Toon posts:

Creative Nomad onder Un*x: wie doet er mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van zowel de Nomad II als de IIc intussen (vrijwel) alle low-level hardware codes dus nu wil ik er een programma omheen gaan bouwen. Ik denk aan de volgende opbouw:

* een HAL library
* een GTK+ frontend voor X
* een ncurses frontend voor de console

Dit moet allemaal in C gebeuren (lijkt mij het makkelijkst). Als je zo'n MP3 spelertje hebt, plus wat C kennis en vooral veel Un*x kennis, dan ben je welkom :) Wie doet er mee?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
Op vrijdag 09 november 2001 14:56 schreef GiMLi het volgende:...Un*x...
Waarom maak je van de i in Unix een wildcard? De enige woorden die je er dan nog van kan maken is Unax, Unex, Unox and so on... :)

Maar ontopic: ik moet nog ffies verder studeren op c/c++ voor ik ook maar IETS zinnigs wil kunnen programmeren, sorry. Succes verder ermee!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Un*x wordt door die wildcard vaak gebruikt als verzameling van alle Unix-achtigen... Je kunt het ook anders zien: "*" betekent in een regex "0 of meerdere instanties van het voorgaande teken" dus dit zou Ux, Unx, Unnx, Unnnx etc matchen :P

Nog anders: op de manier dat een shel het ziet (0 of meerdere instanties van elk willekeurig karakter). Dit zou dan ook "Un grote blije mix" matchen ofzo :P
Maar ontopic: ik moet nog ffies verder studeren op c/c++ voor ik ook maar IETS zinnigs wil kunnen programmeren, sorry. Succes verder ermee!
Jammer :(

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Tsja t lijkt mij ook wel leuk, maar ik ben bang dat mijn programmeerervaring ook wat tekort schiet. Als er nou een bestaand project is wil ik best wel es wat source doornemen om te kijken of ik er dingen aan kan breien hoor.

Verwijderd

hmmmm, lijkt mij best leuk om dat dan te doen voor die Apple iPod... :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je niet zo heel goed bent met C is dat niet zo erg; wat niet is kan nog komen :) ik ben zelf ook niet zo'n held in C , maar ik heb wel veel Java, PHP en Perl ervaring. Ik heb wel eens een en ander in C gemaakt, en ik denk dat het programmeerwerk voor dit project relatief simpel is (een paar low-level hardware calls, een eenvoudige HAL (zoveel kan zo'n Nomad ook weer niet) en wat high-level werk met ncurses en GTK+.

Ik denk dat ik een dezer dagen een sourceforge projectje ga openen en de boel een beetje ga plannen, dan moeten jullie maar kijken of je zin hebt om mee te doen.
Pagina: 1