Waarom zou ik XP nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Ik bedoel sinds xp verkrijgbaar is lees je niks anders dat mensen het zo geweldig vinden en of iemand weet hoe dit of dat aan de praat moet. Ik bedoel zo geweldig lijkt het mij niet gezien de hoeveelheid posts die er zijn met vragen over XP en hoe iets op te lossen of te laten werken. Waar ik me het meest aan stoor is aan het feit dat mensen de fabrikant de schuld gaan geven want die maken geen drivers en bla bla bla...
Als XP zo geweldig zou zijn dan zou die er geen problemen mee moeten hebben toch?
Ik weet ook wel dat drivers door de fabrikant geleverd dienen te worden maar een fabrikant kan er ook voor kiezen om dit niet te doen zeker gezien het feit dat XP eigenlijk net een paar weken uit is.
Ik denk ook dat veel problemen worden veroorzaakt door brakke kopieen wat tevens de reden is van het hele activerings gebeuren waar iedereen zo over loopt te schelden ik bedoel je wil toch ook winst maken als je een eigen bedrijf heb? Dan vind je het toch ook niet prettig om besodemiterd te worden?

Denk hier maar es over na en reageer graag.

(deze post heeft te maken met een persoonlijke onderzoek voor project waar ik mee bezig ben dus het is ook niet intended als flame of comentaar)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Over nadenken hoeft niet, want dat wat jij stelt is wel heel erg kort door de bocht. Denk jij maar eens na over je vermeende stelling die je probeert te deponeren.
Plus daarbij heb jij je een mening gevormd over een OS welke je nog niet eens hebt uitgeprobeerd
Ik bedoel zo geweldig lijkt het mij niet gezien de hoeveelheid posts die er zijn met vragen over XP en hoe iets op te lossen of te laten werken.
Ik moet zeggen, knap van je dat je al een uitgelezen mening over XP hebt. Waarschijnlijk opgedaan door 'het lezen van' en 'horen zeggen door'.
Ik denk ook dat veel problemen worden veroorzaakt door brakke kopieen wat tevens de reden is van het hele activerings gebeuren waar iedereen zo over loopt te schelden
/onzin. Het een heeft totaal niets te maken met het ander.
Dan vind je het toch ook niet prettig om besodemiterd te worden?
Wie besodemieterd wie?
Denk zelf eens na over je eigen 'stelling' voordat je deze post.

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:45

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Waarom zou ik Windows XP nemen?
Waarom niet? >:)

If it bleeds, it can be killed!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Je hebt het niet eens geprobeerd hoe kan je er dan een mening over hebben!!!

Ach blijf ook maar lekker bij WinME :)

http://www.xbmcfreak.nl/

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:38 schreef Snuffie het volgende:
Over nadenken hoeft niet, want dat wat jij stelt is wel heel erg kort door de bocht. Denk jij maar eens na over je vermeende stelling die je probeert te deponeren.
Plus daarbij heb jij je een mening gevormd over een OS welke je nog niet eens hebt uitgeprobeerd
[..]
Heb ik btw wel...

Ik moet zeggen, knap van je dat je al een uitgelezen mening over XP hebt. Waarschijnlijk opgedaan door 'het lezen van' en 'horen zeggen door'.
[..]
Als je goed gelezen heb is dit post gekomen om reacties uit te lokken met betrekking tot het onderwerp ivm een onderzoek...
/onzin. Het een heeft totaal niets te maken met het ander.
[..]
ben ik niet mee eens je wou beweren dat beta's net zo goed zijn als het uiteindelijke product?
[..]

Denk zelf eens na over je eigen 'stelling' voordat je deze post.
Gedaan namelijk jij duidelijk niet

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:43 schreef Erhnam het volgende:
Je hebt het niet eens geprobeerd hoe kan je er dan een mening over hebben!!!

Ach blijf ook maar lekker bij WinME :)
Waar baseer jij je kennis op?
Ben je bij me thuis geweest?
Draai btw win98se door eigen keus ivm compactibiliteit van bepaalde dingen...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 09 november 2001 11:40 schreef Logic het volgende:

[..]

