Weer een IBM schijf kapot! (60GpX)

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 10:23

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Getver, volgens mij is de mijne dus naar de takkes!
Lees ik dit net in een aander topic:

Waarop je moet letten is dat bij grote data-doorvoersnelheden of je HD begint te tikken...klinkt net alsof hij dan uitvalt en weer opstart!!
Als hij dit begint te doen, meteen alles backuppen en ermee terug!!

MOET IK DAAR NU GISTER PRECIES LAST VAN HEBBEN!!!!

Ik was een file van 300 mb aan het kopieren, en ineens tik tik tik tik . Alsof hij tegen de binnen ring of buitenkant aan mept!
Hij is dus schijnbaar stuk want dit is een bekent verschijnsel hier....

Het was een IBM 60 GPX 40 gb van juli 2001. Ik heb hem nog geen eens twee maanden.
Hij heeft het altijd perfect gedaan....tot dit ineens.
Ik kan er nog wel me puteren, maar af en toen tikt hij dan ineens.

Nu moet ik dus mijn schijf weer opsturen naar Europc. Mijn vorige schijf heeeft er 3 maanden over gedaan om terug te komen!!!! DAAR HEB IK NIET WEER ZIN IN!!!
maar ja er zit waarschijnlijk nix anders op...

oww ja en heet was ie absoluut niet, want het was 9 graden op mijn kamer en in de kast 15. Dus te heet werd ie absoluut niet, hij voelde zelfs nog gewoon koud aan.

systeem specs

• JSK
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Gewoon direct opsturen naar IBM met een RMA nummer (op hun site te verkrijgen) binnen max 2 weken heb je een nieuwe.

Specs Casemod

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoor dat bij elke 60GPX 40Gb dat getik...ken er heel wat en heb er zelf ook eentje en me buurjongen ook en me buurman..en ik heb um ook vanaf juli en die andere iets eerder...en er is er nog geen eentje kapot en SMART geeft bij geen enkele computer de melding dat er iets mis is bij de HD en de temp is ook goed :?

maar maakt mij niets uit of me 40Gb kaduk gaat...ligt al 80Gb klaar 10.000RPM :)

Verwijderd

Is dit alleen een probleem van de 40GB schijven, of komt dot voor in de hele reeks 60gpx???
:?

Verwijderd

Doe eerst de DFT en dan mag je hierover klagen vind ik.

(Drive fitness test van ibm, kijk op de site)

• Vorkie
  • Niet online
Moet je goed luisteren...dus muziek uit enzo...en ga dan eens voor de lol 2Gb ofzow verplaatsen...en luister of je bv wel een TIk krrrr krrr krrrrr gewoon geluid is ddat krrr krrr en dan weer eens een tik...

• Vorkie
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 12:03 schreef Maus het volgende:

SMART gedaan DFT ook :) Drive is Healty :)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 12:03 schreef Maus het volgende:

Wie klaagt waar?

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-04 14:57
Mijn MAxtor begint ook steeds vaker te tikken, is dit echt gevaarlijk? Ik heb namelijk geen backups en er staat veel belangrijke info van school en klanten op.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 28-04 10:23

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 12:04 schreef ThaNetRunner het volgende:
Moet je goed luisteren...dus muziek uit enzo...en ga dan eens voor de lol 2Gb ofzow verplaatsen...en luister of je bv wel een TIk krrrr krrr krrrrr gewoon geluid is ddat krrr krrr en dan weer eens een tik...
pff als hij gaat tikken duurt dat ook wel een paar minuten, de hele pc slaat dan vast! Asl je mzzl hebt gaat ie weer verder met leze/schrijven, anders moet ik hem uit doen.

Gister moest ik hem wel 5 keer aan en uit zetten voordat ie fatsoenlijk poste. Ik hoef hier echt geen DFT voor te doen, dat ding is kapot, dat hoor en zie ik zo ook wel.

ik hoor dus ook geen krr tik krrrr nee gewoon tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik etc... en dan met mzzll krrrrrrrrrr

systeem specs

• Vorkie
  • Niet online
Mensen als je een HD hebt en belangrijke Gegeven lijkt het mij slim net zoals mij bjvoorbeeld je hele database te backupen...ook al is een HD stil en perfect hij ken ut zomaar ineens opgeven! en dan ben je de L...pineut...dus altijd slim hoor >:)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 12:07 schreef Aphax het volgende:
Mijn MAxtor begint ook steeds vaker te tikken, is dit echt gevaarlijk? Ik heb namelijk geen backups en er staat veel belangrijke info van school en klanten op.
et is maar een vraagje......
wie maakt er nou geen backup van belangrijke gegevens ????

en dat tikke is niet echt positief nee

• Vorkie
  • Niet online
Tjah dat heb ik niet...die van jouw is mol jah gewoon RMA invullen en dan opsturen als je gelukt hebt krijg je nog grotere Terug ook :) maar meestal nie

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 12:02 schreef Woutje2000 het volgende:
Is dit alleen een probleem van de 40GB schijven, of komt dot voor in de hele reeks 60gpx???
In de hele 60 GPX en 75 GPX serie...

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik heb een 13,5GB IBM HD die het alleen in de zomer goed doet. Sinds een week (het is weer wat kouder geworden buiten) geeft de schijf een luid schurend geluid bij het opstarten en moet ik de kast 1 of meerdere keren uit/aan doen om ervoor te zorgen dat de schijf normaal opstart.

Zal hem maar eens in de betrouwbaarheidsDB van SR (?)invoeren zodra ik weet welk type het is.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1