Hoe werkt zo'n Bril

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:23
Volgens mij helemaal niet want ik heb er 1 en hij flikkert en dat is het, NU is dat wel geinig, 5 seconden ongeveer, maar daarna wordt ik het spuugzat. Werken die dingen nou werkelijk of is het gewoon slap gelul, of heb je er speciale gamez voor nodig?

Groetjes

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

De brillen projecteren op elk glas het beeld van de monitor 60 keer per seconde (60 Hz). Om dus echt dat 3D effect te krijgen moet je monitor dus op een minimale refresh rate staan van 120 Hz, anders krijg je enorme koppijn van zo'n ding. Helaas zijn er maar weinig monitoren die een refresh rate van 120 Hz aankunnen op 1024x768, dus zit je vaak te spelen bij 800x600 of nog minder.
Dit maakt het dan een stuk minder leuk. Essentie is dus het hebben van een monitor die hoge refreshrates aankan, dan heb je iets aan zo'n ding.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

de bril projecteerd niets :)

ik ga even uit van een Asus kaart met bril (die heb ik zelf namelijk ook)

Als je de optie (enable stereoscopic mode)activeerd in je geavanceerde settings van je videokaart->direct3d of opengl en je start een spel op, dan zul je zien dat je dingen dubbel ziet. Van die bril worden om en om de glazen ondoorzichtig en je videokaart toont om en om het beeld voor je linkeroog en rechteroog.

In aanvulling op lambi, het is fijn als je monitor tenminste 150hz aankan, dan kan je beide ogen op 75hz draaien, scheelt weer koppijn.

Voor zover ik weet moet je wel de Asus drivers gebruiken omdat deze optie niet in de detonator drivers zit.

bij de asusdrivers zitten twee filetjes, openglvr.txt en d3dvr.txt, daar kun je nog wat info vinden over resoluties enzo

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Ik heb ook zo'n bril en ik kreeg em ook niet aan het werk. Mijn monitor kan niet hoger dan 75Hz (maar dan zou het in interlaced mode op een vage manier ook moeten werken), en toen heb ik op Freelan de monitor van iemand anders geleend die wel boven de 100Hz kon. Kreeg ik nog niet meer te zien dan een stapel geflikker! :( Ik zag ook niets dubbel ofzo...
(en ja ik heb een heleboel instellingen geprobeerd)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

de 3d werkt alleen in fullscreen 3d programma's zoals spelletjes (voor het geval je 3d in windows verwachtte :) )
en je moet het wel aanzetten.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Klippy

Still Game

Ja dat werkt. Probeer maar eens wat foto's.
Alleen het nadeel van de meeste brillen (o.a. Asus) is dat ze een 'knipperrate' van 60Hz hebben en ik dus na 5 min. koppijn krijg :( Dus geen spellen voor mij met dat ding.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

je kan in de advanced settings die refreshrate dus aanpassen :)

Pagina: 1