Waarom niet? >:)
Omdat W2K net zo lekker werkt, ik blijf aan het installen... NOT ;)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:45 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Omdat W2K net zo lekker werkt, ik blijf aan het installen... NOT ;)
Daar sluit ik me bij aan win2k is een hele prettige OS.

Verwijderd

Typisch berichtje waar je niet op hoeft te reageren!!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ben het volledig met Snuffie eens.

XBO: Michaël#3318

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:46 schreef MrOrange het volgende:
Typisch berichtje waar je niet op hoeft te reageren!!
En waarom dan niet?
Nogmaals het is geen bericht maar een onderzoek namelijk en post is geschreven met als doel reacties uitlokken gaarne alles eerst goed lezen en dan commentaar gaan leveren...
Overigens stap ik ook over met de tijd als driver ondersteuning wat beter is....

Verwijderd

Je hebt het niet zoals je in je eerste posting zegt, je spreekt je lekker tegen.
Je zegt letterlijk:
Ik bedoel zo geweldig lijkt het mij niet gezien
ben ik niet mee eens je wou beweren dat beta's net zo goed zijn als het uiteindelijke product?
Neen, daarom zijn het ook beta's |:(
Yep, je hebt gelijk, natuurlijk heb je nagedacht....

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Op vrijdag 09 november 2001 11:22 schreef Mightymouse het volgende:
Ik bedoel sinds xp verkrijgbaar is lees je niks anders dat mensen het zo geweldig vinden en of iemand weet hoe dit of dat aan de praat moet. Ik bedoel zo geweldig lijkt het mij niet gezien de hoeveelheid posts die er zijn met vragen over XP en hoe iets op te lossen of te laten werken.
Inderdaad, ik ben het niet met je eens :)

Iedere keer als er een nieuw OS komt, komen er vragen, er zijn altijd mensen die dingen net ff anders willen of die weer exotische hardware hebben.
Waar ik me het meest aan stoor is aan het feit dat mensen de fabrikant de schuld gaan geven want die maken geen drivers en bla bla bla...
Als XP zo geweldig zou zijn dan zou die er geen problemen mee moeten hebben toch?
Ik weet ook wel dat drivers door de fabrikant geleverd dienen te worden maar een fabrikant kan er ook voor kiezen om dit niet te doen zeker gezien het feit dat XP eigenlijk net een paar weken uit is.
Complete onzine eerlijk gezegd. Als fabrikant van een produkt moet je er ook zorg voor dragen dat OS-en worden ondersteund. Fabrikanten zijn de enige die de kennis van hun product hebben op het niveau dat ze er ook drivers voor kunnen bakken. MS noemt XP de grootste OS-Stap sinds Win95. Dan kan je het als fabrikant niet maken om er geen drivers voor te bakken.

En waarom in hemelsnaam weken wachten?? Na 6 weken verdwijnt XP wel weer??? Nee, alleen loop je na 6 weken achter op je concurrentie als je geen drivers hebt gemaakt.
Ik denk ook dat veel problemen worden veroorzaakt door brakke kopieen wat tevens de reden is van het hele activerings gebeuren waar iedereen zo over loopt te schelden.
Brakke Kopieën != Activeringcode. Heeft dus idd, helemaal niets met elkaar te maken.
Ik bedoel, je wil toch ook winst maken als je een eigen bedrijf heb? Dan vind je het toch ook niet prettig om besodemiterd te worden?
Uhhh, ik ga er vanuit dat je hiermee doelt op illegale kopieën? Tsja, die heb je altijd gehad en zul je altijd blijven houden. Niemand houdt ervan om inkomsten te verliezen, maar dat gebeurt nu eenmaal. Ik snap dus eigenlijk je punt hierzo niet goed....

--einde relaas--

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan neem je het toch lekker niet. |:(
Dit is geen forum van Microsoft vertegenwoordigers die jou windows XP willen verkopen. :Z
Ik heb er totaal geen belang bij dat jij Windows XP koopt. }:O

• Erhnam

Erhnam

Snap zoiezo niet als je voor een PROJECT bezig bent je niet eens de moeite neemt om het zelf te proberen.. en hier met domme posts op dit forum gaat zitten blaten !

