Toon posts:

Geen koelpasta gebruiken!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jow,
Is het verstandig om geen prut op je koeler te hebben, wordt de warmte dan wel overgebracht? Raakt je koeler je core dan wel met die kussentjes in de hoeken van je proc.?

ik heb namelijk een coolermaster op mijn tb800 hangen, maar ik heb dat ding er zo vaak afgehad dat dat goedkope roze kauwgom pasta wat standaard op de koeler zat, er bijna helemaal af is gegaan. Wat op de core geplakt zat heb ik ook erafgehaald. maar ik heb geen last van overheating. temp nu 24C max 39C. dat lijkt me toch best goed. (oja, met open kast :o)vaag :?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Het zal wel minder koelen, maar als alles redelijk vlak is kan het wel.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 12:16

bitflusher

flushed die *** pc

nu maar wachten tot het zomer wordt >:)

Verwijderd

Dat spul is voor een beter contact tussen je processor en je koeler, en daardoor geleid het wat beter, arctic sylver is ook zo`n goedje, dit geleidt alleen veeeeeel beter dan dat standaard kussentje. Owjah 24 graden is niet te doen met gewone luchtkoeling. Dat is waarschijnlijk de temp van je moederbord, dus ik zou het nog ff goed nakijken als ik jou was.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
niks aan doen dan, eigenlijk moet je nadat je de koeler er 1 keer af hebt gehaald dat spul verversen, maar een 800 word niet zo gruwelijk warm, en dan ken het best zonder koelprut.

Verwijderd

dat je met een open kast een koelere proccesor heb is niet vaag, immers het volume aan lucht neemt toe,..zo ook de afgifte van warmte.

En als jij tevreden ben dan hoef je geen pasta te gebruiken
alhoewel een flinterdun laagje natuurlijk nooit weg is,...

Verwijderd

Ik heb een duron 750 met een coolermasterkoeler en daar zit ook geen koelpasta tussen. Die vent in de winkel heeft die processor er gewoon zo opgeramd zonder er pasta tussen te doen dus het kan gewoon zonder koelpasta.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 12:40 schreef 1Nismo1 het volgende:
Dat spul is voor een beter contact tussen je processor en je koeler, en daardoor geleid het wat beter, arctic sylver is ook zo`n goedje, dit geleidt alleen veeeeeel beter dan dat standaard kussentje. Owjah 24 graden is niet te doen met gewone luchtkoeling. Dat is waarschijnlijk de temp van je moederbord, dus ik zou het nog ff goed nakijken als ik jou was.
het is toch echt 24 graden volgens VIA Hardware monitor system 2.04. mn bios geeft ook hetzelfde verhaal. mn system temp is 33C.(vaag dies warmer geworden nadat ik de koeler heb ontstoft)

ok, het is dus mogelijk, maar is het beter met of zonder prut. zonder betekent toch dat ze direct contact hebben, is dat niet beter?

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is dus mogelijk, maar is het beter met of zonder prut. zonder betekent toch dat ze direct contact hebben, is dat niet beter?

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

sll

Op vrijdag 09 november 2001 12:47 schreef slater het volgende:

[..]

het is toch echt 24 graden volgens VIA Hardware monitor system 2.04. mn bios geeft ook hetzelfde verhaal. mn system temp is 33C.(vaag dies warmer geworden nadat ik de koeler heb ontstoft)

Systeemtemperatuur hoger dan die van de processor? En de systeemtemperatuur stijgt na ontstoffen / weghalen koelpasta van de CPU-koeler? Weet je zeker dat die VIA hardware monitor die twee niet door elkaar haalt?

• sll

sll

Op vrijdag 09 november 2001 12:54 schreef slater het volgende:
In principe beter met prut. Deze vult namelijk miniscule gaatjes op waarin luchtbelletjes het direct contact tussen de koeler van het CPU-oppervlak tegenhoudt...

