Nemen consoles het over van de PC?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

• Jax
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik begin mezelf steeds meer af te vragen of de consoles het nou gaan overnemen van de pc, omdat er de laatste tijd zoveel topics geopend worden over het feit dat het gewoon makkelijker is om voor een console te programeren dat voor een pc en het is op de lange baan gewoon goedkoper,

Ik ben zelf een die-hard pcer maar ik zit er over te denken om toch een X-Box te gaan kopen want daar komen hele gave spellen voor uit die niet voor pc uitkomen.

Dat gebeurd ook vaker, dat gave spellen niet voor de pc uitkomen maar op een of andere console verschijnen om hun verkoopratings te boosten. kijk maar naar mgs 2 of naar verscheidene vechtspellen, zoals DOA 2&3.

Al met al wordt het in de near future gewoon makkelijker om een console te kopen omdat het goedkoper is en makkelijker in gebruik (software is altijd compatibel) of toch maar bij je pc blijven steken?

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Neeeeee... alweer zon topic!

Nee nog steeds niet. |:(

Steam

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

m0nk

16-09-2003 15.15

zucht.

Maar om toch even antwoord te geven: " HELL NO!!" >:)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
Nee, het verschil is te groot, GTA 3 is een spel wat op beiden wel goed kan, maar voor beat'em ups is de console nog het beste, en voor fps en rts is de pc nog het beste, want zeg nou zelf, een fps besturen met een controller went, maar het suckt wel...

• Houston3
  • Laatst online: 17:11

Houston3

ole

denk het wel een beetje want de xbox en ps2 die krijgen ook een besturingssysteem waardoor het aantrekkelijker word om zo'n ding te kopen :)

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ja zie X-box

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Consoles zijn altijd beter geweest dan PC's (voor spellen) en toch bestaan ze nog steeds allebei. Zal dus ook nog wel ff zo blijven ook.

• Jax
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 13:57 schreef Kev0867 het volgende:
ja zie X-box
Zie xbox wat?????

BTW ook is het makkelijker om met zn tweeen een potje te matten op een console, maar als je een pc spelletje tegenelkaar wilt spelen moet je de hele zooi weer meenemen,
daar heb ik ook geen zin in de hele tijd.

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

• m0nk
  • Laatst online: 22:45

m0nk

16-09-2003 15.15

Op vrijdag 09 november 2001 14:00 schreef TOGrimReaper het volgende:

[..]
maar als je een pc spelletje tegenelkaar wilt spelen moet je de hele zooi weer meenemen,
Ach, online gamen ken ook, maar ja daarom heb ik een DC waar ik nooit op speel, en mijn pc gaat dus mooi wel mee naar bijv lan's :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Jax
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 14:02 schreef MastahBlastah het volgende:

[..]

Ach, online gamen ken ook, maar ja daarom heb ik een DC waar ik nooit op speel, en mijn pc gaat dus mooi wel mee naar bijv lan's :)
Jaah, okee op lans kun je moeilijk met een console gaan zitten, maar toch als je ff snel iets tegen je vrienden wil spelen dan moet je toch de zooi meenemen, online doe ik niet aan

• Kev0867
Op vrijdag 09 november 2001 14:00 schreef TOGrimReaper het volgende:

[..]

Zie xbox wat?????

BTW ook is het makkelijker om met zn tweeen een potje te matten op een console, maar als je een pc spelletje tegenelkaar wilt spelen moet je de hele zooi weer meenemen,
topic title: Nemen consoles het over van de PC?!?!?!

antwoordt: Ja zie Xbox(is een pc in een doos waar veel geld is in gestoken)

Verwijderd

Een console zal altijd superieur zijn aan een pc als het op gaming aan komt, daar kun je nou eenmaal niet omheen.
En nou zullen er wel weer polygoon-geile tweakers met reakties komen als: Ja maar de pc kan mooiere beelden op het scherm toveren, en de consoles hebben maar een lage resolutie vergeleken met pc games, en ga zo maar door.

De woorden waar die personen nog nooit van hebben gehoord zijn arcadefun en gamplay.
De graphics boeien mij minder dan die polygoon-geile personen hier, de gameplay is eigenlijk veel belangrijker, pas daarna komen de graphics.

Pas wanneer de pc meer wordt geintergreerd in de huiskamer en tussen de hifi apparatuur past dan zal er ooit misschien geen verschil meer zijn tussen pc en console.

• Kev0867
Op vrijdag 09 november 2001 14:21 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
Een console zal altijd superieur zijn aan een pc als het op gaming aan komt, daar kun je nou eenmaal niet omheen.
En nou zullen er wel weer polygoon-geile tweakers met reakties komen als: Ja maar de pc kan mooiere beelden op het scherm toveren, en de consoles hebben maar een lage resolutie vergeleken met pc games, en ga zo maar door.

De woorden waar die personen nog nooit van hebben gehoord zijn arcadefun en gamplay.
De graphics boeien mij minder dan die polygoon-geile personen hier, de gameplay is eigenlijk veel belangrijker, pas daarna komen de graphics.