Als je zo graag een eigen mening wilt vormen neem dan de moeite om voor je project winxp even te installeren en het met je EIGEN ogen te zien hoe het draait. En laat ons met je domme geblaat met rust !

* Erhnam heeft gesproken :)

en oh ja :) Winxp moet je niet installeren op je vobis computertje van je pappie :)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:22 schreef Mightymouse het volgende:
Ik bedoel sinds xp verkrijgbaar is lees je niks anders dat mensen het zo geweldig vinden en of iemand weet hoe dit of dat aan de praat moet. Ik bedoel zo geweldig lijkt het mij niet gezien de hoeveelheid posts die er zijn met vragen over XP en hoe iets op te lossen of te laten werken.
Dat heeft alles te maken met het feit dat mensen waarbij het wel goed gaat (zoals bij mij zelf) niet gaan posten dat het zo goed gaat. Alleen de mensen waarbij het niet goed gaat posten op dit forum omdat ze hulp nodig hebben. Als je de topics eens goed zo bekijken, dan zie je dat er op ieder topic dat gaat over iets in XP dat niet werkt, een hoop postings komen van mensen waarbij het wel werkt.
Waar ik me het meest aan stoor is aan het feit dat mensen de fabrikant de schuld gaan geven want die maken geen drivers en bla bla bla...
Ik weet niet wat al die mensen voor hardware hebben, maar als je normale goede hardware in je pc hebt zitten (noem maar wat: Creative, Hercules, AMD, Asus, Logitech, Plextor, Teac, IIyama, en nog veel meer) dan heb je in mijn ogen ook geen problemen met XP.
Klopt, maar de fabrikanten van hardware beginnen doorgaans al lang voor de datum dat een OS uitkomt met het ontwikkelen van de goede drivers (mocht dit al nodig zijn).
Ik denk ook dat veel problemen worden veroorzaakt door brakke kopieen wat tevens de reden is van het hele activerings gebeuren waar iedereen zo over loopt te schelden ik bedoel je wil toch ook winst maken als je een eigen bedrijf heb? Dan vind je het toch ook niet prettig om besodemiterd te worden?
Denk het ook wel ja. En niemand wordt graag besodemieterd, maar ik moet hierbij eerlijkheidshalve wel opmerken dat ik de prijzen voor software belachelijk hoog vind en ik ben ervan overtuigd dat dit de software-piracy in hand heeft gewerkt.

(deze post heeft te maken met een persoonlijke onderzoek voor project waar ik mee bezig ben dus het is ook niet intended als flame of comentaar)
Succes :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Helaas is een normale antwoord geven te moeilijk en slechts aanvallen het enige wat jullie kunnen...
Jammer had jullie hoger ingeschat...
Zet er maar een slotje op ik probeer wel wat anders voor mijn onderzoek die overigens totaal niks met mijn bevindigen persoonlijk te maken hebben en ook niet met mijn voorkeuren...

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:43 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Nou nou nou, een beetje genuanceerder kan ook wel denk ik. Ik ben het totaal met je oneens en ik vind je vraag zoals je hem stelt ook wel erg eenzijdig en zelfs erg dom. Ik ben het zelfs met snuffie eens.
Je kunt niet stellen dat een ontwikkelaar van een OS verantwoordelijk is voor alle drivers. Daar is m.i. de fabrikant van de hardware verantwoordelijk voor. Je ziet niet voor niets samenwerkings verbanden tussen fabrikanten en dat is maar goed ook. Een OS hoeft echt niet elke exotisch stuk hardware te supporten hoor. Als jij een of ander witmerk geluidskaart bij de Aldi koopt weet je dat je er nu waarschijnlijk mee kunt werken, maar je loopt het risico dat er geen support meer op zal zijn als je dat nodig zou hebben. Daarom kun je het beste merkspul kopen waarvan je weet dat je ondersteuning blijft houden.

En waarom jij XP zou moeten kopen? Ik weet het niet, misschien is DOS 3.3 al te zwaar voor je.