Te veel is dus helemaal niet goed, en ook die roze kauwgon is van minder kwaliteit (en maar eenmalig bruikbaar).

Verwijderd

Topicstarter
Systeemtemperatuur hoger dan die van de processor? En de systeemtemperatuur stijgt na ontstoffen van de CPU-koeler? Weet je zeker dat die VIA hardware monitor die twee niet door elkaar haalt?
lol, neen, ik heb actieve koeling op mn chipset(abit kt7) die heb ik schoon gemakt. En als ik mn CPU stress dan wordt mijn CPU temp in via hardware monitor ook hoger, niet mijn system temp. dus zal wel kloppen denk.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

No13

/me was here

Mijn system temp is ook hoger dan mijn cpu (case fan er net boven zitten, mijn koelblok @ 23 graden (idle)

maar ik heb er die roze koelprut er zelfs met opzet afgehaald omdat hij bij mij er alleen maar warmer op werd (ja dat folie laagje had ik er ook af gehaald ;) )

• sll

sll

Op vrijdag 09 november 2001 13:03 schreef slater het volgende:

[..]

lol, neen, ik heb actieve koeling op mn chipset(abit kt7) die heb ik schoon gemakt. En als ik mn CPU stress dan wordt mijn CPU temp in via hardware monitor ook hoger, niet mijn system temp. dus zal wel kloppen denk.
Okee ;)

Ik heb zelf uit ervaring ontdekt dat niet alle programma's de verschillende sensoren goed van elkaar kunnen onderscheiden... Maar goed, het is natuurlijk wel logisch dat VIA haar eigen hardware wél goed kent :)
Die VIA hardware monitor gebruik ik zelf trouwens niet...

Verwijderd

Topicstarter
is ook een schraal kut programma :) kan er namelijk niks mee

• Bubbles
  • Laatst online: 08:22

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

och ja, die VHM doet zijn werk. verder niet. ik ken em wel :)

maaruh, in principe kan het niet zo'n kwaad. je processor wordt niet extreem warm ofzo. het contact tussen koelblok en processor wordt alleen wat verbeterd met koelprut ertussen. lege gaten worden dat opgevuld.

en dan was er nog iets wat ik wou vertellen, maar dat ben ik nu even kwijt....

ohjah, er was laatst nog een test van verschillende koelpasta's waaronder dat AS2. verschil tussen de standaard koelprut en de AS2 => 2 graden. en die temperaturen hadden een afwijking van +- 1 graden. dus maximaal verschil: 4, minimaal: 0.
kan je beter een tubetje standaard prut kopen voor 3 a 5 piek, ipv 25 piek neer te leggen voor AS2, waarvan je maar 5 procent gebruikt ofzo... :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:02

Wimo.

Shake and Bake!

je processor wordt niet extreem warm ofzo.
*proest*

Verwijderd

Beetje tandpasta ertussen, kloar..

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Op vrijdag 09 november 2001 16:18 schreef hezik het volgende:
Beetje tandpasta ertussen, kloar..
Tandpasta? Nog een bepaald merk prefered? ;)

Is dit trouwens nix voor een test? Welk merk tandpasta koelt het beste? :+

Verwijderd

Inderdaad niet dat standaard kussentje gebruiken, maar Arctic Silver II is ook een beetje zonder van je geld...

Bij Display kun je minipotje coolpaste kopen voor 2 piek, durf te wedden dat het geen 2 graden scheelt met Arctic

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op vrijdag 09 november 2001 16:25 schreef Froggie het volgende:

[..]

Tandpasta? Nog een bepaald merk prefered? ;)

Is dit trouwens nix voor een test? Welk merk tandpasta koelt het beste? :+
De frisste tandpasta koelt natuurlijk het beste (duh) :+

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Vage shit ik heb mijn Thunderbird 1200 mhz. stressed op 42 gradebn geclocked met een superorb van thermaltake :)

..::System Specs::..

Pagina: 1