Op zaterdag 10 november 2001 16:34 schreef Species_8472 het volgende:
Ohhhh neeeei niet weer

De PC zal ALTIJD beter blijven voor bijv. FPS games en daar bedoel ik OOK de X-BOX mee want die is nu leuk maar over een half jaar al weer zwaar verouderd. ( zie R300, GF4 )
Mee eens, maar zoals vaker gezegd, er is méér dan FPS games en ik vind het aantal FPS games op de PC nu wel heel zwaar overheersen. Een potje UT of RTCW vind ik óók leuk, maar dat ik daarnaast vrijwel alleen nog maar Starcraft speel is toch wel een teken aan de wand (uit 1997 for christ sake).
edit:
ik vergeet Vampire te vermelden
En heb je daar ook level-editors mee ? Kan je headset erop ? Winamp.umod en ff MP3's afspelen ? en Game commander ? en kun je daar ook mee downen ? ( levels, mods, botpacks, sounds, etc )

Nee maar dat boeit me ook niks. Geldig argument hoor, dat absoluut, maar puur persoonlijk telt dat voor mij niet zwaar

En onderussen ff MSN, ICQ, Internet, branden, en ff morpheus opstarten spel downen uitpakken en spelen maar ?
We hebben het over spellen, niet over MSN, ICQ en internet...en spellen downloaden mag niet als er copyrights op zitten. Dit is nou net waarom consoles meer, en eerder nieuwe spellen krijgen, naast het eenvoudigere maken.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan....maar wat ik wil zeggen ( ik kan het ook mis hebben hoor ) is dat de PC al zoooooooooooon tijd bestaat dat je daarom krijgt dat je er gewoon heel veel mee kan doen, en dat je een soort van communities krijgt bij die spellen....
Consoles bestaan toch echt langer dan PC's, en daarvoor had je de homecomputers die een beetje van allebei konden (MSX, C64, Atari, Amiga, Aquarius, ZX80/81 en Spectrum) en de Apple natuurlijk.
Maar wat me wel leuk lijkt is om die X-BOX, PS2 joggies (

) te zien afgaan tegen een erkende clan ofso

Kan dat trouwens zo tegen elkaar straks als je een console hebt dat je ff de gameroom enzo binnenkomt ? Lijkt me wel grappig

Ik blijf er van overtuigd dat je een FPS game, ik neem aan dat je het daarover hebt, op een PC het lekkerst speelt. Hoewel ik niet zou weten waarom UT op een PS2 slechter zou spelen als je een muis + toetsenbord aansluit (en online zou kunnen spelen). Voor andere spellen (sport, beat 'em ups, Shoot 'em ups en RPG's) zou het geen donder uitmaken, als de console players al niet in het voordeel zouden zijn.
En JA ik weet dat ze ook een muis en toetsenbord gaan krijgen maar toch denk ik dat dat allemaal niet zo lekker speeld als een PC en dat ( om alles lekker lopend te krijgen ) nog wel ff duurt...
Als je allebei kaal begint ? De 1 heeft een console met muis en toetsenbord, jij hebt een PC (uiteraard ook met muis en toetsenbord

) en allebei een CD met UT erop...tegelijkertijd beginnnen. De console eigenaar heeft er al 500 frags opzitten voordat jij met installatie klaar bent. Zo kun je het ook bekijken

en het "CD erin en spelen maar" vind ik, en vele andere console spelers, 1 van de grootste charmes.
But who am I

Iemand met een bepaalde mening, en die vaak goed onderbouwd, én er duidelijk bijzet dat het je mening is en niet de waarheid (mocht die al bestaan). Dat mag ik wel dus

Owja voordat jullie gaan denken dat ik een PC fanaat ben. Ik heb een N64, SNES, DREAMCAST en daarnaar ben ik gestopt omdat iedereen op internet met UT enzo zat van mijn vrienden en ik die het console spel al wel 2456 keer had uitgespeeld nog steeds op dat kassie zat

En voordat diezelfde figuren denken dat ik een console-aanhanger ben. Ik heb óók twee PC's waarmee ik regelmatig UT en Starcraft online speel, en sinds kort af en toe RTCW. Gewoon allebei hebben, mis je niets en dubbel zo veel plezier.
Om John Wayne maar tegen te spreken: "there IS room enough of the two of them in this town."
Dus om volledig on-topic te eindigen: Nee, de consoles nemen het niet over van de PC, en andersom ook niet. Ze blijven gewoon langs elkaar bestaan net zoals er altijd figuren blijven die vinden dat wat ZIJ het leukst vinden de universele waarheid is, en dat iedereen die iets anders vind geestelijk in de war is en afgevoerd moet worden naar Shady Acres Mental Hospital
Dus