[PM] laat ideetje...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Topicstarter
zat net op het moderatie overzicht te kijken en het lampje ging branden ;) teminste dat denk ik, weet niet zeker meer of dit al ergens besproken was :?
mov'em if needed naar /51 of was't nou /53 het pm subje

Wat ik bedacht is het volgende:
  • het overzicht laten sorteren op datum van plaatsing van het artikel met de oudste artikel eerst.
    Zodat de oudere draden direct opvallen, vaak staan daar nog reacties in die of wat te hoog staan of zelfs totaal verkeerd
  • soort van aanvulling van hierboven; optie om eventueel te kunnen soteren op datum laatste reactie, beetje a la optie in de draden zelf (genest,plat, negeer threads enz)
  • had nog wat maar kan er niet meer op komen |:(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:21

Jaymz

Keep on moving !

'K zat net op het moderatie overzicht te kijken en het lampje ging branden ;) teminste dat denk ik, weet niet zeker meer of dit al ergens besproken was :?
mov'em if needed naar /51 of was't nou /53 het pm subje

Wat ik bedacht is het volgende:
  • het overzicht laten sorteren op datum van plaatsing van het artikel met de oudste artikel eerst.
    Zodat de oudere draden direct opvallen, vaak staan daar nog reacties in die of wat te hoog staan of zelfs totaal verkeerd
  • soort van aanvulling van hierboven; optie om eventueel te kunnen soteren op datum laatste reactie, beetje a la optie in de draden zelf (genest,plat, negeer threads enz)
  • had nog wat maar kan er niet meer op komen |:(
Die eerste heeft wel wat. Die tweede volg ik wel, maar ik zie het nut niet echt eigenlijk. Ik _vermoed_ dat de meeste draden toch 'vandaag' of 'gisteren' als datum laatste reactie hebben.

Sorteren op datum submitten is niet eens zozeer nodig denk ik. Als je (tussen haakjes) de submitdatum erbij zet, heb je eigenljk al wat je wilt: Je 'herkent' de oude submits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
:) okay tja zo denk je nog eens na op een rustige vrijdag middag op kantoor :P
doe je voordeel er mee :)
euh die eerste neem je dan ook mee naar overleg :?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* KeX had ooit het idee om de oudere nieuwsitems in de queue met een andere kleur aan te geven.

[topic=246400] :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dit is zowieso een 'verbeter modsysteem' idee, en geen PM idee (iig niet direct bij de PM betrokken)

We hebben ons iig al afgevraagd of we dat meteen moeten meenemen, of dat we dit via TMF laten lopen, of in TMF om ideeën te vragen die we zelf gaan uitwerken.

Maar daar zijn we iig nog niet uit :) (maar daar hebben we ons nou ook nog niet echt druk om gemaakt:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 09 november 2001 14:16 schreef Jaymz het volgende:
Dit is zowieso een 'verbeter modsysteem' idee, en geen PM idee (iig niet direct bij de PM betrokken)

We hebben ons iig al afgevraagd of we dat meteen moeten meenemen, of dat we dit via TMF laten lopen, of in TMF om ideeën te vragen die we zelf gaan uitwerken.

Maar daar zijn we iig nog niet uit :) (maar daar hebben we ons nou ook nog niet echt druk om gemaakt:))
Het * Renegade monster slaat weer toe ;) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan het via TMF laten lopen, je kan ook de TMFers uitnodigen voor overleg.

Aangezien ik bv nog niets heb gezien, neem ik aan dat de vaste club compleet is. :)

* Delerium is best nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

D'r zijn trouwens twee dingen die 'aandacht' nodig hebben.

De PM itself, en de verbetering van het Modsysteem. In de 'PMwerkgroep' is al wel afgevraagd of we dat nou meteen zouden moeten meenemen of niet, maar het staat vrij los van de PM zelf (denk ik). De PM heeft er wel wat mee te maken, maar dat is half zijdelings.

Als de modpunt distributie wijzigt, de FAQ's herkenbaarder worden (en ga zo maar door) maakt dat voor de functionaliteit van de PM weinig uit.

D'r zullen ongetwijfelt raakvlakken komen, maar de herstructurering van het modsysteem zelf kun je redelijk ver uitwerken zonder PM.

Dussuh: give it a shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Femme heeft indirect dusdanig te kennen gegeven dat input op dit forum nergens voor nodig is, dus uit mezelf en op dit forum schiet deze jongen niet meer.

* Delerium gefrustreerd :?
Chronisch TMF (Taken's Monddood Forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Da's goed.

Bewaar je je munitie wel. Misschien dat het nog eens van pas komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX heeft laatst gepoogd om het belang van de renovatie van het modsysteem, naast de introductie van de PM, weer nieuw leven in te blazen. Dit draadje is ook weer braaf weggezakt.
Daarom houdt * KeX de munitie ook maar even in de binnenzak. Nog geen zware frustratie gelukkig ;) .

Echter blijf ik wel bij de simpele logica dat een verbeterd modsysteem verzorgt dat er minder PM activiteiten noodzakelijk zijn. En dat is toch het hogere doel ;) ?
Niet de PM an sich. Als het systeem zonder PM zou functioneren zouden wij als modders toch in principe gelukkiger moeten zijn.
De PM blijft IMO een redmiddel om tekortkomingen in het functioneren van het modsysteem op te vullen.

Van de andere kant moeten we ook niet alles tegelijk willen doen. Want dat kan niet. Toch moeten we deze benadering niet uit het oog verliezen.

