Goede hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon.
Ik gebruik hem met name voor muziek 8er PC/stereo en voor op LAN-parties.
Wat is een aanrader [kep gehoord/gelezen dan sennheiser een goeie is]
Ik heb een DH250 [¿] zien liggen voor 199 piek. is dit een goeie en is dit duur¿ [weinig winkels hebben ze hier :(]

kep nu een draadloze philips, maar die heeft matig geluid, en gaat gewoon na 1 uur zeer doen aan je oren.
En om nou 48 uur te lannen met die in-ear dingen is ook niks.

Prijs: Liefst onder de 250 piek [kwil gewoon een goede waar ik een aantal jaar mee vooruit kan]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Beyer DT231

Vandaag is het feest en morgen ook.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hehe... ik heb er 1 van trust... gamers headset, die is met zo'n microfoon... 30 piek bij de intertoys...

deze gaat achter je hoofd langs, en raakt je haar niet in de war! 8-)

maar ik denk dat zo'n duurdere toch beter zit, en beter geluid geeft...

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 14:45 schreef GeJe het volgende:
Beyer DT231
Enig ID of die in Zwolle te koop is¿

En in wat voor winkels zou ik moeten kijken¿
V&D ofzow heeft eigenlijk niks en ik weet zo ff geen audiozaak te zitten hier [zijn d'r toch vast wel¿]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Neem er een met oortjes om je oren heen, en dan niet van leer. Dat gaat zweten. Verder moet je gewoon gaan luisteren, liefst met je eigen muziek.

Ik heb zelf de Sennheiser HD 570, voor 229 piek (Met wat zoeken is hij er ook wel goedkoper) en ben er tevreden mee, alhoewel ik liever een HD580 had gehad, maar die is 70 piek duurder.

Verwijderd

Ik raad de Sony MDR-500DJ aan een topkoptelefoon kost ongeveer 150 piek ... Gebruike hem zelf als ik moet draaien en heb hem nu al twee jaar flink voor zijn kiezen gegeven en krijg hem niet stuk >:)
Voordelen: (vind ik)
-Mooi geluid
-Niet duur
-Robuust
-In bijna alle standen te vouwen/draaien B-)

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

Een Zen-Hijser...of was het Sennheiser? Nouja whatever, een Sennheiser is echt relaxed! Een vriend van mij heeft die iig..
Ik heb zelf een Philips HP120, die is echt superfijn!
Zit heel relaxed om je oren heen, en was slecht 35 piek! :)
Goed geluid, dreundende bassen en vibrerende hoge tonen: in 1 woord: goed! :7

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Verwijderd

Jah... zo'n Sennheiser is idd wel relaxt :)

Is alleen wel een heel andere prijsklasse dan een Philips. Ik heb 'm geloof ik voor 150 of 175 piekg gekocht ofzo... bij SALE (www.sale.nl) en gebruik 'm voornamelijk voor MP-3-Jayen'en ;) en counterstriken enzow... :P :D

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Sennheiser HD 600, waar ik érg tevreden over ben. Geen idee wat 'ie gekost heeft, want het is een erfenisje...

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 13:10
ik heb zelf eentje van philips. het is net zoals eentje als trustmaster, maar hebt mooier geluid. je kan die ook van sony kopen, maar die ging na een tijdje bij mij zeer acter de oren doen, met die van philips heb ik geen last.
Zlef speel ik er quake mee en unreal tournament en heb er geen klachten over. lekker lang snoer is ook wel handig
en ja ik gebruik hem ook voor mijn walkman en mp3speler (lenoxx, wie kent dat merk??))))))

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

... of een AKG K.401, deze klinkt erg gebalanceerd. voldoende bas en zeer heldere tonen, zit errug comfortabel. alleen verkrijgbaar bij de echte audiozaken. kostte toen circa 300 gulden, nu misschien minder. advies : ga eens langs bij audio- en hifizaken en luister zelf....

