Zal dit een probleem zijn???

Pagina: 1
Acties:

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb soms een klein probleempje met mijn systeem, bij het spelen van 3d games hangt/reset ie soms.. dit gebeurd niet wanneer ik mijn kast open heb staan.. dus ik dacht er is iets mis met de temp, vandaar ff Hardware sensors monitor geinstalleerd..

mijn vraag, waarom is het rood bij CORE ?? en zijn de waardes te hoog???

standaard windows :
Afbeeldingslocatie: http://www.turkzine.nl/temp/hardware%20monitor/temp01.jpg

na het spelen van 3d vpool :
Afbeeldingslocatie: http://www.turkzine.nl/temp/hardware%20monitor/temp02.jpg

ga als ik tijd heb wel ff het temp meten na een potje GhostRecon ofzo..

• SYQ
  • Niet online
niemand :?

Verwijderd

Met je temp is niks mis. Die is mooi laag.
Dat rode komt waarschijnlijk omdat je je vcore verkeerd hebt ingesteld in het bios.
Ik weet zelf alleen ook niet precies wat voor core voltage een p3-866 heeft.
Heb je hem niet overklokt?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Core zit onder het standaard voltage.. Bij de PIII-coppermine series is die 1.75V.

Misschien dat daarom je pc af en toe instabiel wordt! Kun je je Vcore in de bios iets verhogen?

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 14:23 schreef Twynn het volgende:
Core zit onder het standaard voltage.. Bij de PIII-coppermine series is die 1.75V.

Misschien dat daarom je pc af en toe instabiel wordt! Kun je je Vcore in de bios iets verhogen?
weet ik echt niet..indien aanwezig, hoe ???

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 14:00 schreef Matt het volgende:
Met je temp is niks mis. Die is mooi laag.
Dat rode komt waarschijnlijk omdat je je vcore verkeerd hebt ingesteld in het bios.
Ik weet zelf alleen ook niet precies wat voor core voltage een p3-866 heeft.
Heb je hem niet overklokt?
nopes, niks meegedaan verder..

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:57
Op vrijdag 09 november 2001 14:24 schreef SYCooo het volgende:

[..]

weet ik echt niet..indien aanwezig, hoe ???
Moet je in je BIOS instellen. Zal wel iets staan van "Core Voltage".

• Philip_Janssen
De temperaturen zijn overigens geen probleem. Mijn Duron 750 word al 32 graadjes IDLE. 45 graden stressed is weinig bijzonders. Aan de hitte zal het niet liggen.

Misschien een te kleine voeding? Ik weet niet of je veel in je computer hebt zitten aan insteek kaarten, harddisk enz? Heb je je computer geaard? Dat wil ook wel eens ooit helpen.

• Twynn
Op vrijdag 09 november 2001 14:29 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Misschien een te kleine voeding? Ik weet niet of je veel in je computer hebt zitten aan insteek kaarten, harddisk enz? Heb je je computer geaard? Dat wil ook wel eens ooit helpen.
Lijkt me haast niet.. Bij een overbelaste voeding gaat de +5v omlaag.. (4,70V of minder), terwijl de +12V juist omhoog gaat.. Die voltages zien er hier prima uit!

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 14:29 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
De temperaturen zijn overigens geen probleem. Mijn Duron 750 word al 32 graadjes IDLE. 45 graden stressed is weinig bijzonders. Aan de hitte zal het niet liggen.

extra HD + andere videokaart...thats it

maar ik ga ff zoeken in me bios naar Vcore, brb

• SYQ
  • Niet online
nee, is niet te wijzigen :(

ik kan alleen ACPMI (ofzo..) shutdown waarde aangeven/wijzgen

wel zag ik bij Vcore 1,63V (is dit erg?? )

• Philip_Janssen
misschien een beetje laag voor een PIII? Zou je kunnen vertellen watvoor moederbord en BIOS je hebt?

• SYQ
  • Niet online
http://www.gigabyte.de/products/6vx7b_4x.htm

bios versie weet ik niet, ff kijken zo..

• Philip_Janssen
je hebt iig een AMI BIOS, moet ff in mijn eigen bios kijken, hoe het precies zit (welke menu's je moet hebben). Post het zometeen voor je!

• SYQ
  • Niet online
k, tnx alvast

• Philip_Janssen
Ik heb het:
Je gaat naar je Bios (waarschijnlijk door op F1 te drukken), je zoekt het menu "Hardware Monitor Setup", zet je cursor op de optie "V-Core (V)" (of iets in die richting) en verander deze door middel van de "Page Up" of Page Down" knoppen. Zo kan ik het iig instellen, ik denk dat het bij jou hetzelfde werkt.
Vraagje, als je een Jumperless mobo hebt, dan heb je toch DIP-Switches? Misschien zou je daar ook het voltage in kunnen stellen? Moet je ff in het boekje kijken.
Ik ben er ff weg van (moet nog naar school :()

Als het niet werkt, ik ben er strax weer. Drop me a line!

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Mensen....ff dimmen met de bios tips...

Heb 't al heel vaak gezien...en enige dat ik kan zeggen...NIEUWE VOEDING PROBEREN!!!!!!!!!!!!!!!

Computer naar shop, vragen of ze nieuwe (iets sterkere) voeding eraan hangen als test en dan ff kijken of je dezelfde waarde krijgt..

