Domein gekaapt door domeinboer :(

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:58
Snik :'(

Een paar maanden geleden zag ik dat de .org versie van een domein (verder xxx.org genoemd) vrij zou komen in augustus :)

Inderdaad verliep de registratie, waarna er 2 maanden gewacht moet worden tot hij vrijkomt.

Een paar dagen geleden waren de 2 maanden op en was de WHOIS info gewist, wat betekent dat 6 dagen later het domeinvrij zou komen voor registratie -> vandaag!

Vanmorgen was het nog niet mogelijk om het domein te registreren en toen ik net keek was het domein geregistreerd door domaincollection.com :(

Dit is echt een domper. Ik heb er expliciet voor gezorgd dat ik niet op het domein gezocht heb op het web, alleen bij de whois info van NetworkSolutions op netsol.com. Daarom vraag ik me af waarom domaincollection xxx.org zou willen registreren. Het is geen normaal Engels woord ofzo. De .net, .com, .info en .nl zijn door diverse andere bedrijven geregistreerd, maar die gebruiken het legitiem (bedrijfsnaam, ...).

Iemand ook zoiets meegemaakt of die weet hoe dergelijke bedrijven aan de domeinen komen die ze willen 'kapen'? :?

Heeft iemand ervaring met het kopen van domeinen van zulke domeinboeren? (Nee, ik heb zelfs op die site m'n xxx.org niet ingevoerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
om welk domein gaat het dan? Misschien toch wel een goedklinkende naam waar meer mensen belang bij kunnen hebben.. en die domeinboeren doen natuurlijk de hele dag niets anders dan zoeken naar vrije domeinnamen waar geld aan te verdienen valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Span een rechtzaak aan >:)
Bedreig hem via email :)
Leg zijn homepage plat :P

Zie je geen van deze 3 zitten tja helaas |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Hmm dat is inderdaad wel een beetje vervelend. Maar zelf geen ervaring met gekaapte domeinen maar waar je wel op moet letten wanneer je een domein koopt bij een domeineboer dat je hem echt koopt en niet een soort huur/lease of weet ik wat en dat hij op hun naam blijft staan. Wanneer namelijk deze op jouw naam wordt zet met nic.com??? in iedergeval die org die ze bij houdt daar heen mailen/bellen en vragen of jij het ww kan krijgen aangezien jouw domein is. Kopie en dergelijk van id worden dan gevraagd nou door faxen en ww wijzigen alles op jouw naam zetten dus hun verwijderen en dan is ie dus echt van jouw, maar kan alleen dus wanneer zij hem op jouw naam zetten wanneer dat niet gebeurt tja dan werkt dit niet.

Maar misschien zijn er wel meer geintresseerden voor dat domein xxx.org (aangezien xxx toch wel staat voor triple x rated goodies :9~ ) maar neem aan dat je dat had neer gezet vanwege andere mensen dan dat domein nog meer in de gaten gaan houden.

Heb zelf ook een domein gewoon een nummer combinatie maar bleek toen ik deze wou reggen er al een aantal .com en .net in gebruik te zijn. Maar ja dan maar een .nl reg en die was nog vrij. Maar jij bent vast niet de enige die deze naam gebruikt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Domainjacking moeten ze echt verbieden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:08 schreef Bigs het volgende:
Domainjacking moeten ze echt verbieden :(
idd er moeten gevangenisstraffen op komen te staan. Ik heb echt een hekel aan mensen die zoiets doen zelf nog meegemaakt. Kreeg ik van de kaper een mailtje dat we de domein konden overkopen ja dus not :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Op vrijdag 09 november 2001 14:03 schreef BigB het volgende:
Span een rechtzaak aan >:)
Bedreig hem via email :)
Leg zijn homepage plat :P

Zie je geen van deze 3 zitten tja helaas |:(
Ik heb inmiddels op domaincollection.com een 'quote' aangevraagd voor een domein (niet xxx.org) om te vragen hoeveel die zou kosten. Dat doe ik nog een paar keer om een idee te krijgen ;)

Mochten de prijzen absurd hoog liggen dan gaan we ff scripten om voor honderden domeinen aanvragen wat 't kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Op vrijdag 09 november 2001 14:04 schreef RIKZ het volgende:
Hmm dat is inderdaad wel een beetje vervelend. Maar zelf geen ervaring met gekaapte domeinen maar waar je wel op moet letten wanneer je een domein koopt bij een domeineboer dat je hem echt koopt en niet een soort huur/lease of weet ik wat en dat hij op hun naam blijft staan.
I know. Ik reg m'n domeinen gewoon bij DirectNic.com :)
Maar misschien zijn er wel meer geintresseerden voor dat domein xxx.org (aangezien xxx toch wel staat voor triple x rated goodies :9~ ) maar neem aan dat je dat had neer gezet vanwege andere mensen dan dat domein nog meer in de gaten gaan houden.
Tuurlijk zijn er meer bedrijven geinteresseerd in xxx.org, niet voor niets zijn .nl .net .com geregistreerd. Daar is ook helemaal niets mis mee, first-come-first-serve, maar nu is het domein geregistreerd door een soort domeinbank die hem wil doorverkopen. Dit is volledig automatisch gebeurd, want ik keek zowat elk uur of hij vrij was om te registreren.

