Messenger blokkeren......wat is er mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 23:27
ik heb ff een vraagje..... ik ben beheerder van een pc ruimte op de universiteit....het is een heerlijke bureaucratie hier dus echt iets regelen is moeilijk... Nu hebben we veel "last" van chatters...dus mensen die messenger gebruiken..... we hebben helaas niet veel pcs dus we moeten er goed mee omgaan....... nu willen we messenger dus op een of andere manier blocken (ok er zijn altijd wel manieren om er omheen te gaan....) maar alleen tussen 10 en 17....... (zodat mensen in ieder geval het nog kunnen buiten die tijden....)
Ik zat zelf te denken aan blocken via de firewall maar ik denk dat daar een jaar overheen gaat voordat dat geregeld is..... hebben jullie tips voor mij??

dank!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05 10:39

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Gewoon een rule aanmaken die alle outgoing traffic van MSN verbiedt en dan een pass op de wall..
Waarom zou dat jaren moeten duren dan :?

• miel
omdat ik het beheer van de firewall niet doe..... dat doet een centrale instelling....en die sturen me al 4 weken van het kastje naar de muur voor het vervangen van een kabel....... maar kun je op de firewall ook de tijd aangeven dan? (ligt er natuurlijk aan welke vuurmuur je gebruikt...)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Wat je zou kunnen proberen is op iedere PC messenger verwijderen en dan de adressen messenger.msn.com, messenger.hotmail.com en messenger.msn.nl in je HOSTS bestand laat verwijzen naar 127.0.0.1 . Dan kunnen ze het, als ze niet al te slim zijn tenminste, niet meer installeren.

Je krijgt dan een hosts bestand dat er ongeveer als volgt uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
127.0.0.1   messenger.msn.com

127.0.0.1   messenger.msn.nl

127.0.0.1   messenger.hotmail.com

127.0.0.1    localhost

Verwijderd

je kan in dosprompt het commando nedstat geven en dan uit zoeken welke poort msn gebruikt die kan je vrij eenvoudig blokkeren in win2k ;) :7

Verwijderd

MSN Messenger Service

Filetransfer:

Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.

Internet-telefonie:

De meeste verbindingen lopen via poort 6901. Bij communicatie tussen een computer en een telefoon (Net2Phone) word een waarde tussen 7801 en 7825 gebruikt. De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.
Bron: Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:39 schreef wouterve het volgende:
Wat je zou kunnen proberen is op iedere PC messenger verwijderen en dan de adressen messenger.msn.com, messenger.hotmail.com en messenger.msn.nl in je HOSTS bestand laat verwijzen naar 127.0.0.1 . Dan kunnen ze het, als ze niet al te slim zijn tenminste, niet meer installeren.

Je krijgt dan een hosts bestand dat er ongeveer als volgt uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
127.0.0.1   messenger.msn.com

127.0.0.1   messenger.msn.nl

127.0.0.1   messenger.hotmail.com

127.0.0.1    localhost
Je hoeft anders niet slim te zijn hoor om ff op www.download.com te zoeken naar messenger, of ff een diskette van thuis meenemenen.

• miel
precies....... en alle systemen draaien nog op Win98

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 11:14

vinnie1908

Appel != peer

Geen internet geven op de PC's >:) doen ze maar lekker thuis

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Als je de chatters nou vriendelijk vraagt :+

(Ik help meestal onze computer chef ;) met zijn werk downloaden blokkeren, allechat clients sluiten e.d.
Nu heb ik zo mijn eigen login gekregen waarmee ik full acces krijg op het school netwerk hehehe >:)

Geen wonder dat ik tienen haal :P

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Gewoon poort 1863 blokkeren. Blocken op messenger.hotmail.com is niet echt nuttig want soms kunnnen ook andere notificationservers gebruikt worden.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

1) Als je wel de routers beheert dan zou je op een paar strategische plekken de msn poorten kunnen blokkeren. :)

2) Block de zooi op de proxy server als je deze zelf in beheer hebt.

