Toon posts:

LINUX | ISDN | HOWTO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen
Ik krijg mijn ISDN kaar tonder linux niet aan de praat op de juiste manier . Ik maak nu connectie met internet VIA de kaart over TTSY1 , maar volgensmij is dat niet de bedoeling .

Iedere keer als ik de standaard stappen volgom ISDN te installeren krijg ik bij netscape een foutmelding .

Could not fdopen() the newstderr Ivalid argument

Verd staat er nog wat blabla bij over een nameserver en $socks-ns

Ik kom der niet uit

wie heeft een idee ?

Verwijderd

hmmm welke kaart isa pci welk merk

ook naam van distributie is wel handig...

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik blijf het zeggen :) : conf-isdn-account. Een makkelijke ISDN-installatie/configuratie-tool. URL: http://www.manna.nl/tipstekst.html

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Red Hat Versie 7.2
AVM Fritzcard PCI ISDN Kaart

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op vrijdag 09 november 2001 18:55 schreef Bart Decker het volgende:

Ik heb Red Hat Versie 7.2

AVM Fritzcard PCI ISDN Kaart
Download http://www.manna.nl/download/isdn/conf-isdn-account-1.6b-1.i386.rpm en volg deze instructies.

Verwijderd

Topicstarter
Heb die mana gedwonload

nu draait ie +31 ervoor zodat het nummer niet klopt . Krijg geen verbinding hierdoor .

> hoe kan ik deze verbinding automatisch gebruiken bij netscape en waar haal ik die landcode weg ?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

+31 is het landnummer. Na het landnummer moet je de eerste 0 weghalen. Dus als je bijvoorbeeld naar 0201234567 wilt inbellen, moet je als nummer 201234567 opgeven, zodat er wordt gebeld naar +31201234567 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 20:23 schreef The_Surfer het volgende:
+31 is het landnummer. Na het landnummer moet je de eerste 0 weghalen. Dus als je bijvoorbeeld naar 0201234567 wilt inbellen, moet je als nummer 201234567 opgeven, zodat er wordt gebeld naar +31201234567 :)
ik heb het nummer

0676075030

maar die eerste 0 MOET gedraaid worden anders krijg ik geen verbinding (klopt het nummer niet meer )

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb ook een 06760-nummer, en dat als volgt ingesteld.

Areacode call out numbers: 06760
Call out numbers: 01505

Staat trouwens je MSN/EAZ wel goed? Daar moet je eigen telefoonnummer staan - zonder je netnummer.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op vrijdag 09 november 2001 13:12 schreef Bart Decker het volgende:
Hoi allen
Ik krijg mijn ISDN kaar tonder linux niet aan de praat op de juiste manier . Ik maak nu connectie met internet VIA de kaart over TTSY1 , maar volgensmij is dat niet de bedoeling
/dev/ttyIx is een AT modem emulatie. Is gewoon te gebruiken met pppd, maar het inbellen is wat trager en je kan geen kanalen bundelen.

Voordeel : makkelijk op te zetten.

die socks meldingen van netscape zijn niet goed, is een instellingenproblem denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Njaaaaa hij doet het , loopt als een tiet .
Duidelijk sneller dan IE6.x .

Hoe krijg ik mijn verbinding nu automatisch gekoppeld aan netscape ? zodat ik bij het dubbelklikken op netscape wautomatisch een verbining krijg .
Nu moet ik het doen via MAN .

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Je zou bijv. een scriptje kunnen maken dat eerst inbelt, dan netscape start, en als netscape wordt afgesloten de verbinding word verbroken. Dat zo er ongeveer zo moeten uitzien:
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
/etc/isdn/isdn-up
netscape
/etc/isdn/isdn-down

Dit moet je opslaan als bijv. netscape-start en executable maken (chmod +x netscape-start).

Wat ook kan (en ik zelf veel handiger vind) is gkrellm gebruiken en dan achter de timer-button de verbinding maken/verbreken optie zetten. Dan heb je altijd de inbel/verbreek knop in beeld :)

Pagina: 1