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Hmzz, Hanze HiFi [Zwolle] schijnt vele te hebben...
iemand ervaring met deze zaak¿ [hij lijkt me ietwat duur tho]

\o/

• PluueeR
  • Laatst online: 04-08 05:02
Ik heb ook een Sennheiser, maar die van mij was niet heel duur zeg maar. Maar wel een super fijn ding, hoewel ik er liever 1 had gehad die even harder kon (hoewel ik nu al last van me oren krijg als ik hem open zet :))

En hij is afgewerkt metfluweel en zit super op je oren, ik heb nog geen 1 keer last gehad dat me oren zeer gingen doen, wat ik bij lannen met een goedkope sony wel heb gehad.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb een DH250 [¿] zien liggen voor 199 piek.
Dat is een koopje, de advies prijs rond de F400,-
Ik heb hem voor F350,- gekocht bij Bang & Olufsen centre.

Als je een kpotelefoon wilt die LAAAAAAAAG komt moet je zeker deze. Hij ziet er niet echt gelikt uit (beetje ouderwets) kwantitatief een best goede koptelefoon (heel grote frequentie response en vrij liniear weergegeven) beetje een studiokoptelefoon dus.

Voor films en spellen (en electronische muziek) is dit een aanrader en voor F199,- ben je wel heel erg goedkoop uit. Ik heb ene keer gemeten met een sinus golf hoe laag deze koptelefoon kwam, vanaf 21-22Hz begon ik iets te horen. Vanaf ongeveer 35Hz gaan de lage tonen afvallen. In princiepe dus een optimaal bereik (buiten een kerkorgel blablabla) Als je alleen black metal en klassieke muziek luisterd is de HD590 of de HD580 een betere keus (veel gedetailleerdere midrange), maar dan ben je nog een stuk duurder uit.

Verwijderd

een Sennheiser HD 545 reference
290 piek

Verwijderd

FYI: Ik heb dus een Sennheiser EH-2270, en hij bevalt goed :D

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 10:45 schreef CrushieBoy het volgende:
een Sennheiser HD 545 reference
290 piek
stukje beter, tientje meer: HD565 Ovation

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:45

Floor-is

5.2

Sony MDR-V600 is op zich ook leuk :) (Ongeveer fl269,-)

[Edit] Ik heb hem nu ik denk zo'n 8 maanden, gebruik hem minstens 2 keer per week voor minimaal een uur. Ik ben er best wel weg van, heb al best wat hoofdtelefoons opgehad en deze bevalt tot nu toe het best. :)

Samenvattinkje:
  • <li> Goed in lage tonen, niet tot heel laag ofzo, maar wel in de weergave ervan. <li> Middentonen moet je (IMHO) wel ietsje aanpassen (opschroeven met een equalizer), maar dat komt ook omdat ik helemaal weg ben van middentonen. ;) <li> Hoge tonen zijn gewoon goed.
Het is een gesloten hoofdtelefoon, wat wil zeggen dat jij weinig hoort van buitenaf en dat mensen jouw geluid ook niet zo erg horen.
De plaatsing van de bekleding en het/de speakertje(s) in de cup zelf is schuin, wat wil zeggen dat ze schuin gemonteerd zijn ten opzichte van je hoofd. Dit voorkomt irritatie aan je oorschelp omdat die niet/nauwelijks geraakt wordt. (Bij mij dan.) Zie ook de foto's hieronder:

<font size=1>Je ziet op deze foto al een beetje dat het in de cup allemaal schuin is gemonteerd. De dikke rand zit achter je oor.</font>
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~floris/zooi/headphone/sony-mdrv600-cup.jpg
<font size=1>Hier heb ik een batterij geplaatst op het schuine gebeuren, zodat het nog wat duidelijker wordt (hopelijk)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~floris/zooi/headphone/sony-mdrv600-cup1.jpg
<font size=1>Hier een foto van de linkercup, je kan zien dat hij niet open is, er zijn gaatjes te vinden enzo. :) En jah het is een beetje stoffig, stoffig huis, dan krijg je dat.</font>
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~floris/zooi/headphone/sony-mdrv600-leftcup.jpg

Link naar SONY-site met info

Veel succes met je keuze en laat alsjeblieft ook weten wat het geworden is :)

Bericht hierboven

• Otacon
  • Laatst online: 07-07 15:33
Ik heb de HD 490 kost maar 99piek en zit geweldig en geluid is ook zeer mooi, zit een goeie bass in.