2cts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 09 november 2001 18:19 schreef KexDaFlex het volgende:
..
Toch moeten we deze benadering niet uit het oog verliezen.
..
IKzelf vind ook dat eea aan een (kleine :P) heriening toe is. De FAQ moet zowieso gebeuren (het bliksemschiktje naast de reacties moet verklaarbaar zijn (hoewel LA de eerste dagen wel zal volstromen ben ik bang)

Verder kan de modpoints distributie anders, en het plan van (ik weet zo snel ff niet wie) om de modtools niet standaard aan te zetten vind ikzelf ook wel een goeie. Alleen hoe dat technisch en logistiek geregeld gaat worden is wel een leuke vraag (waar een héél klein beetje over is gedacht)

Dus je kunt met een gerust hart concluderen dat deze benadering niet uit het oog is verloren. Iig niet door mij. Hooguit even naar 'achteren geschoven' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 00:49 schreef Jaymz een verhaaltje:

[..]
Mooi, dus daar kunnen we dan mee verder zodra de PM (die snel de ergste dingetjes kan rechttrekken) eenmaal is geïmplementeerd.

Zul je net zien, een paar maandjes na de invoering van de PM is 'ie niet meer nodig omdat het modsysteem perfect werkt :P Beter van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zaterdag 10 november 2001 00:49 schreef Jaymz het volgende:

[..]

IKzelf vind ook dat eea aan een (kleine :P) heriening toe is. De FAQ moet zowieso gebeuren (het bliksemschiktje naast de reacties moet verklaarbaar zijn (hoewel LA de eerste dagen wel zal volstromen ben ik bang)
Ach, de harde kern kan sowieso al een deel van het antwoorden van de vragen op zich nemen (voor zover deze personen dat willen). :)
Verder kan de modpoints distributie anders, en het plan van (ik weet zo snel ff niet wie) om de modtools niet standaard aan te zetten vind ikzelf ook wel een goeie. Alleen hoe dat technisch en logistiek geregeld gaat worden is wel een leuke vraag (waar een héél klein beetje over is gedacht)
Als ik me niet vergis was ons aller * KeX degene die dat idee aandroeg
Dus je kunt met een gerust hart concluderen dat deze benadering niet uit het oog is verloren. Iig niet door mij. Hooguit even naar 'achteren geschoven' :)
Misschien een idee om de rest daar wat op te laten doordiscussieren terwijl jullie de basis aan het uitwerken zijn. Als we deze 2 dingen een beetje tegelijk zouden kunnen invoeren zou dit denk ik een hoop verwarring kunnen voorkomen, al was het alleen maar omdat dit "een pleister is op een wond die misschien wel gehecht zou moeten worden". Ik beng eigenlijk enigzins bang dat als mensen eenmaal kennis maken met de PM er een mentaliteit ontstaat van "Ach, we hebben toch de PM om het eventueel op te lossen", terwijl er een dieperliggend probleem is. Dit vind ik ook omdat het nog niet helemaal duidelijk was, wat de rol van de PM zou zijn in het opzettelijk en/of herhaaldelijk mismodden.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 10 november 2001 10:57 schreef Renegade het volgende:
Misschien een idee om de rest daar wat op te laten doordiscussieren terwijl jullie de basis aan het uitwerken zijn. Als we deze 2 dingen een beetje tegelijk zouden kunnen invoeren zou dit denk ik een hoop verwarring kunnen voorkomen, al was het alleen maar omdat dit "een pleister is op een wond die misschien wel gehecht zou moeten worden". Ik beng eigenlijk enigzins bang dat als mensen eenmaal kennis maken met de PM er een mentaliteit ontstaat van "Ach, we hebben toch de PM om het eventueel op te lossen", terwijl er een dieperliggend probleem is. Dit vind ik ook omdat het nog niet helemaal duidelijk was, wat de rol van de PM zou zijn in het opzettelijk en/of herhaaldelijk mismodden.
Over het verder doordiscussieren: Ik houd je niet tegen :)

De rol van de PM in het opzettelijk of herhaaldelijk mismodden:

Hoe we dat technisch/logistiek gaan oplossen is me nog niet helemaal duidelijk; je zou overzichtjes kunnen maken:

Op persoon per draad, per dag, per week (is één van de 17 punten dacht ik) Als je ziet dat iemand in één draad 40 Trolls heeft uitgedeeld, en verder weinig andere scores, zou je eens wat verder kunnen kijken. Wie dat verder kijken dan gaat doen en, hoe moet nog uitgekristalliseerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op zaterdag 10 november 2001 13:48 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Over het verder doordiscussieren: Ik houd je niet tegen :)
[..]
Waar gaan we verder? Of waren al die zaken eik al uitgediskuzeurd?

Waar zullen we eens beginnen :+
Moddereren
ModQ
Karma/reageren
Verbeteringen? U roept maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zaterdag 10 november 2001 14:40 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]

Waar gaan we verder? Of waren al die zaken eik al uitgediskuzeurd?

Moddereren
ModQ
Karma/reageren
Verbeteringen? U roept maar!
You name, we follow ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me says: follow the leader!

Euh? Wie was dat eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op zaterdag 10 november 2001 14:40 Ik :+ het volgende:

[...]

Waar gaan we verder?

Moddereren
[...]
In deze draad wordt IMO bijzonder veel gebrainstormed(nieuw pak? Komt dat soms uit de desert, storm? :+ ) over het modsysteem. Staat voldoende stof om de draad weer op te pakken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Topicstarter
hm dat was niet m'n planning maar goed :)
er is weer stof voldoende idd voor een discussie :)
zal me vanaf maandag er ook weer op storten :P
heb net weer een weekendje klussen(computerkamer inrichting en kabels trekken) achter de rug ....

Pagina: 1