3) Je kan met policies zelfs w98 redelijk dicht zetten, vervelende is dat het aardig wat werk is en dat je normaal gebruik ook wat frustreert. Btw de echte doorzetters breken hier wel doorheen.

4) Ik heb op GoT al wat berichten gelezen over virussen die via MSN binnen komen. => stel de beheerders van de firewall persoonlijk verantwoordelijk voor eventuele schade.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Op vrijdag 09 november 2001 19:14 schreef Niek het volgende:

[..]

Je hoeft anders niet slim te zijn hoor om ff op www.download.com te zoeken naar messenger, of ff een diskette van thuis meenemenen.
En zelfs dat hebben die mensen hier nog niet door :). Kun je nagaan...

• miel
dank allemaal! ik zal eens met een paar van mijn baasjes gaan praten...kijken wat ze kunnen doen....en ik heb het directe mailadres van de baas van het hele IT gebeuren gevonden...die eens ff mailen!

Verwijderd

127.0.0.1 messenger.msn.com

127.0.0.1 messenger.msn.nl

127.0.0.1 messenger.hotmail.com

127.0.0.1 localhost
Hiero wordt als voorbeeld gegeven dat je dit in je hostfile moet zetten om msn te blocken... Ik heb het geprobeerd maar msn meld nog steeds aan, en kan chatten!

Hostfile zit toch in Windows/system32/drivers/etc/host ?

Werkt helaas niet, nog andere ideeen? (Of een idee waardoor het bovenstaande wel werkt!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:35 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:34:
Hiero wordt als voorbeeld gegeven dat je dit in je hostfile moet zetten om msn te blocken... Ik heb het geprobeerd maar msn meld nog steeds aan, en kan chatten!

Hostfile zit toch in Windows/system32/drivers/etc/host ?

Werkt helaas niet, nog andere ideeen? (Of een idee waardoor het bovenstaande wel werkt!)
je blocked daar volgens mij alleen die websites waar je normaal gesproken MSN kan downloaden mee. Niet het aanmelden / gebruik van MSN zelf.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op 13 mei 2004 @ 13:45:
[...]

je blocked daar volgens mij alleen die websites waar je normaal gesproken MSN kan downloaden mee. Niet het aanmelden / gebruik van MSN zelf.
Werkt ook nog perfect O-) Jammer genoeg, Ik zoek gewoon een oplossing zodat ze hier op school niet meer kunnen msn'en in het OLC.... Zijn veeeel mogelijkheden hiero gegeven maar ik heb het gevoel dat er geen een werkt, behalve met die firewalls, maar dat gebruiken ze hier niet....

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

mm het MSN chat protocol gaat via servers in amerika als je die ip's zou blokken kan er al heel weinig gedaan worden met MSN daarna de webchat clients afsluiten en je bent redelijk veilig (en die webchat clients kun je meestal uit de geschiedenis van de pc's halen)

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Verwijderd

niwreG schreef op 13 mei 2004 @ 13:55:
mm het MSN chat protocol gaat via servers in amerika als je die ip's zou blokken kan er al heel weinig gedaan worden met MSN daarna de webchat clients afsluiten en je bent redelijk veilig (en die webchat clients kun je meestal uit de geschiedenis van de pc's halen)
Ja ok, maar wat zijn die ip's? probeer daar maar is achter te komen, lijkt me toch wel moeilijk |:(

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:11:
[...]

Ja ok, maar wat zijn die ip's? probeer daar maar is achter te komen, lijkt me toch wel moeilijk |:(
Netstat -a.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ach ja en als alles geblocked is dan heb je nog altijd het 'so called' school msn B)

http://start.e-messenger.net/servlet/login

Daar gaat je policy...

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Vooral deze vraag geeft me behoorlijk de indruk dat je niet echt de inzet vertoont die we hier op GoT verwachten. GoT is niet bedoeld om eenvoudige vraagjes als deze zo even te posten; maar je hoort wat eigen research te doen.

Lees er hier alles over: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.