Vraagjes over gamepads

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 11:21
Hallo allemaal,

Ik zou heeeel graag willen weten of het spelen met een gamepad het beste is of gewoon met het toetsenbord.

Nou weet ik wel dat het voor iedereeen misschien verschilt, maar ik vindt het vrij moeilijk om sommige acties snel met het toetsenbord te doen.
Gaat dat met een gamepad makkelijker ? ?
En is het zo dat je een direct gevoel met een gamepad hebt ? (zoals met het toetsenbord is) of moet het heel erg wennen ?

Ik weet het het zijn een hoop vragen maar ik zoek naar een manier om het spel op z'n snelst en makkelijkst te spelen zodat ik niet zoals nu moet nadenken welke knopen ik nu weer moet gebruiken maar me volledig kan concentreren op het spel zelf.
Want dat speelt tenminste lekker.

Kortom: speelt en voelt zo'n gamepad het beste/snelste of zijn hier 1000 meningen over.

Groet Le_Freak

Specs

Verwijderd

ik ga nooit quaken met een gamepad
en ik ga nooit fifa oid spelen op een keyboard...

de 'console' achtige spellen speel ik het lieft met een gamepad

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ja een gamepad speelt wel lekkerder..

racen doe je het beste met een stuur maar kan ook prima met een gamepad...

voetbalspellen kunnen het beste met een gamepad worden gespeeld (heel lang Actua Soccer gespeeld met m'n ouwe 2 knops gamepad)...

3d shooters doe je het beste met combi Toetsenbord + muis (als je tenminste een beetje goed wilt zijn erin), is wel mogelijk met gamepad maar aimen kun je dan vergeten...

en tja... om nou al die verdere genres op te gaan noemen... dit zijn een beetje de meestgespeelde genres op dit moment denk ik :{

Hoi

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Op vrijdag 09 november 2001 14:48 schreef Le_Freak ! het volgende:
Hallo allemaal,

Gaat dat met een gamepad makkelijker ? ?
En is het zo dat je een direct gevoel met een gamepad hebt ? (zoals met het toetsenbord is) of moet het heel erg wennen ?

Groet Le_Freak
Met een gamepad gaat het intuitiever (!?) dan een toestenbord, de buttons zijn ook ergonomischer geplaatst
dan bij een toetsenbord.
Verder ligt het aan het spel. Voetbal speelt veel lekkerder met een d-pad. UT met een joypad is een hel.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Le_Freak !
Op vrijdag 09 november 2001 14:53 schreef GeJe het volgende:

[..]

Met een gamepad gaat het intuitiever (!?) dan een toestenbord, de buttons zijn ook ergonomischer geplaatst
dan bij een toetsenbord.
Verder ligt het aan het spel. Voetbal speelt veel lekkerder met een d-pad. UT met een joypad is een hel.
Een d-pad :?

Enne hoe bedoel je intuitiever ?
Kijk.....als ik via het toetsenbord speel en naar echts indruk dan gaat de speler ook DIRECT naar rechts, is dat ook zo met een gamepad ? ?
Of moet je dan wel rekeninghouden met enige vertraging en dus minder DIRECT spel. ?

Het gaat mij om de voetbalspellen.

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:15 schreef Le_Freak ! het volgende:

Een d-pad :?
"Directional Pad", oftewel het gedeelte van een gamepad waarmee je de bewegingen stuurt.
Kijk.....als ik via het toetsenbord speel en naar echts indruk dan gaat de speler ook DIRECT naar rechts, is dat ook zo met een gamepad ? ?
Of moet je dan wel rekeninghouden met enige vertraging en dus minder DIRECT spel. ?

Het gaat mij om de voetbalspellen.
Als je een digitale gamepad hebt is het ook DIRECT. Er zijn ook analoge pads, maar daar heb ik persoonlijk nooit echt het nut van in gezien.

Verwijderd

Voor vechtspellen (via een emulator) is een gamepad erg veel beter. Racen is ook ok, maar FirstPersonShooters toch met muis/toetsenboord.

• Le_Freak !
dus een digitale gamepad werkt net zo goed (beter ?) als het toetsenbord.
En welke kan ik het beste aanschaffen. (ik wil gewoon het allerbeste)

je kunt dan toch al die truukjes van de fifa spellen programmeren (of speelt dat evengoed kut)

Specs

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 21:01 schreef Le_Freak ! het volgende:
dus een digitale gamepad werkt net zo goed (beter ?) als het toetsenbord.
En welke kan ik het beste aanschaffen. (ik wil gewoon het allerbeste)

je kunt dan toch al die truukjes van de fifa spellen programmeren (of speelt dat evengoed kut)
Zeker de gravis Exterminator Digital (Heeft een digitale en een analoge D-pad)

• Le_Freak !
Okee ik weet even wat,is die gravis Exterminator Digital de allerbeste ?
Of zijn er nog gamers hier die een andere mening hebben daarover.

Specs

Verwijderd

Koop gewoon de Gravis Gamepad Pro bij de Intertoys voor 25,- als je er 2 haalt is het nog leuker om FIFA en NFS te spelen!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 14:07
Ik gebruik zelf:
Gravis Gamepad Pro voor FIFA2002
Thrustmaster Firestorm Dual Power voor NFS 5

Ik geef voor racegames de voorkeur aan een gamepad,
maar voor shoot 'm ups zou ik nooit een gamepad gebruiken.
Geef mij maar mijn keyboard voor CS, UT en Quake e.d.

• Le_Freak !
Ja inderdaad voor shoot 'um ups gebruik ik ook het keyboard, het gaat echt om voetbalgames en bv.racegames.

Specs

Pagina: 1