Toon posts:

pent3 + geforce200mx onvoldoende vermogen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb een pent3 533 van ibm (300gl) desktop.
nou heb ik een geforce mx200 agp gekocht en deze geinstalleerd, na de reboot: zwart scherm, sterker nog de beeldscherm die normaal gesproken bij het starten van de systeemkast aanspringt gaat niet eens aan.
na de beeldscherm handmatig aangezet te hebben verchijnt een melding (van de monitor zelf) no signal.
De leds van de toetsenbord springen bij opstarten op maar reageren dan niet meer (blijven uit ook bij indruken numlock enz)
Ik heb op de voeding gekeken en hierop staat: output continous max 145w.
De matrox g4+ gaf geen problemen, ik heb ook geprobeerd alle andere onderdelen (cd rom cdrw netwerkaarten) wegtehalen en dan op starten, weer zelfde probleem.
Komt dit door de voeding of moet ik het probleem elders zoeken.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
145 Watt is wel weinig ja, ik denk dat het daaraan ligt.

Owjah, het is HET beeldscherm, niet de beeldscherm....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb hier een 300PL met een P733 en een Geforce 2 MX geen probleem wat is je model nr dan kun je zelf of ik wil ook wel ff zoeken bij IBM naar Info. check ff op www.pc.ibm.com/support en dan naar bussines PC en dan je Model en Type nr op geven...

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gekeken op de ibm site maar kon niets vinden,
ik heb een ibm 300gl 6563vhg 5555xrl
als het de voeding is, waar kan ik deze dan vandaan halen, lijkt mij dat de voeding van ibm niet standaard is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Argh 145W.. Inderdaad groot kans dat het daaraan ligt..

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik weet niet of het kan, maar misschien moet je proberen om je monitor niet op de voeding van je comp te hangen, maar gewoon met een stekker in het lichtnet.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Nah, ik vrees haast dat het niet aan de voeding ligt.. Ik heb namelijk met zo'n zelfde soort IBM gewerkt, en daar deed een TNT2Ultra het ook nog in.. (en die verbruikt toch wat meer!)

Op zo'n zelfde voeding wilde trouwens ook nog een TB900@1GHz draaien :)

Maar als je die Matrox er weer terug instopt werkt het dan weer gewoon goed?

Verwijderd

Topicstarter
Met de matrox doet ie het goed. zijn dit wel de symptomen die je krijgt als de voeding niet toerijkend is ?
Kan het zijn dat de mainboard deze kaart niet ondersteunt, de pc is pas 1,5 jaar oud.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Zet zowel de kaart eens op agp 2X of iig allebei op dezelfde instelling dus allebei 2x of 4x.

Oerbrood!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:27
Op vrijdag 09 november 2001 12:34 schreef Mr_abet het volgende:
Met de matrox doet ie het goed. zijn dit wel de symptomen die je krijgt als de voeding niet toerijkend is ?
Kan het zijn dat de mainboard deze kaart niet ondersteunt, de pc is pas 1,5 jaar oud.
Het is denk ik idd de voeding die te zwak is. Een matrox G400 vraagt een stuk minder stroom dan de geforce die jij nu hebt.

En als je een agp slot hebt, dan zou de kaart zowiezo moeten doen :)

Verwijderd

Reken er maar op dat een Matrox G400 toch wat meer verbruikt dan een MX200.
Een gewone MX gebruikt al niet veel, een GF2 GTS trekt al evenveel stroom als een TNT2

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=312323]
is een speciaal topic over voedingen

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.