Maar, probeer niemand een mening op te dringen en denk zelf eens na voor je dom in de ruimte loopt te blaten. |:(

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:51 schreef Spookster het volgende:

Succes :)
Bedankt voor de enige goede reactie die voor mij bruikbaar is...

• Erhnam

Erhnam

Op vrijdag 09 november 2001 11:52 schreef Mightymouse het volgende:
Helaas is een normale antwoord geven te moeilijk en slechts aanvallen het enige wat jullie kunnen...
Zet er maar een slotje op ik probeer wel wat anders voor mijn onderzoek die overigens totaal niks met mijn bevindigen persoonlijk te maken hebben en ook niet met mijn voorkeuren...
Neem nou de moeite om het te installeren ! en ga dan lopen zeiken... ipv van dit !! je bent toch bezig met een project over winxp !?!?! of ben je aan het onderzoeken naar de reacties van mensen op dom geblaat !?!?!

Verwijderd

Ik werk er nu 2 weken mee, en ik moet zeggen, alles werkt echt heel goed (games, development, office, music (Qbase, etc.)).. Bijna geen reboots meer (een enkele keer bij een installatie).. Zeker als je em een beetje tweakt (laatst was daar een guide voor, maarja de meeste dingen kun je zelf ook wel verzinnen)..

Ik wil gewoon echt niks anders meer...O+

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:50 schreef Erhnam het volgende:
Snap zoiezo niet als je voor een PROJECT bezig bent je niet eens de moeite neemt om het zelf te proberen.. en hier met domme posts op dit forum gaat zitten blaten !

Als je zo graag een eigen mening wilt vormen neem dan de moeite om voor je project winxp even te installeren en het met je EIGEN ogen te zien hoe het draait. En laat ons met je domme geblaat met rust !

* Erhnam heeft gesproken :)

en oh ja :) Winxp moet je niet installeren op je vobis computertje van je pappie :)
Je zou jezelf wel bedoelen pikkie ik heb niks met mijn pappie te maken ben 28 woon al jaren niet meer thuis... geen dingen gaan roepen waar je geen verstand van heb...
kom je namelijk nog dommer over...

• Erhnam

Erhnam

Oh ja.. mijn ervaring.. Ik draai het al met minimaal 3 maanden met zeer veel tevredenheid... op 5 !! systemen zonder problemen ! Sinds XP hoor ik hiero niemand meer thuis klagen..

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Waarom je XP zou moeten nemen?
Het is gewoon een fijn OS. Klaar. Het is naar mijn mening vele malen beter dan welke win9x versie dan ook en (vooral) voor thuis gebruik kan ook win2000 er een puntje aan zuigen.

Verder is het niet raar dat er in een nieuw OS nog fouten zitten. Het maken van een OS is namelijk veel moeilijker dan wel kutprogrammaatje ook. Als je niet een beetje verstand hebt van hoe een OS in elkaar zit of wat het allemaal inhoud kan je je niet voorstellen hoe moeilijk het is om een OS te maken. Tuurlijk zitten daar fouten in.
En een hoop van de fouten die windows geeft komen door brakke drivers en programma's van andere fabrikanten. (en een hoop dan ook weer niet, maar dat hebben we vast allemaal wel eens aan den lijve ondervonden :( )

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:54 schreef Erhnam het volgende:

[..]

Neem nou de moeite om het te installeren ! en ga dan lopen zeiken... ipv van dit !! je bent toch bezig met een project over winxp !?!?! of ben je aan het onderzoeken naar de reacties van mensen op dom geblaat !?!?!
Nogmaals mijn eigen ervaringen zijn hier niet aan de orde...

• Nefiorim
Op vrijdag 09 november 2001 11:55 schreef Mightymouse het volgende:

[..]

Je zou jezelf wel bedoelen pikkie ik heb niks met mijn pappie te maken ben 28 woon al jaren niet meer thuis... geen dingen gaan roepen waar je geen verstand van heb...
En moet je eens zien wie er op reageert. Wie komt er dan dom over?

Verwijderd

Oja, daar gaan we weer, lekker agressief..

