Toon posts:

MSN spreken en bestanden verzenden achter Linuxser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Linuxserver draaien 9Slack8 , firewall iptables)
Ik wil nu kunnen spreken via msn en netmeeting en video kunenn zien bij netmeeting.
is dit een module die ik moet laden?Of is er iets aan mijn firewaal of een andere instelling?
ik heb de search al geprbeerd ,maar daar zijn net ff andere onderwerpen te vinden...........
Btw , ik heb ook vaak problemen met ftp-en.Dit is ook een module ,wat is de module die ik hiervoor moet installeren voor iptables.

thanX

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
kijk een op isaserver.org. Is een heeeeele ander firewall, maar goed, een firwall is een firewall, en het gaat toch om bepaalde poorten of proxy services die je op moet zetten.

In het forum staat ook veel nuttigs...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Die modules voor ftp heten ip_conntrack_ftp en ip_nat_ftp. Verder kun je proberen of het instellen van passive ftp op je clients helpt. Msn & netmeeting is meen ik van microsoft. Daar heb ik geen verstand van. >:)

Verwijderd

IK heb ook slackware 8 runnen.

Heb mijn ip gewoon gerouteerd en alles doet het..
gebruik dus slackware p.c. als een router tussen mijn intern netwerk en internet...

Verwijderd

Topicstarter
hoe heb je dat gedaan?
Met bepaalde instellingen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog steeds niet hoe ik dit op kan lossen!
Iemand nog ideen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
6891 - 6900 / tcp
1863 / tcp + udp
5190 / udp
6901 / tcp + udp

Dat zijn de poorten die MSN gebruikt geloof ik..

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:25
msn gebruikt toch netmeeting voor spraak/geluid? dan moet je namelijk een h323 cliënt hebben... voor ipchains waren hier bepaalde modules voor (ik geloof dat je het zelfs in de kernel mee kon compilen, maar dat weet ik nie zeker)...
voor iptables is er nog geen h323 ondersteuning (zelfs geen modules)... er bestaat echter wel gateway software voor msn, namelijk OpenGateKeeper... Maar dan moet je eerst de openh323 en pwlib downen... daarna kun je opengatekeeper installen...

Meer info: www.opengatekeeper.org (tis een sourceforge project als ik me niet vergis...)
(hmm.. opengatekeeper.org lijkt wel down... alstie niet meer up gaat, moet je ff op sourceforge kijken)

Verwijderd

Topicstarter
K ,ga ffies kijken........

Verwijderd

als je masquerading aanzet moet het werken, ik kan gewoon thuis msn en weet ik veel watten. staat ergens in de readme van ipchains.

edit:

hmm iptable, weet ik niet zeker, mar ipchains moet werken

Pagina: 1