Ik ben eruit. Ik ga een linuxbak maken om ADSL te delen. Nu is de vraag, wat voor computer is daar voor nodig om dat lekker te laten werken, is een 486DX2 66MHz al voldoende, of moet je echt een Pentium MMX 100 MHz hebben?
Dat hangt er vanaf welk besturingssysteem je wilt gaan draaien.
/quote
Ik ga een linuxbak
/quote
Ik denk of gok dat ie een linux OS gaat draaien <:)
Ik ga een linuxbak
/quote
Ik denk of gok dat ie een linux OS gaat draaien <:)
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Oh, sorry verkeerd gelezen 
Dan moet je 't in principe wel kunnen met 486 DX, hangt er nog wel ff vanaf hoe geheugen er in zit.
Dan moet je 't in principe wel kunnen met 486 DX, hangt er nog wel ff vanaf hoe geheugen er in zit.
Ik heb een 486@66Mhz staan met 32MB geheugen. Het draait al een jaar prima.
Heeft nu een uptime van 6 maanden 3 dagen en 2 uur
Heeft nu een uptime van 6 maanden 3 dagen en 2 uur
Verwijderd
"linuxbak" zoals hij schrijft...
Dan is een 486DX2/66 al genoeg. Schijnt zelfs op een 386 al redelijk te werken. Ik heb ooit een P1/166 gehad met redhat 6.2 en die liep als een TREEEIIINNN. Alleen ik baal van die extra pckast+herrie... dus ik ga mijn mxstream modem tweaken
Dan is een 486DX2/66 al genoeg. Schijnt zelfs op een 386 al redelijk te werken. Ik heb ooit een P1/166 gehad met redhat 6.2 en die liep als een TREEEIIINNN. Alleen ik baal van die extra pckast+herrie... dus ik ga mijn mxstream modem tweaken
freesco met alleen floppy 486 50@25 omdat ik de mobo instellingen niet snap.. Maar werkt goed
P 100 MMX???? dat bestaat helemaal niet...MMX is pas vanaf de p166 ingevoerd...maar goed, je kunt t gerust op een dx2 draaien hoor. dat gaat best.. De processorbelasting is toch minimaal.....
Welk modem heb je?
Als je een ethernet modem heb, tweak hem dan gewoon even. Mijn modem zit nu gewoon op de hub
Als je een ethernet modem heb, tweak hem dan gewoon even. Mijn modem zit nu gewoon op de hub
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Erhm, MMX is ingevoerd sinds de 150MHz Pentium (voor desktops) en vanaf de 133MHz Mobile Pentium... maar 100MHz MMX pentiums bestaan idd niet.Op vrijdag 09 november 2001 13:06 schreef kroegtijger het volgende:
P 100 MMX???? dat bestaat helemaal niet...MMX is pas vanaf de p166 ingevoerd...
zou ook wel eens kunnen ja...maar de 150 is nooit echt een groot suc6 geweest dus vandaar....166 wist ik zeker van dat die op mmx was en 100 wist ik zeker van niet....zodoendeOp vrijdag 09 november 2001 13:18 schreef warp het volgende:
[..]
Erhm, MMX is ingevoerd sinds de 150MHz Pentium (voor desktops) en vanaf de 133MHz Mobile Pentium... maar 100MHz MMX pentiums bestaan idd niet.
Helemaal mee eens...dan ben je van alles af
Niet als je ook een mooie webserver enzo wilt hebben. Ik heb een Pentium 200 MMX staan die als webserver en als database server goed functioneert. Voor plaatjes resizen voor op de site is hij wel iets te langzaam, erg veel users kan die ook niet aan en mijn php icon geeft soms ook een mooi kruisje..
Expanding the inexpandable
Je kunt er gewoon een webserver achter draaien....even de poortjes doornatten, firewalling=off zetten in je ipconfig van je modem, en draaien maar.....geen probleem, dat doe ik ookOp vrijdag 09 november 2001 16:40 schreef Expander het volgende:
Niet als je ook een mooie webserver enzo wilt hebben. Ik heb een Pentium 200 MMX staan die als webserver en als database server goed functioneert. Voor plaatjes resizen voor op de site is hij wel iets te langzaam, erg veel users kan die ook niet aan en mijn php icon geeft soms ook een mooi kruisje..
Done!
Ik heb een P100 (zonder MMX inderdaad) geplaats zonder harde schijf met de MEGA uitkomst floppyfw-mxstream
Gewoon een linux firewall op 1 diskette. De config en de firewall is aan te passen in Windows (want FAT) en het schijnt pretty veilig te zijn. Het enige probleem was dat de linux mijn ethernetkaarten niet herkende, maar er was heel eenvoudig een driver als module toe te voegen (wederom gewoon vanuit Windows).
Ik ben blij !!
Ik heb een P100 (zonder MMX inderdaad) geplaats zonder harde schijf met de MEGA uitkomst floppyfw-mxstream
Gewoon een linux firewall op 1 diskette. De config en de firewall is aan te passen in Windows (want FAT) en het schijnt pretty veilig te zijn. Het enige probleem was dat de linux mijn ethernetkaarten niet herkende, maar er was heel eenvoudig een driver als module toe te voegen (wederom gewoon vanuit Windows).
Ik ben blij !!
Pagina: 1