• Maximize
  • Niet online
NIET WINDOWS XP INSTALLEREN OP JOUW PC!!!!!!!

heb ik ook net gedaan en geen enkel spel werkt met die kut drivers voor de viper 2! :(

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:52 schreef Mightymouse het volgende:
Dus, je maakt zelf een inschattingsfout en dat ligt dan aan ons? Ik schat jouw IQ op dit moment erg hoog in, maar dat zal ook wel fout zijn. ;)
En een slotje? Kun de "Mightymouse" het niet meer aan?

En het is "een onderzoek dat"

I dank u. |:(

Verwijderd

Viper2 :+

(dan kun je toch zowiezo alleen maar 2D DOS spelletjes doen)

• Erhnam

Erhnam

[..]

Als je zo volwassen bent weet je toch dat je met dit soort vragen dit soort reacties kan verwachten ;) Ga eens deskundig te werk door het gewoon zelf te installeren op een paar van je eigen computers en kom dan met een goede onderbouwde mening.. Daar ben ik nou benieuwd naar. Tips: http://www.winsupersite.com

• Nefiorim
Op vrijdag 09 november 2001 11:57 schreef MegaAap het volgende:
Nie om lachen, ik zit ook nog maar met een TNT2 Ultra opgescheept :(
Trouwens, welke van die 2 is de betere?
Altijd al afgevraagd.

edit:
Ah, dacht dat je 't over de V2000 had, of hoe heet dat kreng ook al weer.

• Maximize
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 11:57 schreef MegaAap het volgende:
ja weet ik, sux, maar toen ik em kocht wist ik niet dat S3 zou stoppe met drivers make, en was de gf2mx er nog niet.. en ik heb nie zon groot budget ;)

met win98 werkte ie trouwens prima dus ik verwachte van xp niks minder.. dom dom :+ |:(

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
okay..effe mijn reden van XP-keuze...

IK hou ervan om met de tijd mee te gaan..
ik ben geen fan van Microsoft, deels om de prijzen van hun product..(no flame intended btw) ...
Omdat ik hiervoor ME draaide (had beter bij 98 se kunnen blijven i.v.m. vastlopers e.d.) wilde ik toch eens zien wat XP nou eigenlijk voorstelde (had er al wat positieve berichten over gehoord)
Hep er dus XP naast ME opgezet, die gewoon relaxt draaite (beter/sneller/stabieler) dan ME en ook wijze driver ondersteuning ! Natuurlijk zullen mensen met Legacy producten hier niet zo blij mee zijn gezien het feit dat legacy producten steeds minder worden ondersteunt...maar wil hier niet op in gaan.

Voordelen van XP boven win9x ?? stabiliteit, grafix, beveiliging (als het nodig is), en vast vele zaken meer..

nadelen..prijs, weinig legacy ondersteuning, weinig skins :P te vinden, iemand ?

effe een reactie op de topic-starter..
eerst weten waar je het over hebt, dan pas zeuren...
van horen zeggen werkt niet..try it..then judge

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:58 schreef Erhnam het volgende:

[..]

Als je zo volwassen bent weet je toch dat je met dit soort vragen dit soort reacties kan verwachten ;) Ga eens deskundig te werk door het gewoon zelf te installeren op een paar van je eigen computers en kom dan met een goede onderbouwde mening.. Daar ben ik nou benieuwd naar. Tips: http://www.winsupersite.com
Mensen toch neem nou es de moeite om te lezen nogmaal mijn mening is hier niet aan de orde...
En MegaAap dat is een erg volwassen reactie...
Sommige mensen gebruiken hun computer voor meerdere doeleinden dan als game console...

Verwijderd

TNTU is verreweg beter (is ongeveer even snel als een Geforce SDR)

• Maximize
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 12:01 schreef MegaAap het volgende:
TNTU is verreweg beter (is ongeveer even snel als een Geforce SDR)
we gaan nu wel een beetje offtopic heh (8>

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:58 schreef Nefiorim het volgende:

[..]

Nie om lachen, ik zit ook nog maar met een TNT2 Ultra opgescheept :(
Trouwens, welke van die 2 is de betere?
Altijd al afgevraagd.
Denk de TNT2 ultra die is sneller dacht ik...