Pas wanneer de pc meer wordt geintergreerd in de huiskamer en tussen de hifi apparatuur past dan zal er ooit misschien geen verschil meer zijn tussen pc en console.
Amen.. zie ook:

[topic=315446/1/25]

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:08 schreef TOGrimReaper het volgende:

....dan moet je toch de zooi meenemen, online doe ik niet aan
Welterusten dan :Z

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Dat kan wel zijn, maar de console zal nooit nimmer ooit de sfeer van top spellen als Counter-strike, half-life, red alert enz enz. kunnen over nemen. Natuurlijk hebben de consoles ook hun toppers, maar de schietspellen zoals bovengenoemde 2 spellen, zullen nooit doorslaan op de console :P .

• LordMithril
  • Laatst online: 20:38
er is 2 dingen waar de pc altijd op zal blijven rulen..ONLINE GAMES en MODIFICATIONS.
kijk maar hoeveel MMORPG er uit komen voor de pc.
en zoals al in die andere topic werd gezegt, modifications, ik zie niemand met Q3 op de DC of PS2 rondlopen in rocket arena (of hadden ze die al geintregeert?) of in andere mods of TC's.

en games als RPG's (baldurs gate), slash em m'up (diablo), RTS (C&C en co), Adventures (myst, Schizm), fly sims, strategie (pax imperia, jagged alliance), FPS (UT, Q3, halflife)en natuurlijk de simpele games als freecell ofzo.

hierop blijft de pc echt wel voortleven hoor.
enne hoe wou je Planaterium/EmpireQuest gaan spelen op je console??

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

ik zie je op een console nog niet zo snel een extreem groot verslag typen of een filmpje maken ofzo. :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Speel maar eens UT op de PS2... omg wat zuigt dat zeg.

Net als spellen als: Quake 3 arena, Operation Flashpoint, Ghost Recon, Rainbow Six, Red Alert 2, Gothic, Startrek Armada, Counterstrike zijn gewoon gedoemt te sterven.. en dat zijn de beste games ooit...

Nee, de console vind ik maar te domme en oppervlakkige spellen voor uitkomen, meestal hele slechte multiplayer, en het ziet er niet uit. PC is gewoon 100000x superieur.

Daarnaast kan je veel meer dingen doen met je PC. En sommige zitten te blaten dat de console stabieler is als een PC... maar mijn PC kan zo 2 maanden achter elkaar draaien, en dat zie ik een playstation 2 of een 1 of ander rampen ding niet doen.

Amen.

Steam

• LordMithril
ah bed8 er net nog 1 voor de PC PATCHES!!
bugs zitten nu eenmaal overal :)

btw ik heb hier nast mn pc ook een dreamcast staan hoor...het speelt gewoon anders en idd meer arcade achtig :)

Bier, Whiskey en Metal!!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Een ding vind ik beter aan consoles en dat is:

Een console programmer doet echt zijn best om alles uit een console te trekken. Zie bijv verschil GT1 en GT2. Dat vind ik echt cool. Maar een pcprogrammer hebben zoiets van ach de hardware haalt ons wel weer in. Dat vind ik jammer.

Ik vind dat je ze beide moet hebben. Een console voor achter je TV met je vrienden en een pc voor je vrienden online.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Kev0867
Op vrijdag 09 november 2001 14:32 schreef Khaine het volgende:
ik zie je op een console nog niet zo snel een extreem groot verslag typen of een filmpje maken ofzo. :)
daar is een console niet voor bedoeld |:( , een pc doet de console na..

en tja iemand gaf net de opmerking dat je geen sfeer heb bij schietspellen zoals Quake en Unreal en daar hebben ze gelijk in en das ook alleen maar alles..

Ik speel beide (pc en console) en vindt ze allebei perfect maar de console heeft toch nog iets specials als je hem ziet, je ziet gewoon gelijk dat je lol zal hebben als je die apparataat gaat gebruiken in tegenstelling van dat jij en je vrienden naar je pc toe lopen..

pc is als je online wilt spelen met je vrienden werd er net genoemd .. dat heb je nu ook met consoles(niet allemaal nog) maar is wel een sterke punt v/d pc, en wat is nou gezelliger als met je vrienden lekker rachuh op een console met chips en bier op de bank achter je tv? dat is weer een sterke punt van de console..

Verwijderd

d'r zijn geen spellen op de console die mij aanspreken...
fps? bwahahah..
rts? ik krijg al kramp als ik er aan denk
super-ultra-uitgebreide-online-MMORPG's?
1 tje, op de dood verklaarde dreamcast...

pc gaming is niet dood het spreekt alleen een ander (kleiner) publiek aan, dat is altijd zo geweest...

