*ding* Einde bericht *dong*
Dit moet in pogramming maar je snapt het idee van event handeling niet... wat je heel moeilijk verteld.
Jij denkt in console app terwijl je moet denken in win app
Jij denkt in console app terwijl je moet denken in win app
Verwijderd
Als het een dos prgramma moet zijn moet je deze proberen
#include "iostream.h";
cin.get(); <--- deze funtie uit de header file Iostrem.h wacht op een enter en druk ook af "druk op toets om veder te gaan"
Dit lijkt me meer iets voor de mensen van programming? Toch
?
Op vrijdag 09 november 2001 12:34 schreef theborgnl het volgende:
hoe kun je c++ aan het verstand brengen dat je een pauze wilt....
je weet wel met 1 tik op 'n knop ga je verder.
en hoe kun je ewr voor zorgen dat je bij een if-else je een stop kunt doen. dus als statement = true hij door gaat en bij false hij stopt.
ik snap het echt ff nie |)
code:
1
2
3
4
5
| #include <conio.h>
void main()
{
getch(); // wacht op een druk op een toets.
} |
code:
1
2
| if (!conditie) exit(0); |
https://fgheysels.github.io/
Dit is geen C++. Ook geen C trouwens.Op vrijdag 09 november 2001 15:30 schreef whoami het volgende:
[..]
[code]#include <conio.h>
Onder Windows zit getch() inderdaad in conio.hOp vrijdag 09 november 2001 17:34 schreef Sponz het volgende:
Dit is geen C++. Ook geen C trouwens.
En ik zal het nog maar een keer zeggen: het is niet verboden om in C++ code een C-functie te gebruiken. C++ programmeren is niet hetzelfde als krampachtig vasthouden aan OOP-concepten: die zijn een bonus niet een belemmering.
Ergo: die code was perfecte C++. En C. Maar niet portable buiten een Windows-systeem.
thnx
ik heb ut nu!
en IceStorm je heb gelijk... sorry mijn fout --> stom
ik heb ut nu!
en IceStorm je heb gelijk... sorry mijn fout --> stom
*ding* Einde bericht *dong*
Er wordt gevraagd naar een pauze commando in C++. conio.h zit niet binnen de C en C++ specifikaties. En dus: conio.h aandragen voor een C++ probleem is fout.Op vrijdag 09 november 2001 19:18 schreef curry684 het volgende:
[..]
Onder Windows zit getch() inderdaad in conio.h
En ik zal het nog maar een keer zeggen: het is niet verboden om in C++ code een C-functie te gebruiken. C++ programmeren is niet hetzelfde als krampachtig vasthouden aan OOP-concepten: die zijn een bonus niet een belemmering.
Ergo: die code was perfecte C++. En C. Maar niet portable buiten een Windows-systeem.
Zeker nooit gehoord van de standard library.Op vrijdag 09 november 2001 22:03 schreef Sponz het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd naar een pauze commando in C++. conio.h zit niet binnen de C en C++ specifikaties. En dus: conio.h aandragen voor een C++ probleem is fout.
Alhoewel die onder Windows een beetje gemixed is, zoals wel blijkt.
Vraag me trouwens af, weet jij een commando in een gangbare taal die een pauze inlast? Ik ken het alleen in ASM. Je CPU idle cycles laten draaien. Maar verder? In een hogere taal?
jawel, maar conio hoort daar niet bij. Wel jammer, je kunt er leuke dingen mee doen, gebruik het zelf ook soms.Op vrijdag 09 november 2001 23:01 schreef The - DDD het volgende:
[..]
Zeker nooit gehoord van de standard library.
Alhoewel die onder Windows een beetje gemixed is, zoals wel blijkt.
Nee, maar ik denk dat in alle talen je de tijd kan opvragen, en als je dat in een loopje zet kun je het programma een tijdje laten wachten. Het hangt helemaal van het platform af, vaak is er een delay funktie wel aanwezig.Vraag me trouwens af, weet jij een commando in een gangbare taal die een pauze inlast? Ik ken het alleen in ASM. Je CPU idle cycles laten draaien. Maar verder? In een hogere taal?
Verwijderd
Meestal zijn er OS calls om een process of thread een aantal (milli) seconden te laten pauseren, zoek maar eens in het MSDN bij de Win32 Api reference of in de Linux man pages (categorie 3) op 'sleep'.Op vrijdag 09 november 2001 23:01 schreef The - DDD het volgende:
Vraag me trouwens af, weet jij een commando in een gangbare taal die een pauze inlast? Ik ken het alleen in ASM. Je CPU idle cycles laten draaien. Maar verder? In een hogere taal?
Ja ok, maar dan zit je dus al op een niveau dat je de scheduling van het/de betreffende process/thread/etc aan het beinvloeden bent. En dus niet dat je de CPU idle laat draaien.
Verwijderd
Uhm.. Waarom zou je de CPU idle willen laten draaienOp zaterdag 10 november 2001 00:41 schreef The - DDD het volgende:
Ja ok, maar dan zit je dus al op een niveau dat je de scheduling van het/de betreffende process/thread/etc aan het beinvloeden bent. En dus niet dat je de CPU idle laat draaien.