Hiervoor was het domein in handen van een Zweedse universiteit...
Heb zelf ook een domein gewoon een nummer combinatie maar bleek toen ik deze wou reggen er al een aantal .com en .net in gebruik te zijn. Maar ja dan maar een .nl reg en die was nog vrij. Maar jij bent vast niet de enige die deze naam gebruikt.
handel in domeinen is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Zijn er geen registranten waar je een aflopend domein vast op de wachtlijst om te kopen kan zetten? En welke organisatie wijst ze uiteindelijk toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Op vrijdag 09 november 2001 15:14 schreef Bigfoot72 het volgende:
Zijn er geen registranten waar je een aflopend domein vast op de wachtlijst om te kopen kan zetten? En welke organisatie wijst ze uiteindelijk toe?
Bij NetworkSolutions kun je een backorder zetten. Op het moment dat hij vrijkomt wordt hij als het goed is direct voor je geregistreerd. Hieraan zijn echter behalve de toch al hoge registratiekosten ook nog eens extra kosten aan verbonden.

Ik had DirectNic.com om een dergelijke feature gevraagd, maar die was nog in ontwikkeling :(

Overigens geldt dan nog steeds first-come-first-serve. De registrant met het snelste automatische systeem zal het domein dus krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dit geloof je gewoon niet!
Ik heb vanmiddag voor twee verschillende domeinnamen een 'quote' gevraagd. In beide gevallen heb ik een .org (niet voor commercieel gebruik!) domein genomen en aangegeven dat het voor persoonlijk gebruik was. Als achternaam had ik in beide gevallen ingevuld gelijk aan het domeinnaam.
Thank you for your interest in our premium domains.

The current asking price is:
kernal.org $299

All reasonable offers will be considered subject to prior sale.
We accept Visa & Mastercard. All prices are in US dollars.

Best Regards,
Tony Cuence, VP Sales

DomainCollection.com, Inc.
sales@domaincollection.com
1500 San Remo Ave. Suite 125
Coral Gables, FL, 33146
Fax (305) 574-7979

New Service: if you are not ready to purchase the domain name today, ask
about our new trial service with INSTANT ACTIVATION and decide later.

Please note this quote is valid for 10 (ten) days and is intended solely to
facilitate negotiations and is non-binding on either party to complete any
transaction.

Important note: The volume of domains available through DomainCollection.com
makes it infeasible for us to investigate whether any particular domain
offered for sale resembles a registered trademark or service mark. You are
advised to conduct such investigations as may be appropriate in your
circumstances and country of residence.

----------------------------
Quote #: 36420
----------------------------
ML
en:
The current asking price is:
ikostenlos.org $450
Dit zijn toch prijzen |:(
Waar komt trouwens de $151 verschil vandaan? :?

Als iedereen nou eens een paar mooie namen van site site plukt en kijkt hoe duur ze zijn. Da's tenminste nog een beetje grappig :P
http://www.domaincollection.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me al paar jaar aan wat NL domeinnamen die ik niet kan kapen (ja, voor 3dubbel bedrag op eigen naam Adminstratief contact zijn). De eerste die ik wilde was martin.nl, maar die werd na een half jaar gekaapt (en dat was zo'n 4 a 5 jaar terug ofzo :D). M'n achternaam was ook al geregged en sinds 2 jaar is jungleman.nl ook geregged |:(

Moet je voor de graps eens kijken op www.klinktals.nl en dan onder 'Vrijgekomen domeinnamen' ergens rechts op de site. Vaak kom je sites tegen van hetzelfde soort (bijv. 15 domeinnamen eindigend op kids.nl :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

als ik naar xxx.org ga kom ik uit bij livesexfeeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Op vrijdag 09 november 2001 19:27 schreef Rukapul het volgende:
Dit zijn toch prijzen |:(
Waar komt trouwens de $151 verschil vandaan? :?
Nou ik heb dus $15 geboden voor die ene van $199 :P

Hier het mailtje plus antwoord:
Sorry, but no thanks.
If you want to make an offer, closer to the one we gave you, we will
consider it.