• Erhnam

Erhnam

Op vrijdag 09 november 2001 12:00 schreef whitehouse het volgende:
okay..effe mijn reden van XP-keuze...

IK hou ervan om met de tijd mee te gaan..
ik ben geen fan van Microsoft, deels om de prijzen van hun product..(no flame intended btw) ...
Omdat ik hiervoor ME draaide (had beter bij 98 se kunnen blijven i.v.m. vastlopers e.d.) wilde ik toch eens zien wat XP nou eigenlijk voorstelde (had er al wat positieve berichten over gehoord)
Hep er dus XP naast ME opgezet, die gewoon relaxt draaite (beter/sneller/stabieler) dan ME en ook wijze driver ondersteuning ! Natuurlijk zullen mensen met Legacy producten hier niet zo blij mee zijn gezien het feit dat legacy producten steeds minder worden ondersteunt...maar wil hier niet op in gaan.

Voordelen van XP boven win9x ?? stabiliteit, grafix, beveiliging (als het nodig is), en vast vele zaken meer..

nadelen..prijs, weinig legacy ondersteuning, weinig skins :P te vinden, iemand ?

effe een reactie op de topic-starter..
eerst weten waar je het over hebt, dan pas zeuren...
van horen zeggen werkt niet..try it..then judge
Weinig skins.. Wat vind je van die van mij: :)

Afbeeldingslocatie: http://qod.gamepoint.net/blauw.PNG

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 19:24
mits genoeg HD ruimte, installeer gewoon XP op een
andere partitie dan 98 of ME of wat je ook maar hebt
dan krijg je vanzelf bij het opstarten de keuze uit
welk OS je wilt gebruiken
en dan gewoon proberen, en als je van plan bent om het
netjes te kopen, nou probeer het dan gewoon met een
trial versie of een gekraakte, en koop hem als het bevalt
mijn voorlopige ervaring: XP is beter dan 98SE, tot nu toe werkt alles, behalve de ingebouwde DVD player, ook alle games werken, en ik krijg meer 3dmarks

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Nefiorim
Ach, ga toch voor de R8500 :)

Maar emm.. effe een iets serieuzer antwoord:
Ik draai XP ook al sinds umm.. RC1 of zo. Heb nu de Final versie draaien (Pro).
Ik moet zeggen dat XP behalve snel booten eigenlijk overal wel snel in is. Inclusief het fragmenteren van m'n harde schijf maar da's weer iets anders :+.
Anyways, normaal moest ik toch wel gauw 1 keer per maand de zooi herinstalleren enzo, maar met XP is dat nog steeds niet gebeurd.
Qua driverondersteuning word alles ook stukken beter, zo heeft XP bijv. al DirectX 8.1 i.p.v. 8.0a, en dat die ondersteuning nu nog niet 100% heeft kun je MS moeilijk verwijten. Dit is zelfs de Windows versie waarbij standaard 't meest wordt ondersteund dacht ik, dankzij de inspanningen van MS om wat "algemene" drivers te maken.
Kan ook zijn dat ik hier een klein beetje fout zit maar ja, niemand is perfect.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 12:05 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
mits genoeg HD ruimte, installeer gewoon XP op een
andere partitie dan 98 of ME of wat je ook maar hebt
dan krijg je vanzelf bij het opstarten de keuze uit
welk OS je wilt gebruiken
en dan gewoon proberen, en als je van plan bent om het
netjes te kopen, nou probeer het dan gewoon met een
trial versie of een gekraakte, en koop hem als het bevalt
mijn voorlopige ervaring: XP is beter dan 98SE, tot nu toe werkt alles, behalve de ingebouwde DVD player, ook alle games werken, en ik krijg meer 3dmarks
Het gaat hier om jullie ervaringen niet om de mijne ik heb het al erop gezet en weer eraf gehaald en zoals ik al zei aantaal posts terug ik wacht totdat driver ondersteuning beter is en totdat ik andere (lees : nieuwere/snellere) hardware heb aangeschaft

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 12:06 schreef Nefiorim het volgende:
Ach, ga toch voor de R8500 :)
Het is wel een candidaat :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op vrijdag 09 november 2001 12:03 schreef Erhnam het volgende:

[..]