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04

RedFox

Heb je een OV ofzo?

ik heb ook een Sennheiser HD 490, top koptelefoon.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb de HD250 Linear II gekocht voor FL 360,-. [degene die ik zag liggen voor 199 was een 270, geen 250]

Ik vond hem een mooier geluid hebben dan de HD565 [die klonk nogal dof imho]
Top geluidje, en zit goed.
Ik wou graag een dichte hebben [zodat ik niet me zusjes muziek steeds door me eigen muziek heen hoor] en dan is we niet zo erg veel keus :o

\o/

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb een HD580, echt toppie :) :9 wel iets duurder alleen.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Hmm, ik moet ook een nieuwe, en ik kom dus steeds, waar ik ook maar kijk in de search, SENNHEISER tegen... Blijkt wel een heel goede te zijn :D

Maar heeft dit merk ook veel draadloze? Hier ben ik dus eiglelijk op zoek naar... Word hij er veel duurder van, of zijn ze er gewoon niet?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op donderdag 31 januari 2002 13:16 schreef Neejoh het volgende:
Maar heeft dit merk ook veel draadloze? Hier ben ik dus eiglelijk op zoek naar... Word hij er veel duurder van, of zijn ze er gewoon niet?
Meteen maar even de regels in de nieuwe sticky overtreden :P

Wat dacht je ervan om eens op www.sennheiser.de te kijken? Dan kan je zien dat sennheiser wel degelijk draadloze phones heeft.

Uiteenlopend van goedkoop tot goed. Ik kan hier naar luisteren naar een voorloper van de nieuwe series, maar wel met die digitale ruisonderdrukking. Ik heb het eens vergeleken met modellen zonder die ruisonderdrukking en kan je vertellen dat je er spijt van krijgt als je niet die duurste rs85 koopt. In vergelijking daarmee is de rest gewoon prut, altijd ruis, altijd storing. Daar heb je met die digitale ruisonderdrukking helemaal geen last van.

Geluidskwaliteit is uiteraard minder dan een even dure hoofdtelefoon met draadje, maar ja, dan ben je niet draadloos.... :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 21:25 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik heb de HD250 Linear II gekocht voor FL 360,-. [degene die ik zag liggen voor 199 was een 270, geen 250]

Ik vond hem een mooier geluid hebben dan de HD565 [die klonk nogal dof imho]
Top geluidje, en zit goed.
Ik wou graag een dichte hebben [zodat ik niet me zusjes muziek steeds door me eigen muziek heen hoor] en dan is we niet zo erg veel keus :o
Nou, ik heb ze allebei, de HD 250 en de HD 565.
En ik moet zeggen, ze hebben beide een totaal ander klankbeeld.
Met de HD 250 hoor je veel meer hoog, maar als je 't mij vraagt wat te veel.
Wat dat betreft vind ik de 565 natuurlijker klinken.
Wat het laag betreft doet de 565 zeker niet voor de 250 onder, in tegendeel zou ik bijna zeggen.
Voordeel van de HD 250 is dat ie stevig op het hoofd zit, de 565 zit losser maar heeft weer fluwelen oorschelpen.
De HD 250 is ook weer een stuk lichter in gewicht.
De HD 250 is gesloten, de HD 565 is open.
't zijn twee compleet verschillende koptelefoons...

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

fluwelen oorschelpen zitten lekker :9

HD 540 Reference II toendertijd (3 a 4 jaar terug ofoz) 300 piek :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• iGadget
  • Laatst online: 09-08 19:33

iGadget

Wowsers!

