben overgens begonnen bij deel 2. is deel 1 + tales of sword cast ook zo cewl?
edit: ik sluit me aan bij
code:
1
2
3
| || || \/ |
Wat zeg je??? STOPPEN!!...eerst BG 1 gaan spelen!Op vrijdag 09 november 2001 19:44 schreef ReV3rEnD het volgende:
Sword coast is qua storyline niet zo belangrijk, maar om BG1 zo maar te skippen en in BG2 te beginnen is ronduit zonde..
Kan echt aanraden om eerst BG te spelen zo leer je veel meer over de achtergronden van alle characters (afgezien van jezelf)....en het hele verhaal is gewoon heel wat begrijpelijker
Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
Silence......is life
Je moet aub geen spellen downloaden. Een gevolg daarvan is geweest dat de gamers nu Torn (de RPG van BIO/BIS die is gecanceld) moeten missen. Dit door budgetproblemen (en nog wel wat andere probs, maar dit was er een van). Dus in godesnaam..geef die 39,95 uit en koop daarvoor BG1+TOTSC en dan hoeven we iig in de toekomst misschien niet weer zo'n tof project als Torn te missen.
Thx...
ps. Neverwinter Nights kan hetzelfde overkomen, als men maar lekker bljft downen e.d.
Thx...
ps. Neverwinter Nights kan hetzelfde overkomen, als men maar lekker bljft downen e.d.
Verwijderd
nee, daar zijn ze al té ver mee, het zou echt stom zijn om dat nu te cancellen, die komt over een paar maandjes al uitOp vrijdag 09 november 2001 22:00 schreef xJapser het volgende:
Dat zeiden ze anderhalf jaar geleden ookalOp vrijdag 09 november 2001 22:07 schreef Caspian het volgende:
[..]
nee, daar zijn ze al té ver mee, het zou echt stom zijn om dat nu te cancellen, die komt over een paar maandjes al uit
Ja, het is de moeite waard, maar ik ben niet 100% lyrisch erover. Wat erg jammer is is dat wat BG2 al had, namelijk veel te veel magic items ed., in ToB alleen nog maar erger is. Hele legers die met +3 wapens rondlopen - dat gaat mij veel te ver. Maar je wilt natuurlijk wel het verhaal uitspelen he.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Pagina: 1