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:41 schreef Kev0867 het volgende:
[..]
en tja iemand gaf net de opmerking dat je geen sfeer heb bij schietspellen zoals Quake en Unreal en daar hebben ze gelijk in en das ook alleen maar alles..
sfeer is ook een kul-argument IMHO
Ik speel beide (pc en console) en vindt ze allebei perfect maar de console heeft toch nog iets specials als je hem ziet, je ziet gewoon gelijk dat je lol zal hebben als je die apparataat gaat gebruiken in tegenstelling van dat jij en je vrienden naar je pc toe lopen..
ook al een kulargument, waarom zie je aan een console dattie meer "fun" is dan een pc? zitten d'r neonlampen op ofzo? *dat* je er "fun" mee kan hebben, weet ik. Maar dat je aan de buitenkant kan zien hoeveel meer "fun" je d'r mee kan hebben is nieuw...
pc is als je online wilt spelen met je vrienden werd er net genoemd .. dat heb je nu ook met consoles(niet allemaal nog) maar is wel een sterke punt v/d pc
maar dan nog, online console games zijn dan 90% v/d tijd van een heel ander genre dan de pc games..
laat de consoles nou niet teveel willen, gamen kunnen ze maar niet alle games zijn console games
en wat is nou gezelliger als met je vrienden lekker rachuh op een console met chips en bier op de bank achter je tv?
gezellig met je vrienden een weekend lannen :)

Verwijderd

Even vooropstellen: de consolemarkt is qua games áltijd groter geweest dan de PC games markt. De consoles nemen dus niks over, ze hadden het al als je het puur cijfermatig bekijkt (alleen de handheld consoles hebben al 27% van de totale gamesmarkt). Maar goed, ik sluit me aan bij eerdere posters die volkomen terecht melden dat het twee verschillende markten zijn, en dat qua games de console en de PC allebei hun sterke kanten hebben. PC is duidelijk érg sterk in FPS games en RTS games (UT op PS2 = :r , Starcraft op N64 = :r ) en natuurlijk de online spellen.
Op vrijdag 09 november 2001 14:31 schreef Lord_Mithril het volgende:
en games als RPG's (baldurs gate), slash em m'up (diablo), RTS (C&C en co), Adventures (myst, Schizm), fly sims, strategie (pax imperia, jagged alliance), FPS (UT, Q3, halflife)en natuurlijk de simpele games als freecell ofzo.
RPG's (Final Fantasy 1 t/m 10, Suikoden, Suikoden 2, Zelda, Wild Arms, Breath of Fire 1 t/m 3, Arc the Lad 1, Arc the Lad 2, Alundra, Vay, Brandish, Legend of Heroes, Legend of the Dragoon, Soulblazer, Illusion of Gaia, Chronotrigger, Lufia, Secret of Mana, Wanderers from Ys...en dat is waarschijnlijk maar 1% van alle console RPG's)

Slash 'em up (7 Blades, Onimusha, Goemon..uhh..weet zo geen voorbeelden meer, speel dit soort spellen niet vaak :) )

Adventures (Silent Hill 1, Silent Hill 2, D, Alone in the Dark 1 t/m 4 etc.)

Zoals ik al zei, FPS mee eens, strategie mee eens...dat van freecell was een grapje he? :)

/me gokt dat over een post 10 dit weer een PC vs console war is geworden ;(

• Jax
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 00:30 schreef MrRudi het volgende:

/me gokt dat over een post 10 dit weer een PC vs console war is geworden ;(
Het moet hier géén PC vs console war worden, ik wil alleen weten wat de mening van de tweakers hier is over het spelen van spellen op console en op pc.
Het blijkt dus gewoon dat er gewoon meer is op consolegebied dan op de pc en dat de pc uitblinkt in online gaming.

ps. oh ja, en lufia roeleert big time beste spel wat ik ooit gespeeld heb en dat was op me supernes (waarvan ik het jammer vind dat ik hem weg heb gedaan).

Verwijderd

Ohhhh neeeei niet weer :(

Misschien voor sommige mensen jah die een mooie Mario op beeld willen ofso of vechtspellen misschien. Nee das een grapje maar ff serieus, ik weet wel zeker dat dat niet gebeurd.......

De PC zal ALTIJD beter blijven voor bijv. FPS games en daar bedoel ik OOK de X-BOX mee want die is nu leuk maar over een half jaar al weer zwaar verouderd. ( zie R300, GF4 )

En heb je daar ook level-editors mee ? Kan je headset erop ? Winamp.umod en ff MP3's afspelen ? en Game commander ? en kun je daar ook mee downen ? ( levels, mods, botpacks, sounds, etc ) :z

En onderussen ff MSN, ICQ, Internet, branden, en ff morpheus opstarten spel downen uitpakken en spelen maar ?

En zo kan ik nog wel ff doorgaan....maar wat ik wil zeggen ( ik kan het ook mis hebben hoor ) is dat de PC al zoooooooooooon tijd bestaat dat je daarom krijgt dat je er gewoon heel veel mee kan doen, en dat je een soort van communities krijgt bij die spellen....

