printen onder RH 7.2

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb een probleempje met printen onder RH 7.2. Ik heb een brother hl-630 die het onder Mandrake wel deed, dus ik weet dat het moet kunnen. Bij het opstarten krijgen ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
Nov  9 01:57:42 eltjo lpd[1283]: Get_local_host: 'localhost' IP address not available!
Nov  9 01:57:42 eltjo lpd: 2001-11-09-01:57:42.088 eltjo Get_local_host: 'localhost' IP address not available!
Nov  9 01:57:42 eltjo lpd: lpd startup succeeded

Mijn localhost is onder /etc/hosts echter wel aangegeven en werkt ook in de netwerkomgeving. Wat doe ik fout?

Verwijderd

hmmm heb je wel localhost staan in je /etc/hosts

en heb je printtool gebruikt en of in X printconf-gui

Mischien moet je de lpd conf aanpassen staat in /etc

ik hoor het .....

• x-wolf
Dit staat in mijn hosts:
code:
1
2
3
# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
192.168.0.5 eltjo eltjo

Moet ik 1 van die twee keer eltjo (zoals mijn compu heet op het netwerk) veranderen in localhost?

Verder begrijp ik niet veel van lpd.conf want aan het begin van iedere regel staat een # alsof er dus niets is ingesteld. Localhost lijkt mij echter wel goed want op het netwerk kunnen windowsclients inloggen doordat ik samba heb ingesteld door \\eltjo\ (of heeft dat alleen te maken met netbiosnaam?)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:35 schreef x-wolf het volgende:
Dit staat in mijn hosts:
code:
1
2
3
# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
192.168.0.5 eltjo eltjo

Moet ik 1 van die twee keer eltjo (zoals mijn compu heet op het netwerk) veranderen in localhost?

Verder begrijp ik niet veel van lpd.conf want aan het begin van iedere regel staat een # alsof er dus niets is ingesteld. Localhost lijkt mij echter wel goed want op het netwerk kunnen windowsclients inloggen doordat ik samba heb ingesteld door \\eltjo\ (of heeft dat alleen te maken met netbiosnaam?)
voeg de volgende regel eens toe aan je /etc/hosts :
code:
1
27.0.0.1     localhost.localdomain localhost

• x-wolf
Perfect, dit was de oplossing voor het probleem. Nooit over nagedacht om twee domains in hosts op te geven. Perfect, printer doet het nu. Dan nu nog samba zo configureren dat de printer ook weer via het netwerk beschikbaar is voor bepaalde gebruikers :)

* x-wolf is net overgestapt van Mandrake 8.1 naar RH 7.2 en is verbaasd over de snelheid van Linux, de stabiliteit en de degelijkheid. Hij ziet zichzelf niet snel meer overstappen naar Mandrake, misschien wel naar Debian maar dat lijkt hem te lastig als desktopsysteem.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:44 schreef Magio het volgende:

[..]

voeg de volgende regel eens toe aan je /etc/hosts :
code:
1
27.0.0.1     localhost.localdomain localhost
Ik zou er 127.0.0.1 van maken .

• x-wolf
Dat heb ik ook gedaan :)