Weinig skins.. Wat vind je van die van mij: :)

[afbeelding]
gimme gimme gimme !!!!!! :D :D :D

• Vorkie
  • Niet online
Mijn ervaringen met Xp zijn zeer positief en vooral dan dat ik er een modem in hebt hangen waar op heel internet GEEN drivers zijn te vinden en dat komt mede doordat ie uit een gateway computer komt...Winxp ziet al mijn hardware gewoon! zonder enige problemen dus Ik blijf voor Xp en 2k maar 2k draait op me andere computer :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Eindelijk gaan de replyes de goede kant op...
Zo komt mijn onderzoek nog es ergens...

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 09 november 2001 11:56 schreef Zeega het volgende:
Waarom je XP zou moeten nemen?
Het is gewoon een fijn OS. Klaar. Het is naar mijn mening vele malen beter dan welke win9x versie dan ook en (vooral) voor thuis gebruik kan ook win2000 er een puntje aan zuigen.
Daar zeg je dat goed, naar jou mening. Hangt dus vaak van een persoonlijke voorkeur af. En zoals ik al eerder zei, ik blijf niet aan het installen. Na het gebruik van W2K ben ik eindelijk voor het eerst met Windows af van de bijna wekelijkse reinstall van het OS. En nu werkt W2K voor mij erg fijn en dus zou ik wel gek zijn om weer te gaan zitten klooien met een ander OS. Voor mij is het belangrijkste dat het goed werkt en dat heb ik nu, dus geen reden om aan XP te beginnen.

• Erhnam

Erhnam

Nou vooruit dan mijn goede onderbouwde mening..

Ik heb hiero 5 systeempjes staan lopend van 500 mhz tot 1.7 ghz :) op alle systeempjes draait nu xp.
XP is een mooi systeem maar wel hardware gevoelig.. Je moet goede kaartjes in je systeempje hebben zitten anders kan het voor veel problemen zorgen. Xp is nog behoorlijk nieuw dus ik verwacht dat er behoorlijk wat drivers erbij zullen komen.

Tijdens het installeren ben ik nauwlijks tegen problemen aangelopen. Dit komt omdat al mijn systeempjes goede en goed ondersteunde hardware hebben. En misshien ook wel omdat ik al 5 jaar beta tester ben en weet waarop ik moet letten.

Als je XP wilt gaan installeren moet je letten dat er genoeg intern in je bakkie zit.. Mijn ervaring is dat intern belangrijker is dat een snelle cpu.. Liever een 500 mhz met 512 intern dan een 1 ghz met 128 rammetjes...

Op mijn 1.7 Pentiumpje met 512 rdram vliegt het echt ! Sneller dan win2k en betere hardware ondersteuning !

Mensen met een snel systeem en die nog win9x draaien raadt ik aan meteen te upgraden. Winxp ( lees Win2k ! ) levert gewoon zo veel meer stabiliteit! Mijn ervaring is dat Windows 9x gewoon brak is en dat komt doordat ze nooit afstand gedaan hebben van al die 16bits code. Met WinXP is dat verledentijd.. Winxp is gewoon een full 32 bits OS !

Mensen met Win2k en die niet zitten te wachten op al die fratsen en die geen spellen spelen. Stay.. Win2k is een perfect os.

Het belangrijkste vind ik wel dat met de komst van XP er nu eindelijk ! een os is voor beiden partijen. Consumenten en Bedrijven krijgen dezelfde support en stabiliteit. MS kan nu eindelijk werken aan 1 ! goede windows versie..

Verwijderd

[..]

O sorry, nu ga ik je wel serieus nemen. |:(

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Windows XP is een fijn OS

Waarom er zoveel over gevraagd wordt op dit forum komt waarschijnlijk ook omdat er een grote groep mensen nauwlijks of niet met Windows 2000 gedraaid hebben.

De meeste die er veel van af weten en alles weten te vinden in XP hebben naar mijn inziens enige tijd met Windows 2000 gedraaid.