Maar wat me wel leuk lijkt is om die X-BOX, PS2 joggies ( ;) ) te zien afgaan tegen een erkende clan ofso >:) Kan dat trouwens zo tegen elkaar straks als je een console hebt dat je ff de gameroom enzo binnenkomt ? Lijkt me wel grappig :)

En JA ik weet dat ze ook een muis en toetsenbord gaan krijgen maar toch denk ik dat dat allemaal niet zo lekker speeld als een PC en dat ( om alles lekker lopend te krijgen ) nog wel ff duurt...

But who am I 8-)

Owja voordat jullie gaan denken dat ik een PC fanaat ben. Ik heb een N64, SNES, DREAMCAST en daarnaar ben ik gestopt omdat iedereen op internet met UT enzo zat van mijn vrienden en ik die het console spel al wel 2456 keer had uitgespeeld nog steeds op dat kassie zat :(

Maar daartegen heb ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel lol gehad en heb met Goldeneye deadmatch en Mario kart battle royal met zijn vieren >:)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 16:34 schreef Species_8472 het volgende:
Ohhhh neeeei niet weer :(
De PC zal ALTIJD beter blijven voor bijv. FPS games en daar bedoel ik OOK de X-BOX mee want die is nu leuk maar over een half jaar al weer zwaar verouderd. ( zie R300, GF4 )
Mee eens, maar zoals vaker gezegd, er is méér dan FPS games en ik vind het aantal FPS games op de PC nu wel heel zwaar overheersen. Een potje UT of RTCW vind ik óók leuk, maar dat ik daarnaast vrijwel alleen nog maar Starcraft speel is toch wel een teken aan de wand (uit 1997 for christ sake).
edit:
ik vergeet Vampire te vermelden
En heb je daar ook level-editors mee ? Kan je headset erop ? Winamp.umod en ff MP3's afspelen ? en Game commander ? en kun je daar ook mee downen ? ( levels, mods, botpacks, sounds, etc ) :z
Nee maar dat boeit me ook niks. Geldig argument hoor, dat absoluut, maar puur persoonlijk telt dat voor mij niet zwaar :)
En onderussen ff MSN, ICQ, Internet, branden, en ff morpheus opstarten spel downen uitpakken en spelen maar ?
We hebben het over spellen, niet over MSN, ICQ en internet...en spellen downloaden mag niet als er copyrights op zitten. Dit is nou net waarom consoles meer, en eerder nieuwe spellen krijgen, naast het eenvoudigere maken.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan....maar wat ik wil zeggen ( ik kan het ook mis hebben hoor ) is dat de PC al zoooooooooooon tijd bestaat dat je daarom krijgt dat je er gewoon heel veel mee kan doen, en dat je een soort van communities krijgt bij die spellen....
Consoles bestaan toch echt langer dan PC's, en daarvoor had je de homecomputers die een beetje van allebei konden (MSX, C64, Atari, Amiga, Aquarius, ZX80/81 en Spectrum) en de Apple natuurlijk.
Maar wat me wel leuk lijkt is om die X-BOX, PS2 joggies ( ;) ) te zien afgaan tegen een erkende clan ofso >:) Kan dat trouwens zo tegen elkaar straks als je een console hebt dat je ff de gameroom enzo binnenkomt ? Lijkt me wel grappig :)
Ik blijf er van overtuigd dat je een FPS game, ik neem aan dat je het daarover hebt, op een PC het lekkerst speelt. Hoewel ik niet zou weten waarom UT op een PS2 slechter zou spelen als je een muis + toetsenbord aansluit (en online zou kunnen spelen). Voor andere spellen (sport, beat 'em ups, Shoot 'em ups en RPG's) zou het geen donder uitmaken, als de console players al niet in het voordeel zouden zijn.
En JA ik weet dat ze ook een muis en toetsenbord gaan krijgen maar toch denk ik dat dat allemaal niet zo lekker speeld als een PC en dat ( om alles lekker lopend te krijgen ) nog wel ff duurt...
Als je allebei kaal begint ? De 1 heeft een console met muis en toetsenbord, jij hebt een PC (uiteraard ook met muis en toetsenbord ;) ) en allebei een CD met UT erop...tegelijkertijd beginnnen. De console eigenaar heeft er al 500 frags opzitten voordat jij met installatie klaar bent. Zo kun je het ook bekijken :) en het "CD erin en spelen maar" vind ik, en vele andere console spelers, 1 van de grootste charmes.
But who am I 8-)
Iemand met een bepaalde mening, en die vaak goed onderbouwd, én er duidelijk bijzet dat het je mening is en niet de waarheid (mocht die al bestaan). Dat mag ik wel dus :)
Owja voordat jullie gaan denken dat ik een PC fanaat ben. Ik heb een N64, SNES, DREAMCAST en daarnaar ben ik gestopt omdat iedereen op internet met UT enzo zat van mijn vrienden en ik die het console spel al wel 2456 keer had uitgespeeld nog steeds op dat kassie zat :(
En voordat diezelfde figuren denken dat ik een console-aanhanger ben. Ik heb óók twee PC's waarmee ik regelmatig UT en Starcraft online speel, en sinds kort af en toe RTCW. Gewoon allebei hebben, mis je niets en dubbel zo veel plezier.

