Monitor nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Vorige week is mijn net-iets-ouder-dan-3-jaar-oude Philips monitor kapot gegaan. Type Philips 107s.

Ik was aan het computeren, toen zijn scherm in de hoogte steeds smaller werd tot een horizontale lijn, en daarna inkrimpte tot een punt, en weg was (dit in totaal binnen 1 sec). Ik heb 'm toen een uurtje uit laten staan, daarna deed ie het weer, echter hield er na een half uur wederom mee op.

Ik durf er eingelijk niet aan te beginnen, de monitor zelf te proberen te repareren. Is er hier iemand bekwaam in het repareren van monitoren (eventueel tegen een redelijke vergoeding).

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmm, d8 dat er 3 jaar garantie op Philips zit.
Je kunt es bellen met Philips, misschien dat ze dit nog willen behandelen, gezien de garantie net voorbij is.

D'r kan een loscontactje zitten, bij de hoogspanningstravo, of anders zal deze stuk zijn.
Maar de monitor doet het steeds eventjes, en valt na een tijdje uit.

And The Only One

• R Kuipers
Inmiddels doet ie helemaal niets meer, ook niet even. Ik zal Philips eens proberen te bereiken.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zo te zien heb je nog een andere monitor (anders typt het wel errug rottig denk ik).

Philips geeft volgens mij 3 jaar fabrieksgarantie. Ik zou eens kontakt opnemen met de technische dienst als ik jouw was. Misschien krijg je dan ook een tijdelijke ruilmonitor in bruikleen.

• R Kuipers
Op vrijdag 09 november 2001 15:08 schreef Frankie02 het volgende:
Zo te zien heb je nog een andere monitor (anders typt het wel errug rottig denk ik).
LOL. Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel over meer dan 1 scherm beschikt. Ik zit nu trouwens op werk. Maar thuis heb ik de monitor van mijn internet-server genomen.
Op vrijdag 09 november 2001 15:08 schreef Frankie02 het volgende:
Philips geeft volgens mij 3 jaar fabrieksgarantie. Ik zou eens kontakt opnemen met de technische dienst als ik jouw was. Misschien krijg je dan ook een tijdelijke ruilmonitor in bruikleen.
Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, de garantieperiode is namelijk net verlopen.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, de garantieperiode is namelijk net verlopen.
Gelukkig bestaat er ook nog zo iets als een economische levensduur (oid) Dit houdt in ieder geval in dat ze niet zomaar mogen zeggen, 3 jaar, sorry garantie=op.
Je mag eisen dat zij nog steeds een deel van de reparatie kosten op zich nemen ! Voor meer info check de consumenten bond.

Anything goes !!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op vrijdag 09 november 2001 15:52 schreef R Kuipers het volgende:

[..]

LOL. Ik denk dat de gemiddelde tweaker wel over meer dan 1 scherm beschikt. Ik zit nu trouwens op werk. Maar thuis heb ik de monitor van mijn internet-server genomen.
[..]

Grapje, maar ik leef toch een beetje met je mee.

Nu effen serieus. Mijn broertje heeft ooit een Philips 14b gehad, prima dingetje voor een 14 inch. Op een dag zij hij floep en het beeld was weggesprongen. Omdat de winkel waar hij ze gekocht had een poosje failliet was, werd het een beetje moeilijk allemaal.

Toch hebben we via via via de Philips aangesproken en hij kreeg een vervangende monitor. De Philips zat NET tegen het aflopen van de garantieperiode aan overigens.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Op zaterdag 10 november 2001 02:47 schreef MoodSwing het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat er ook nog zo iets als een economische levensduur (oid) Dit houdt in ieder geval in dat ze niet zomaar mogen zeggen, 3 jaar, sorry garantie=op.
Je mag eisen dat zij nog steeds een deel van de reparatie kosten op zich nemen ! Voor meer info check de consumenten bond.
Ja je kunt gaan procederen maar dan ben je 1 a 2 jaar bezig en soms langer. Dat kost je geld. Als je wint, en philips zou hem gratis voor je moeten repareren, dan zullen ze je nog altijd de onderzoekskosten, schoonmaak en uurkosten enz. in rekening brengen, en die zijn vaak het duurst. Een rechter zal daar niet tegenin gaan, want dat mag een fabrikant altijd in rekening brengen namelijk. Dus al met al is het raadzaam een nieuwe monitor te kopen. Een redelijke Samsung 17" koop je bij een Dixons voor 599,-

Veel succes.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• R Kuipers
Ik ga ze iig opbellen. Doen ze niet moeilijk, gaat ie de reparatie in. Doen ze wel moeilijk, dan wordt het een mooie nieuwe 19" Iiyama.

Verwijderd

probeer eens verschillende resoluties, laatst sloot ik een ouwe monitor op me 1600*1200 reso aan. zag ik _precies_ hetzelfde. even doet hij het en dan [] -> | -> .

• R Kuipers
Ligt het ook niet aan. Met mijn andere monitor constateer ik een resolutie van 1024x768. Ik krijg trouwens ook geen OSD, zelfs als er geen PC aan hangt.
Pagina: 1