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 15:02 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Ik heb het:
Je gaat naar je Bios (waarschijnlijk door op F1 te drukken), je zoekt het menu "Hardware Monitor Setup", zet je cursor op de optie "V-Core (V)" (of iets in die richting) en verander deze door middel van de "Page Up" of Page Down" knoppen. Zo kan ik het iig instellen, ik denk dat het bij jou hetzelfde werkt.
Vraagje, als je een Jumperless mobo hebt, dan heb je toch DIP-Switches? Misschien zou je daar ook het voltage in kunnen stellen? Moet je ff in het boekje kijken.
Ik ben er ff weg van (moet nog naar school :()

Als het niet werkt, ik ben er strax weer. Drop me a line!
zoals eerder vermeld kan ik dus de vcore optie niet wijzigen..

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 15:07 schreef Dragon_Lee het volgende:
Mensen....ff dimmen met de bios tips...

Heb 't al heel vaak gezien...en enige dat ik kan zeggen...NIEUWE VOEDING PROBEREN!!!!!!!!!!!!!!!

Computer naar shop, vragen of ze nieuwe (iets sterkere) voeding eraan hangen als test en dan ff kijken of je dezelfde waarde krijgt..
maakt het wat uit als ik een 300volt aansluit??? bedoel kan er op elke atx kast een willekeurig atxvoeding op aangesloten worden?? of maakt dit allemaal niet uit?

• Bubbles
  • Laatst online: 21:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

in principe moet dat kunnen. die dingen hebben als het goed is allemaal het zelfde formaat.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Twynn
Op vrijdag 09 november 2001 15:32 schreef SYCooo het volgende:

[..]

maakt het wat uit als ik een 300volt aansluit??? bedoel kan er op elke atx kast een willekeurig atxvoeding op aangesloten worden?? of maakt dit allemaal niet uit?
Ik mag aannemen dat je 300W bedoelt? Maar je kunt elke willekeurige ATX voeding erin pluggen hoor.. Die hebben allemaal hetzelfde formaat.

Al geloof ik nog steeds niet dat het je voeding is.. Zoals ik al eerder schreef, zien die voltages er prima uit, en als ik het systeem in je sig zie, dan draait het hele spul zelfs prima op een 235W voeding!

(ter vergelijking: Ik heb zelf een PIII-1GHz, 512MB ram, 6xHDD, brander, cdrom, gf2mx en nog wat andere kaarten, allemaal draaiend op een 250W standaard el-cheapo voeding!)

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 15:39 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat je 300W bedoelt? Maar je kunt elke willekeurige ATX voeding erin pluggen hoor.. Die hebben allemaal hetzelfde formaat.

Al geloof ik nog steeds niet dat het je voeding is.. Zoals ik al eerder schreef, zien die voltages er prima uit, en als ik het systeem in je sig zie, dan draait het hele spul zelfs prima op een 235W voeding!

(ter vergelijking: Ik heb zelf een PIII-1GHz, 512MB ram, 6xHDD, brander, cdrom, gf2mx en nog wat andere kaarten, allemaal draaiend op een 250W standaard el-cheapo voeding!)
het draait ook prima, tenminste als ik geen spelletjes speel..kan zelfs dagenlang pc aanlaten zonder dat het problemen geeft, maar af en toe bij 3dgames (niet specifiek 1tje hoor) heeft ie de neiging om te hangen...

• SYQ
  • Niet online
vraagje, bestaat er geen software welke vcore softwarematig kan aanpassen?? het is mogelijk via de bios dus maybe...

en ja, ik bedoelde 300watt :)

• Twynn
Heb je overigens al dingen geprobeerd als je AGP op 1x of 2x laten lopen?

En blijft je systeem ook stabiel als je echt gaat stressen met de daarvoor bedoelde programma's?

Verwijderd

Heb ook z'n soort probleem gehad.
Lag aan de voeding.

(Werken al je fan's nog goed?)

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 15:54 schreef Twynn het volgende:
Heb je overigens al dingen geprobeerd als je AGP op 1x of 2x laten lopen?

En blijft je systeem ook stabiel als je echt gaat stressen met de daarvoor bedoelde programma's?
ja enne

nee, maar heb wel momenten gehad dat de cpu 100% belast was..vervolgens geen hang/reset momenten ofzo

het komt dus alleen voor na/tijdens een 3dspel..

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 15:59 schreef cruijssen het volgende:
Heb ook z'n soort probleem gehad.
Lag aan de voeding.

(Werken al je fan's nog goed?)
ja, geen problemen mee.. ik was dus van plan om een betere fan te plaatsen totdat ik gisterenavond dit progje had gebruikt..de waardes zijn dus ok volgens de meesten hiero

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Ik blijf 't zeggen...probeer in een winkel een andere voeding...zullen heus niet weigeren als je zegt hem misschien te kopen als de waarde beter is, zo niet koop je niks...

Heb het al echt vaak gezien...en ging altijd weg bij plaatsing van een nieuwe voeding (in sommige gevallen zelfs voeding met zelfde aantal Watt)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• SYQ
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 16:22 schreef Dragon_Lee het volgende:
Ik blijf 't zeggen...probeer in een winkel een andere voeding...zullen heus niet weigeren als je zegt hem misschien te kopen als de waarde beter is, zo niet koop je niks...

Heb het al echt vaak gezien...en ging altijd weg bij plaatsing van een nieuwe voeding (in sommige gevallen zelfs voeding met zelfde aantal Watt)
tnx, ga morgen wel ff voeding van kameraad erin zetten

• SYQ
  • Niet online
pfffff, dit na een potje GhostRecon :(

Afbeeldingslocatie: http://www.turkzine.nl/temp/hardware%20monitor/temp03.jpg
Pagina: 1