Om John Wayne maar tegen te spreken: "there IS room enough of the two of them in this town."

Dus om volledig on-topic te eindigen: Nee, de consoles nemen het niet over van de PC, en andersom ook niet. Ze blijven gewoon langs elkaar bestaan net zoals er altijd figuren blijven die vinden dat wat ZIJ het leukst vinden de universele waarheid is, en dat iedereen die iets anders vind geestelijk in de war is en afgevoerd moet worden naar Shady Acres Mental Hospital :)

Dus :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 16:15 schreef TOGrimReaper het volgende:

[..]
ps. oh ja, en lufia roeleert big time beste spel wat ik ooit gespeeld heb en dat was op me supernes (waarvan ik het jammer vind dat ik hem weg heb gedaan).
beste spel wat ik ooit heb gespeeld:
tetris op de gameboy...
speel het nog steeds regelmatig :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 18:47 schreef MrRudi het volgende:
Ik blijf er van overtuigd dat je een FPS game, ik neem aan dat je het daarover hebt, op een PC het lekkerst speelt. Hoewel ik niet zou weten waarom UT op een PS2 slechter zou spelen als je een muis + toetsenbord aansluit (en online zou kunnen spelen).
heel simpel: dan moet je de console van je luie bank op een tafel zetten en dat is juist iets waar je IMHO niet de console voor koopt :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 19:57 schreef AngryPope het volgende:

[..]

heel simpel: dan moet je de console van je luie bank op een tafel zetten en dat is juist iets waar je IMHO niet de console voor koopt :)
Hehehe...tsjah, DAAR kan ik niks tegenin brengen :) I stand corrected.

Verwijderd

De consoles worden wel steeds beter ja, het is natuurlijk ook wel ideaal om een knop om te zetten en meteen te gamen. (ik dacht dat de xbox op een windows os liep, zal wel weer irritatie worden)

Het enige probleem ten opzichte van een console nu nog is dat je de pc nog vrij makkelijk kunt uitbreiden EN overclocken enz. maar misschien komt het nog zover dat je je hardware kunt veranderen in een console net zo makkelijk wordt als je een cd in je drive douwt :) en dat overclocken, verbeteren van prestaties wordt dan misschien wel weer ouderwets solderen ofzo ;)

Maar aan de andere kant vind ik zelf de pc beter omdat je daar NU veel meer mee kunt, kan wel weer een rijtje opnoemen maar heb daar niet zo'n zin aan :+

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 20:11 schreef xmvl33 het volgende:
De consoles worden wel steeds beter ja, het is natuurlijk ook wel ideaal om een knop om te zetten en meteen te gamen. (ik dacht dat de xbox op een windows os liep, zal wel weer irritatie worden)
Blue screen bij het booten? >:)
Het enige probleem ten opzichte van een console nu nog is dat je de pc nog vrij makkelijk kunt uitbreiden EN overclocken enz. maar misschien komt het nog zover dat je je hardware kunt veranderen in een console net zo makkelijk wordt als je een cd in je drive douwt :) en dat overclocken, verbeteren van prestaties wordt dan misschien wel weer ouderwets solderen ofzo ;)
Velen vinden dat het probleem, maar daarin schuilt juist de kracht van een console. In een ander draadje is meerdere malen geroepen dat veel developers liever voor consoles ontwikkelen (wat ook zo is, en ik kan het weten). Waarom is dat dan? Omdat je één standaard verzameling hardware hebt, en verder hoef je nergens rekening mee te houden, er kan ook veel minder fout gaan als de hardware niet kan wijzigen. Het enige wat ik dus zie veranderen, is dat er meer uitbreidingsmogelijkheden komen voor consoles, zoals een harddisk, wireless lan etc.
Maar aan de andere kant vind ik zelf de pc beter omdat je daar NU veel meer mee kunt, kan wel weer een rijtje opnoemen maar heb daar niet zo'n zin aan :+
Heeft ook weinig nut aangezien we het hier puur over de games hebben. Maar inderdaad een PC kan veel meer, aan de andere kant is er geen hond die straks een console ipv een PC koopt als de PS3 standaard WordPerfect2005 heeft ingebouwd. Niet te vergelijken dus, zoals al zo vaak opgemerkt.

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

PC ruled, geen gezeik over consoles bovendien heb ik daar geen geld voor :) (consoles wel tof om met wat vrienden te playen, bv super smash bros)

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• TrehT
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

Op zaterdag 10 november 2001 18:47 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Mee eens, maar zoals vaker gezegd, er is méér dan FPS games en ik vind het aantal FPS games op de PC nu wel heel zwaar overheersen. Een potje UT of RTCW vind ik óók leuk, maar dat ik daarnaast vrijwel alleen nog maar Starcraft speel is toch wel een teken aan de wand (uit 1997 for christ sake).
edit:
ik vergeet Vampire te vermelden

[..]

Nee maar dat boeit me ook niks. Geldig argument hoor, dat absoluut, maar puur persoonlijk telt dat voor mij niet zwaar :)
[..]