Het is allemaal niet zo schokkend hoor.

Windows XP is best de moeite waard.

• RupS
  • Laatst online: 30-08 20:49
MightyMouse, ik heb gereageerd zoals je vroeg, als je nou gewoon de reacties waar je wat aan hebt er tussenuit haalt, en de rest gewoon achterwege laat.
Ik heb ieder punt wat jij zei neergezet, en mijn visie er naast geplant. Als dat niet is wat je bedoelt dan ben je niet duidelijk geweest in je vraagstelling.
Dus nogmaals, doe met datgene waar je iets aan hebt je voordeel, ga niet iedereen die niet helemaal reageert op de manier zoals jij zou willen aanvallen.

[aanvullings-edit]
En dan nog iets, jij blijft roepen dat het hier niet om jouw mening gaat. Toch is jouw eerste post doorspekt van Ik vind, Ik erger, etc. Dat is jouw mening, jouw bevinding. Dus dan is het toch niet zo raar dat mensen als ze reageren jou er in betrekken?
[/aanvullings-edit]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zouden sommige mensen iets vriendelijker willen zijn tegen elkaar? Dank u.

Ja wie de schoen past trekke hem aan.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:38 schreef Snuffie het volgende:
Ik bedoel zo geweldig lijkt het mij niet gezien de hoeveelheid posts die er zijn met vragen over XP en hoe iets op te lossen of te laten werken.
hij heeft geen uitgelezen mening! n.a.v alle probleem-posts die hij ziet lijkt het hem neit goed

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Topicstarter
Het verhaaltje die ik in de eerste post plaatste heeft slechts als doel een reactie te krijgen en niet het afkraken cq prijzen van een stukje software het gehele bedoeling hiervan is om een beeld te krijgen van de kracht die jullie drijft om Windows XP te nemen en het waarom/waaron niet.
Akkord het was mischien niet al te handig geformuleerd maar moet zeggen dat ik ook knap kinderachtige reacties heb gekregen. Had de meeste hier toch hoger ingeschat. Als mijn bedoelingen onduidelijk waren of mijn verhaal dan hadden jullie me dat ook kenbaar kunnen maken ipv dingen te roepen jochie achter zijn bij vobis aangeschafte pc van zijn pa en zulke onzin.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
mightymouse...lees hier op tweakers eens wat meer topics..
zoals je misshcien zult zien zijn wij tweakers altijd aardig tegen jou..
vraag je je af waarom er zo op jou topic wordt gereageerd..
mischien door een post wat normaler te formuleren..

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Heb zelf geen XP, omdat mijn compu het niet trekt. Ik werk er weleens mee bij vrienden, en ik moet zeggen dat het soepel loopt, weinig crashes enzo. Een groot gemis vind ik het overschakelen naar een systeem met adresbalk als je die niet hebt. Is me nog niet gelukt. En ik vind het jammer dat XP zo groot is. Wil een systeem slagen, dan moet het voor iedere computer toegankelijk blijven. Dus niet al te groot, met maximaal gebruiksgemak. DE manier om dat te bereiken is om de gebruiker meer keuzevrijheid te geven over installaties. Over drivers kun je kort zijn. Als windows gebruiker ben je afhankelijk van de fabrikant. Deze zal uiteraard zijn best doen om compatible te zijn omdat ie anders zijn product niet verkoopt. Als je zo'n problemen hiermee hebt, ga dan eens kijken voor een open source OS, zoals linux en schrijf zelf je drivertjes. Als je dit niet kunt, niet zeuren over de fabrikant... :D

Ik hoop dat je onderzoek een succes wordt en dat mijn persoontje iets bruikbaars heeft bij gedragen. ;)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Ik denk dat het gewoon een keuze is die je als gebruiker maakt. Ben je tevreden met je oude OS, of wil je state-of-the-art spullen hebben? Het zit in de mens om steeds het nieuwste te willen, en dus gaan we met z'n allen aan XP...

• blackd
  • Niet online
Ik denk dat dit niet veel nut meer had, na 1 jaar ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.