Ik weet dat je bij het maken van een divxje de bitrate kunt instellen. Nu vraag ik me af of je ditzelfde niet ook kunt toepassen op een zelfgemaakte dvd (zodat de mpeg file past op 2 of drie gewone cd's). Ik weet overigens niet of je dvd's wel zelf kunt maken..
Jahoor, DVD's zijn (bijna?) allemaal Mpeg-2 bestanden met een variabele bitrate van 1-10mbps (dus flink hoger dan DivX). Als jij de gemiddelde bitrate op 2mbps laat ipv (zeg) 5, dan kan je 2,5 keer zoveel video kwijt op je DVD
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ze zijn ALLEMAAL MPEG2 anders zijn het geen dvdtjesOp vrijdag 09 november 2001 12:55 schreef JvS het volgende:
Jahoor, DVD's zijn (bijna?) allemaal Mpeg-2 bestanden met een variabele bitrate van 1-10mbps (dus flink hoger dan DivX). Als jij de gemiddelde bitrate op 2mbps laat ipv (zeg) 5, dan kan je 2,5 keer zoveel video kwijt op je DVD.
En de bitrate is idd variabel, om ruimte te besparen op je discje. Als je MPEG2 op cdtjes kwijt wilt, zul je ze moeten downgraden (zelfde principe als met divx van een dvdtje alleen dan gebruik je MPEG2 codec ipv DIVX)
Wat je het beste kunt doen is ook de resolutie van je mpeg2 bestand naar beneden gooien, bv. 352x288 en dan een bitrate van max 2.6 Mbit incl. audio, anders trekken standalone dvd-spelers het niet, (limitatie van het loopwerk).
Je kunt wel 720x576 (pal res.) naar 2Mbit downgraden, maar dat ziet er dus niet meer uit.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©