Best regards

> From: "Paul" <paul@...com>
> Date: Fri, 9 Nov 2001 19:55:42 +0100
> To: <Sales@domaincollection.com>
> Subject: Re: Here is the quote you requested for: kernal.org
>
> I'm willing to offer $15, which is a fair price for a non-commercial domain
> name for personal use.
>
> Paul Kernal
>
> ----- Original Message -----
> From: <Sales@domaincollection.com>
> To: <paul@...com>
> Sent: Friday, November 09, 2001 6:47 PM
> Subject: Here is the quote you requested for: kernal.org
>
>
>>
>> Thank you for your interest in our premium domains.
>>
>> The current asking price is:
>> kernal.org $299
Bespeurde ik hier een geirriteerde ondertoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:14 schreef Bigfoot72 het volgende:
Nee...al zijn er wel bedrijven die het voor je proberen. Zo zijn er de volgende:

www.snapnames.com Als het ze lukt kost het je 49 dollar.
www.expirefish.com Zelfde als hierboven, maar dan voor 19 dollar.
www.namewinner.com Je kunt op een domein dat gaat droppen bieden. Minimaal 25 dollar. Zij proberen het dan te registreren.

Als je een domein wilt registreren dat gaat droppen dan moet je dat inderdaad na die 6 dagen doen en vrijwel precies om 20.00 uur. Dat is het moment dat Verisign de domeinnamen terugsmijt zodat ze kunnen worden geregistreerd.

Probleem is dat op dat moment er heel veel mensen ter wereld bezig zijn om de goede domeinen te registeren (waaronder ik). De kans dat je een echt goede domeinnaam te pakken krijgt is echt minimaal. Je moet het geluk hebben dat je in precies de goede seconde zit om te registreren.
Eigenlijk gewoon een loterij waaraan je gratis mee kunt doen :) (oke..als je een domeinnaam te pakken krijgt kost het wel geld)

Zelf heb ik het geluk gehad BuyitNow.com te registreren door precies de goede seconde de knop in te drukken. Zoiets zal me niet snel nog een keertje lukken....maar toch blijf ik elke keer proberen.

Donderdag (8-11) vervielen domeinnamen als "Romantic.com , Toiletpaper.com, Tissues.com, Smile.org, Liberty.org, Soccernews.com , etc". Altijd leuk als je een van deze namen weet te bemachtige...maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
Op vrijdag 09 november 2001 23:17 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Nou ik heb dus $15 geboden voor die ene van $199 :P

Hier het mailtje plus antwoord:
[..]

Bespeurde ik hier een geirriteerde ondertoon >:)
Tsja, $15 is niet eens genoeg om hun kosten te dekken natuurlijk. Had gelijk $100,- geboden, dan maak je misschien een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 00:44 schreef M@tlok het volgende:

[..]
Zelf heb ik het geluk gehad BuyitNow.com te registreren door precies de goede seconde de knop in te drukken. Zoiets zal me niet snel nog een keertje lukken....maar toch blijf ik elke keer proberen.
Jij bent dus geen haar beter dan die andere domeinboeren
:r :r :r :r :r :r :r :r

Waarom doe je dat?? Alleen om zo makkelijk mogelijk geld over de rug van een ander te verdienen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Op maandag 12 november 2001 09:06 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Tsja, $15 is niet eens genoeg om hun kosten te dekken natuurlijk. Had gelijk $100,- geboden, dan maak je misschien een kans.
Let wel, dit ging niet om xxx.org, maar om zomaar een willekeurig domein van hen om erachter te komen hoe ze te werk gaan.

En hun kosten? Wat interesseren mij de kosten van een ordinaire domeinkaper? Een domein registreren kost hen minder als $5. Bovendien zijn .org domeinen niet voor commercieel gebruik bedoeld. Het moet erg ver komen als ik een niet-commercieel domein wil kopen voor meer dan een redelijke administratieve vergoeding.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 14-04-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Op zaterdag 10 november 2001 00:44 schreef M@tlok het volgende:

[..]
Donderdag (8-11) vervielen domeinnamen als "Romantic.com , Toiletpaper.com, Tissues.com, Smile.org, Liberty.org, Soccernews.com , etc". Altijd leuk als je een van deze namen weet te bemachtige...maar helaas
Waarom claim je domeinen die je niet daadwerkelijk wil gebruiken (maar slechts wil doorverkopen)? Dit staat zelfs duidelijk als 'bad faith' omschreven in de UDRP van ICANN.
Pagina: 1