Toon posts:

Hoe voltage msi pro2 266 verhogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het voltage op 1.85V instel, dan geeft de hardware monitor in de bios 1.79V aan. Ik wil graag het voltage verder omhoog hebben, zodat mijn athlon xp 1400 Mhz verder kan dan 1470 Mhz. Hoe doe ik dit?

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

hoekandana? een negatieve afwijking van 0.06V? dat is ook het eerste dat ik daarvan hoor...

waar lees je die waarden in af?

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

bios updaten was geloof ik bios foutje :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n bios net upgedate.
Trouwens, hiervoor had ik een msi pro2a met kt133 chipset, en daar was hetzelfde probleem. Als ik het voltage instelde op 1.85 kwam er maar 1.78 ofzo op te staan. Misschien ligt het aan de voeding (Enermax 431)?

Verwijderd

Begrijp ik dat jij een Athlon XP 1700+ hebt die op standaard voltage niet boven 1470 Mhz uitkomt? Meteen terugbrengen naar de winkel dat ding! Waarschijnlijk hebben ze je een !@#^&*!&*stepping meegegeven...

zo'n ding moet minstens op 1650 kunnen lopen IMHO...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een athlon xp 1600+. Die loopt normaal op 1400 Mhz.
Stabiel loopt hij op 1470 Mhz. Maar ik krijg het voltage niet hoger. Ik heb 1.85 geselecteerd, maar de proc krijgt maar 1.79 V. Op de default instelling waar de proc 1.75 volt zou moeten krijgen, laat de monitor zien dat er maar 1.69 volt over staat. Er zit iets fout, maar wat?

Verwijderd

Niks bijzonders hoor zo'n afwijking...

of hij krijgt inderdaad te weinig of de meting is onnauwkeurig...

Aangezien je zo slecht kunt oc-en op standaard voltage denk ik dat het bord idd een wat lage spanning afgeeft :(

De eerste hardware voltage mod is al gesignaleerd trouwens... maar zelf doe ik dat niet graagmet een bordje van 1 week oud :)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die voltage mod vinden?

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat deze voltage mod voor de K7T266 Pro (versie 1) ook zou werken op de nieuwe Pro2...

www.msihardware.com/Files/VoltageMod/Voltage%20Mod.htm

maar verzeker je er van tevoren nog wel even van dat dit inderdaad klopt... ik heb het zelf iig nog niet geprobeerd...
Pagina: 1