We hebben het over spellen, niet over MSN, ICQ en internet...en spellen downloaden mag niet als er copyrights op zitten. Dit is nou net waarom consoles meer, en eerder nieuwe spellen krijgen, naast het eenvoudigere maken.
[..]

Consoles bestaan toch echt langer dan PC's, en daarvoor had je de homecomputers die een beetje van allebei konden (MSX, C64, Atari, Amiga, Aquarius, ZX80/81 en Spectrum) en de Apple natuurlijk.
[..]

Ik blijf er van overtuigd dat je een FPS game, ik neem aan dat je het daarover hebt, op een PC het lekkerst speelt. Hoewel ik niet zou weten waarom UT op een PS2 slechter zou spelen als je een muis + toetsenbord aansluit (en online zou kunnen spelen). Voor andere spellen (sport, beat 'em ups, Shoot 'em ups en RPG's) zou het geen donder uitmaken, als de console players al niet in het voordeel zouden zijn.
[..]

Als je allebei kaal begint ? De 1 heeft een console met muis en toetsenbord, jij hebt een PC (uiteraard ook met muis en toetsenbord ;) ) en allebei een CD met UT erop...tegelijkertijd beginnnen. De console eigenaar heeft er al 500 frags opzitten voordat jij met installatie klaar bent. Zo kun je het ook bekijken :) en het "CD erin en spelen maar" vind ik, en vele andere console spelers, 1 van de grootste charmes.
[..]
mjah 'cd erin en playen maar' nadat je een spel hebt gekocht dat 50 % duurder is dan een pc spel, doe je hem erin en spelen maar. Mooi voor jou, maar geen reden om de pc af te kraken als het gaat om snel spelen: als PC gebruiker een spel koopt met een redelijke pc, even installeren, misschien duurt het lang maakt niet zoveel uit dan drink je even een kopje koffie. Dan ga je cd rippen zodat je niet de hele tijd die fucking cd hoeft te zoeken, ook zo gedaan. Dan even de game en settings tweaken en je kan op elk willekeurig moment het spel spelen zonder cd door gewoon op 1 knop te drukken. afgezien van de opstarttijd van de pc, die gemiddeld rond de 1 minuut ligt, maar dan ook geen reboot meer nodig heeft (verder ben ik het wel met je eens :)
Iemand met een bepaalde mening, en die vaak goed onderbouwd, én er duidelijk bijzet dat het je mening is en niet de waarheid (mocht die al bestaan). Dat mag ik wel dus :)
[..]

En voordat diezelfde figuren denken dat ik een console-aanhanger ben. Ik heb óók twee PC's waarmee ik regelmatig UT en Starcraft online speel, en sinds kort af en toe RTCW. Gewoon allebei hebben, mis je niets en dubbel zo veel plezier.

Om John Wayne maar tegen te spreken: "there IS room enough of the two of them in this town."

Dus om volledig on-topic te eindigen: Nee, de consoles nemen het niet over van de PC, en andersom ook niet. Ze blijven gewoon langs elkaar bestaan net zoals er altijd figuren blijven die vinden dat wat ZIJ het leukst vinden de universele waarheid is, en dat iedereen die iets anders vind geestelijk in de war is en afgevoerd moet worden naar Shady Acres Mental Hospital :)

Dus :)

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• Creepy
  • Laatst online: 22:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zondag 11 november 2001 13:23 schreef TrehT het volgende:

[..]

mjah 'cd erin en playen maar' nadat je een spel hebt gekocht dat 50 % duurder is dan een pc spel, doe je hem erin en spelen maar. Mooi voor jou, maar geen reden om de pc af te kraken als het gaat om snel spelen: als PC gebruiker een spel koopt met een redelijke pc, even installeren, misschien duurt het lang maakt niet zoveel uit dan drink je even een kopje koffie. Dan ga je cd rippen zodat je niet de hele tijd die fucking cd hoeft te zoeken, ook zo gedaan. Dan even de game en settings tweaken en je kan op elk willekeurig moment het spel spelen zonder cd door gewoon op 1 knop te drukken. afgezien van de opstarttijd van de pc, die gemiddeld rond de 1 minuut ligt, maar dan ook geen reboot meer nodig heeft (verder ben ik het wel met je eens :)
[..]
Iemand die een beetje met PC's kan omgaan kan dat soort dingen doen. Maar er zijn zat mensen die geen gezeik willen. Dat moet gaan van: Cd erin, knop aan, spelen.
Geen gezeik met drivers installeren, spel patchen etc. etc.
Aanzetten en spelen.. En als een game gemaakt is voor je console, weet je ook zeker dat ie het fatsoenlijk doet. Met een PC moet je altijd ff op de systeem eisen letten (echt niet iedereen heeft een 1Gh+ met een GF3)

Voor mij persoonlijk? Ik game op allebei. Vind het af en toe heerlijk om een potje UT of CS te spelen. Dat speel natuurlijk op de PC. Maar wil af en toe ook wel es lekker onderuit gezakt op de bank een spelletje FF 9, Grandia 2 of Soul Calibur spelen.