Ik ben de gelukkige eigenaar van de Sennheiser HD600... Verschrikkelijk duur, verschrikkelijk mooi.

Dit is echter een open hoofdtelefoon, dus voor opnames is 'ie minder geschikt omdat het geluid dat je hoort dan al snel via de microfoon terug 'kaatst'.

Voor opnames heb ik daarom nog de beschikking over een MDR CD750 van Sony. Deze is dus wel gesloten, maar klinkt minder mooi.

Het enige nadeel van Sennheiser vind ik het snoer, maar dat is bij elke Sennheiser hetzelfde. Hoe Sony het heeft opgelost met z'n enkelzijdig dik snoer vind ik veel eleganter en praktischer. Maar de Sennheiser klinkt zooooveel beter...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Dat is een zwak punt van Sennheiser, de aansluitingen met de stekertjes aan elke kant geven vaak problemen, doordat er weleens wat ruimte op zit waardoor het geluid gaat kraken als je het snoer beweegt.
Dit is gelukkig wel op te lossen door de stekerpennetje licht te vertinnen, waardoor het probleem is opgelost.
De HD 495 heeft trouwens wel een enkele aansluiting met een jackplugje, op de linkeroorschelp.

Verwijderd

Ik heb ook een HD 490, was bij mediamarkt 77 piek. Het is veel waar voor je geld, zo'n duurdere Sennheiser is alleen de moeite waard, als je hem intensief gaat gebruiken.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Hey, weer een hoofdtelefoon topic.. Ik ga niet roepen dat je de search moet gebruiken, nee ik ga mijn favo koptelefoon weer es spammen, de Koss UR-30:

Afbeeldingslocatie: http://www.ljudman.se/Grafik/ur30.jpg

Zit heerlijk, klinkt goed, sluit goed af, zit over de oren, is lekker licht.. En ik had vast de levenslange garantie nog niet genoemd.. De prijs is dik in orde, ja dat ding is z'n geld dubbel en dwars waard! :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

kijk ook ff naar het materiaal van de oorschelpen, leer is nogal warm vind ik dus van die rode zweet oren krijg je daar van, met die stoffen heb je daar geen last van..

• MaxiTitan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 17:26

MaxiTitan

Een echte vaderlander.

Ik heb een Philips SBC HP910 hoofdtelefoon en heeft een erg goede geluidsweergave, maar hij is wel duur (fl 300,- vorig jaar).
De fluwele oorkussens zitten ook lekker geen zweet/rooie oren omdat de oorschelp valt in het 'gat' van de oorkussens.

Hier een plaatje van de hoofdtelefoon...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/artemis9/sbchp910.jpg

hier de details

No plan survives first contact with reality.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hmm, ik moet ook een nieuwe, en ik kom dus steeds, waar ik ook maar kijk in de search, SENNHEISER tegen... Blijkt wel een heel goede te zijn :D

Ik heb een Sennheiser HDR 65 en die is draadloos via radiogolven dus geen infrarood :)

Hij kost wel 350 piek maar dan heb je ook wat goeds :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(allinfo)/4964ger/$file/04963_pro2.jpg

Hij heeft 3 kanalen en SRS surround sound en het geluid is super.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

ik ben eigenlijk ook al tijdje opzoek naar een goede hoofdtelefoon. de Sennheiser HD 490 wordt door veel mensen genoemd als een goede budget keuze(wel goed geluid en niet meteen meer dan 50 kwijt). ook hoor ik en lees ik vooral dat de HD 495 ook veel value bied en deze klinkt volgens velen zelfs beter dan bijvoorbeeld de HD 570/580. maar wat is de prijs van deze hoofdtelefoon?

