Toon posts:

[debian] - ssh2 kan niet inloggen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ssh2 geinstalleerd, maar nu kan ik wel verbinding maken met putty maar niet inloggen. Niet op root en ook niet op de andere gebruikers... iemand een idee wat hier mis is??

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Hmm, je kan wel verbinding maken? Kijk is in je messages logbestand, wat SSH daarin zegt....

Verwijderd

SSH goed geconfigureerd ? Gebruik anders eens de optie -v om te zien wat er fout gaat.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je die ZELF geïnstalleerd of uit een .deb? Als je die zelf hebt geconfigureerd denk ik dat PAM je login weigert.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:11
"apt-get install sshd" doen
dan met Putty onder windows inloggen op die bak (kan NIET als root, moet je eerst als normale gebruiker inloggen en dan "su" doen)

Op een andere debian bak doe je gewoon "apt-get install ssh", waardoor je vervolgens inlogt met "ssh user@debianbak"

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Debian stable (potato dus) installeert standaard een tamelijk verouderde ssh, daar kan het evt aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via APT-GET install SSH2 gedaan... Ik zie het inlogscherm wel, maar hij pakt mijn wachtwoord niet... Tevens root-user als normale... Kan het aan PAM liggen??? Zoja, waaraan precies... (ik ben neewbee)...

:7
Pagina: 1