Consoles nemen het niet over van de PC. Beter is eigenlijk om te zeggen dat de PC's het niet overnemen van de console. Sinds dat de PC bestaat "leven" PC's en consoles naast elkaar. Dit zal naar mijn idee nog een hele tijd zo blijven.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 13:23 schreef TrehT het volgende:
. Mooi voor jou, maar geen reden om de pc af te kraken als het gaat om snel spelen: als PC gebruiker een spel koopt met een redelijke pc......
Ik kraak de PC niet af hoor :) ik heb er zelf veel te veel plezier van (ik type dit bericht niet op een console ;) ). Ik geef alleen aan dat het "instant-spelen" een niet te onderschatten charme is van een console.
(verder ben ik het wel met je eens :)
[..]
Fijn :D

Verwijderd

over mijn lijk! 8-)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op vrijdag 09 november 2001 14:32 schreef Khaine het volgende:
het "typ" console: typmachine
het "filmpje" console: camera
:+
trouwens, op een gameboy kan je met een camera fotos maken dus dat filmpje maken is zo ver weg nog niet voor consoles, en er is een uitbreiding voor de XBox met toetsenbord, dus daar kan je waarschijnlijk gewoon word op draaien (draait toch windows op de X-box? en het heeft een HD toch?)

MechWarrior || Monsters Game

• Silva
  • Laatst online: 04-11-2025
zo'n console is tijdelijk pc haalt al die console's toch weer in als het om snelheid gaat, met consoles kan je minder dan met een pc ...ect ect ...... zo pc forever :D

Verwijderd

ik zeg maar 1 ding, NO WAY :)

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Als het aan de spelontwikkelaars ligt wel.
De meeste spellen worden tegenwoordig eerst voor een console ontwikkeld, en daarna voor de PC.
Of in de PC-versie ontbreken een aantal dingen (zie F1 2001). Slechte zaak..... :'(

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 21:09 schreef Rickets het volgende:
Als het aan de spelontwikkelaars ligt wel.
De meeste spellen worden tegenwoordig eerst voor een console ontwikkeld, en daarna voor de PC.
Of in de PC-versie ontbreken een aantal dingen (zie F1 2001). Slechte zaak..... :'(
Moet je maar minder kopiëren >:)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op maandag 12 november 2001 04:23 schreef MrRudi het volgende:

[..]

't klinkt misschien een beetje zwart wit maar volgens mij is het wel zo.
Hoeveel spellen heb je origineel bij je ps2/psx/n64/snes/etc en hoeveel bij je pc... zal wel een verhouding zijn van 10/1 :P

Wat zou jij dan doen als je games ontwikkelaar/producent was...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 04:23 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Dat is volgens mij gewoon een kwestie van tijd, de pc is nu gewoon erg populair, in de zin van er wordt veel software gekopieërd, als de consoles MISSCHIEN wat meer terrein gaan winnen t.o.v. de pc dan zullen die kopietjes van de consolegames echt niet uitblijven >:) (voor de goede orde, het kan natuurlijk nu ook al met de huidige consoles)

Zul je zien dat M$ om de haverklap met een 'update' komt om je OS op de xbox te verbeteren/upgraden (moet je wel fors voor betalen natuulijk), anders draait ie niet meer na een tijdje ofzo, tis een beetje vergezocht van mij misschien maar ome Bill kennende is NIETS uitgesloten :+

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmmz beide zullen blijven bestaan

totaal verschillende markten, Console is geboren om de Arcade bij mensen thuis te brengen.

ik speel nog steeds graag op de Dreamcast en de Genesis :)

daarnaast mag ik ook graag Kof2K spelen :) wat ook online kan trouwens :)

de key is gewoon de gameplay en de controls, met console heb je gewoon D pad en 6 tot 12 vuurknoppen, geen gezeur met hele sheets voor volledige toetsenbord enzo.

ow en UT op de PS2 is best te doen hoor, puur gewenning van controls.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Insano
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik denk dat beiden samen zullen gaan tot 1 kassie.

want ik heb bijv al wat berichten/geruchten over ps3 gehoord, dat dat meer een multimedia ding word etc..

dus uiteindelijk zitten we thuis op de bank naar een bioskoop schermpie van 1,5 mtr diagonaal te staren, met een controller of keyboard ding in de hand, te gamen/internetten/chatten wat dan ook..

of het word misschien wel voice-controlled..

je weet et nooit :)

maar het word iig wel vet >:) 8-)

• Creepy

Creepy

Op maandag 12 november 2001 07:38 schreef xmvl33 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij gewoon een kwestie van tijd, de pc is nu gewoon erg populair, in de zin van er wordt veel software gekopieërd, als de consoles MISSCHIEN wat meer terrein gaan winnen t.o.v. de pc dan zullen die kopietjes van de consolegames echt niet uitblijven >:) (voor de goede orde, het kan natuurlijk nu ook al met de huidige consoles)
hmm... kopietjes maken.. ff kijken... waarom denken jullie dat de PSX zo populair is geworden? Qua hardware waren de 3do en de saturn beter! De PSX is om 1 (en eigenlijk indirect 2) redenen echt populair geworden. De PSX games zijn super simpel te kopieren. Daardoor gingen meer mensen een PSX kopen, en omdat er meer verkocht worden werden er meer spelen voor gemaakt.