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Even een duidelijk statement maken :)

De Philips SBC HP 890 is met marge de beste hooftelefoon tot een prijsklasse van dik 100 euro. Bovendien is hij is laagohmig en makkelijk aan te sturen, ook door een geluidskaart.
Kosten 80 euro.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Ik ben al jaren errug te spreken over mijn AKG K501:
Afbeeldingslocatie: http://www.akg-acoustics.com/english/headphones/Bilder/k501.gif
Fijn transparant neutraal geluid, niet opdringerig (ik vind Sony's altijd te brutaal met te veel nadruk op het laag) en hij zit erg fijn. Zit wel boven je budget: ik betaalde er 4 jaar geleden Fl 350,- voor.

Verwijderd

nou, we zijn wel lekker in het rond aan het blaten, maar volgens mij gaat het hier om deze kerel z'n probleem.

ff les1: nooit draadloos. zonde van je geld. tenzij het geluid je niks uit maakt, maar als dat zo was keek je niet naar Sennheiser :) serieus, die dingen klinken kut voor wat je er voor betaald. Sennheiser heeft ze wel, maar je geeft een hoop geld uit voordat het luisterbaar word en dan had je nog steed voor de helft van het geld iets veel en veel beters kunnen kopen.

als je hem veel gaat gebruiken om in je comp te pluggen of een allesineenstereo, of iets draagbaars:
Philips! die nieuwe serie van ze is echt goed, HP890 moet erg goed wezen voor z'n geld, en ik heb de HP840 een tijdje beluisterd en die klinkt ook echt goed. neutraal, beetje warm, Sennheiser-ig zeg meer ;) maar voor 70 euro oid.
of je moet een Senn HD565 of 545 op de kop kunnen tikken, maar die worden steeds moeilijker te vinden (Wilbert HiFi in Utrecht heeft nog de 565, maar verder..).

heb je een mooie HiFi, componentjes, zou je voor wat duurdere Sennheisers kunnen gaan als de HD580, of Beyerdynamic (DT770 bijv). heb je het over E150.

Verwijderd

Ik heb zelf een Sennheiser HD540 Reference II
Fijne koptelefoon, ook voor games etc. Enige nadeel is dat ie prijzig was (toendertijd 300 piek) en dat ie open is, wat vervelend kan zijn op lan-partys, omdat er veel achtergrondgeluid doordingt.
Het draagcomfort is wel toppie, fluwelen kussentjes, lekker warm aan je oren :)

Btw, bij Hanze Hifi in Zwolle, tegenover het station, kun je wel iets leuks uitzoeken, al zijn ze niet goedkoop. Ze sturen ook nieuwjaarskaartjes trouwens :D
Ik kocht voor mn Sennheiser een nieuwe kabel, was 100 piek kwijt ofzo. Was er met mn buro-stoel overheen gereden, draadbreuk |:(

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb een DH250 [¿] zien liggen voor 199 piek. is dit een goeie en is dit duur¿
Heel erg goedkoop. De advies prijs ligt geloof ik rond de F375,- Ik heb hem voor F349,- gekocht. Beetje studio koptelefoon, heel linear frequentiebereik. Tot heel diep ook :) Ik kon een sinus wave tot 21Hz horen... Vanaf 35Hz ongeveer vallen de lage tonen pas af. Enorm dus.

Die draadloze zuigen trouwens. Koop je de duurste, klinkt precies hetzelfde als de goedkope F200,- versie.
Verschrikkelijk duur HD600
Valt wel mee hoor. Tis maar wat je gewend bent.
Sennheiser HD 570, voor 229 piek
Zonder zoeken heb ik hem al voor F179,- :)
vrijdag 09 november 2001 14:25
Verdomme, mijn eigen oude post staat er nog in :) Zeg makker, waar zijn we nou helemaal mee bezig! Have a break.... Waarom kick je ZO'N oud topic.

• TripleM
Op donderdag 31 januari 2002 15:46 schreef iGadget het volgende:
Dit is echter een open hoofdtelefoon, dus voor opnames is 'ie minder geschikt omdat het geluid dat je hoort dan al snel via de microfoon terug 'kaatst'.