M.a.w. voor applicatie ben je aan het maken ?
Gewoon:
sleep(10);
Dan wacht het programma 10 sec. of 10msec weet het niet meer zeker
.
sleep(10);
Dan wacht het programma 10 sec. of 10msec weet het niet meer zeker
Is het uitvoeren van idle-cycles niet iets voor je operating system om te bepalen i.p.v. je programma?
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Je vergeet de hoofdletter.... het moet zijn Sleep(2000); Die wacht dan keurig 2 seconden (=2000 miliseconden)Op zaterdag 10 november 2001 21:21 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:
Gewoon:
sleep(10);
Dan wacht het programma 10 sec. of 10msec weet het niet meer zeker.
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Ligt aan je omgeving. In een omgeving waar een OS bestaat wel. Er zijn echter ook stukken programmatuur die "gewoon" die bij power-on vanaf een bepaald adres beginnen uit te voeren. Denk nu niet gelijk Bios.Op zaterdag 10 november 2001 22:19 schreef Infinitive het volgende:
Is het uitvoeren van idle-cycles niet iets voor je operating system om te bepalen i.p.v. je programma?
En da's dus met een afwijking van -1 > X > +1. (X is de daadwerkelijke gewachte tijd) Kan zijn dat het preciezer is, maar dat ligt meer aan je CPU dan aan de code.Op zondag 11 november 2001 04:01 schreef hufkes het volgende:
[..]
Je vergeet de hoofdletter.... het moet zijn Sleep(2000); Die wacht dan keurig 2 seconden (=2000 miliseconden)
Verwijderd
in C++Op vrijdag 09 november 2001 23:01 schreef The - DDD het volgende:
[..]
code:
1
2
3
4
5
6
| #include <dos.h>
void main(){
delay(1000) //in milliseconden deze is veel nauwkeuriger
sleep(1) //in seconden
} |
Ohja dat was hetOp zondag 11 november 2001 04:01 schreef hufkes het volgende:
[..]
Je vergeet de hoofdletter.... het moet zijn Sleep(2000); Die wacht dan keurig 2 seconden (=2000 miliseconden)
Om even op 20 reacties in 1 klap te reageren:
- Geen enkele API die ik ken heeft een optie om het systeem x milliseconden lam te leggen.
- Sleep(2000) is Win32-specific, sleep(2000) werkt overal behalve Win32 (ongeveer)
- Sleep(2000) laat allesbehalve je programma 2 seconden stil liggen: daarvoor moet je wel extreen geluk hebben met de task scheduling. Het zorgt ervoor dat ALLE draaiende threads een of meerdere timeslices krijgen, en dat je eigen programma 2 seconden in een kernelmode waitstate terechtkomt. Hierna wordt de thread wel weer vooraan gezet bij de scheduler, maar je kunt meestal op je buik schrijven dat er ook meteen een switch naar plaats vindt.
(S/s)leep(2000) wacht ongeveer 2000 milliseconden, soms 2005, nooit 1995. Als je preciezer wil moet je aan de interrupts of aan de waitable timers.
- Geen enkele API die ik ken heeft een optie om het systeem x milliseconden lam te leggen.
- Sleep(2000) is Win32-specific, sleep(2000) werkt overal behalve Win32 (ongeveer)
- Sleep(2000) laat allesbehalve je programma 2 seconden stil liggen: daarvoor moet je wel extreen geluk hebben met de task scheduling. Het zorgt ervoor dat ALLE draaiende threads een of meerdere timeslices krijgen, en dat je eigen programma 2 seconden in een kernelmode waitstate terechtkomt. Hierna wordt de thread wel weer vooraan gezet bij de scheduler, maar je kunt meestal op je buik schrijven dat er ook meteen een switch naar plaats vindt.
(S/s)leep(2000) wacht ongeveer 2000 milliseconden, soms 2005, nooit 1995. Als je preciezer wil moet je aan de interrupts of aan de waitable timers.
Niet het hele programma... Alleen de thread waar je het in aanroept. Zie MSDN:Op donderdag 15 november 2001 10:10 schreef curry684 het volgende:
Om even op 20 reacties in 1 klap te reageren:
The Sleep function suspends the execution of the current thread for a specified interval
Doe voor de gein in linux of BSD eens man usleep. tada!Op donderdag 15 november 2001 10:10 schreef curry684 het volgende:
Zit in unistd.h
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ook een thread is een programma. 'Programma' betekent niets meer dan een stapel instructies achter mekaar, en dus is het gebruik van deze term voor een process eigenlijk zelfs foutief tenzij de betreffende applicatie alleen een mainthread heeft.Op donderdag 15 november 2001 10:57 schreef The End het volgende:
Niet het hele programma... Alleen de thread waar je het in aanroept.
Maar daar de gemiddelde lezer hiero niet uit het blote hoofd het verschil kan opnoemen tussen processes, threads, threadpools, fibers, APC's en job objects stoor ik me er zelf niet zo aan als er een keer een onduidelijke term wordt gebezigd zolang de essentie van het verhaal maar intact blijft. Zou je ook moeten doen
Pagina: 1