Jammer dat er nog steeds gedacht wordt dat er op de PC meer games worden gespeeld dan op consoles. Is misschien op GoT zo (aangezien hiero een hoop mensen zitten die (denken) verstand van computer (te) hebben), en in NL zijn consoles ook niet al te populair (naar mijn idee), maar kijk eens rond in de states of japan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op maandag 12 november 2001 09:04 schreef Creepy het volgende:

[..]

hmm... kopietjes maken.. ff kijken... waarom denken jullie dat de PSX zo populair is geworden? Qua hardware waren de 3do en de saturn beter! De PSX is om 1 (en eigenlijk indirect 2) redenen echt populair geworden. De PSX games zijn super simpel te kopieren. Daardoor gingen meer mensen een PSX kopen, en omdat er meer verkocht worden werden er meer spelen voor gemaakt.

Jammer dat er nog steeds gedacht wordt dat er op de PC meer games worden gespeeld dan op consoles. Is misschien op GoT zo (aangezien hiero een hoop mensen zitten die (denken) verstand van computer (te) hebben), en in NL zijn consoles ook niet al te populair (naar mijn idee), maar kijk eens rond in de states of japan.
psies, heb iemand nog een Neo Geo te koop die ie voor een prikkie kwijt wil :P of een Atari Jaguar :P

btw zijn er hier mensen die PCB boards hebben/sparen/kopen

• Jax
  • Niet online
Op zondag 11 november 2001 16:27 schreef GambitRS het volgende:

[..]

trouwens, op een gameboy kan je met een camera fotos maken dus dat filmpje maken is zo ver weg nog niet voor consoles, en er is een uitbreiding voor de XBox met toetsenbord, dus daar kan je waarschijnlijk gewoon word op draaien (draait toch windows op de X-box? en het heeft een HD toch?)
Okay, now there's a scary thought!!

Ik wil dus geen applicaties op me console, dat is dus een beetje te eng voor woorden. dan laat ik me pc maar lekker draaien, ik wil gewoon snel een leuk spelletje spelen, wat je ook zo weer kunt afzetten en na een tijdje weer kunt verder spelen. De pc bied altijd van die lange interactive spellen

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op zondag 11 november 2001 16:27 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Als ze het slim doen, gebruiken ze hetzelfde systeem als ze bij de Dreamcast gebruikte, gewoon windows CE en dan op de game meegebrand, dus elke game ze eigen aangepaste OS van CE

Verwijderd

ik moet me eens nodig scheren...

• Creepy

Creepy

Op maandag 12 november 2001 09:36 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

Als ze het slim doen, gebruiken ze hetzelfde systeem als ze bij de Dreamcast gebruikte, gewoon windows CE en dan op de game meegebrand, dus elke game ze eigen aangepaste OS van CE
De meeste DC games draaien (gelukkig) niet op WinCE. Je hebt bij de DC de keus om WinCE te gebruiken, maar dit hoeft niet!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Now way. De console zal het nooit winnen van de pc. De lijst van dingen die je met de pc wel kunt doen en met de console niet is oneindig groot.
En als je naar de ps2 kijkt die heeft 2USB poorten en nog meer. MET ANDERE WOORDEN HET BEGINT STEEDS MEER OP DE PC TE LIJKEN. Consoles zullen er waarschijnlijk nog heel lang blijven maar "in the end it doesn't even matter" de console zal steeds meer op de pc gaan lijken. Het enige dat niet veranderd aan de console is dat je er een spel in ramt en het werkt. 8-)

• LordMithril
volgens mij is de enige echte "console" die er momenteel is de GameCube. de PS2 en Xbox worden/zijn steeds multifunctioneler. DVD speler, VideoCD speler, MP3cd speler, cd speler EN games

GameCube is voorzover ik weet alleen GAME.
daarom word ie ook goedkoper dan de rest...
* LordMithril heeft nog een DC staan ook alleen maar games :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 16:42 schreef Lord_Mithril het volgende:
volgens mij is de enige echte "console" die er momenteel is de GameCube. de PS2 en Xbox worden/zijn steeds multifunctioneler. DVD speler, VideoCD speler, MP3cd speler, cd speler EN games

GameCube is voorzover ik weet alleen GAME.
daarom word ie ook goedkoper dan de rest...
/me heeft nog een DC staan ook alleen maar games :)
Waarom zit er dan een internet browse en e-mail functie op de DC? Das niet alleen games he :P

• Creepy

Creepy

Op maandag 12 november 2001 17:20 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Waarom zit er dan een internet browse en e-mail functie op de DC? Das niet alleen games he :P
vergeet de verschillende mp3 en vcd spelers niet :)

Pagina: 1