Voor opnames heb ik daarom nog de beschikking over een MDR CD750 van Sony. Deze is dus wel gesloten, maar klinkt minder mooi.
Voor opnames is dat ook veel minder interessant. Daarom worden er in studio's veel HD25's gebruikt. Sluiten af als een gek, gaan loeihard als het moet..

• TripleM
Op donderdag 31 januari 2002 19:26 schreef Duck-Twacy het volgende:
Even een duidelijk statement maken :)

De Philips SBC HP 890 is met marge de beste hooftelefoon tot een prijsklasse van dik 100 euro. Bovendien is hij is laagohmig en makkelijk aan te sturen, ook door een geluidskaart.
Kosten 80 euro.
Met marge de beste hoofdtelefoon? Lijkt me heel grote onzin, er is veel goeds te koop voor onder de 100 euro..

De Koss UR-30 bijvoorbeeld heeft een adviesprijs van zo'n 54 euro (voor foto zie vorige pagina).. Ik heb die Philips nog nooit gehoord maar durf te wedden dat de Koss niet onderdoet voor dat ding.. Luister maar eens, dan snap je wat ik bedoel.. Koss is alleen niet zo bekend omdat het lange tijd niet in Nederland te krijgen is geweest via officiele import..

Er wordt heel veel Sennheiser geroepen in deze thread, ergens is dit wel terecht want Sennheiser is een bekend merk op het gebied van microfoons en hoofdtelefoons.. Maar ik heb heel wat goedkope hoofdtelefoons van Sennheiser gehoord en ze klinken vaak voor geen meter.. Bovendien voelen ze als speelgoed aan.. De prijs is te hoog en je krijgt er bovendien niet genoeg voor, voor mij geen goedkope Sennheiser!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Op vrijdag 01 februari 2002 16:27 schreef TripleM het volgende:

[..]

Met marge de beste hoofdtelefoon? Lijkt me heel grote onzin, er is veel goeds te koop voor onder de 100 euro..

De Koss UR-30 bijvoorbeeld heeft een adviesprijs van zo'n 54 euro (voor foto zie vorige pagina).. Ik heb die Philips nog nooit gehoord maar durf te wedden dat de Koss niet onderdoet voor dat ding.. Luister maar eens, dan snap je wat ik bedoel.. Koss is alleen niet zo bekend omdat het lange tijd niet in Nederland te krijgen is geweest via officiele import..

Er wordt heel veel Sennheiser geroepen in deze thread, ergens is dit wel terecht want Sennheiser is een bekend merk op het gebied van microfoons en hoofdtelefoons.. Maar ik heb heel wat goedkope hoofdtelefoons van Sennheiser gehoord en ze klinken vaak voor geen meter.. Bovendien voelen ze als speelgoed aan.. De prijs is te hoog en je krijgt er bovendien niet genoeg voor, voor mij geen goedkope Sennheiser!
sony v6 is de beste voor computer gebruik alleen in nederland amper te krijgen |:(
daarna de hp 890 van philips, ja ik weet dat het personal taste is maar ik leg de gemiddelde's bij elkaar zeg maar :)
deze 2 hebben beiden goede 3d positionering.
voor muziek is de v6 van sony ook iets beter dan de philips, verder zijn de akg 501 goed en grado's koptelefoon's ( moeilijk te vinden en vrij duur, brak voor gaming zeeeeer goed voor rock muziek en andere harde zooi :) )
verder hd 570 ook goed alleen te hoge ohm voor computer net als de hd 580 :(
hd 590 is net zo duur als de 580 of zelf duurder maar zeker niet beter, jammer dat de 580 amper te vinden is.
kep verder ook ff geluisterd naar de 910 van philips klonkt een stuk voller dan de 890 om eerlijk te zeggen, maar voor games schijnt ie niet zo fijn te zijn als de 890.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Hoe komen mensen er toch bij dat een 300 Ohmige headphone zo moeilijk door een geluidskaart aan te sturen zou zijn?
'k heb hier een HD 580 op een SBLive1024, die heeft er iig geen problemen mee.
Pagina: 1