MacOS op PC draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil ook graag eens wat kennis opdoen van andere besturingssystemen, zo vroeg ik me af of ik het OS van de MAC ook mijn amd thunderbird kan draaien, met emulators oid.

Weet iemand hier meer oveR?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

chem

Reist de wereld rond

zoek eens bij google :?

kom op zeg...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• robbertb
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 11:21 schreef chem het volgende:
zoek eens bij google :?

kom op zeg...
ja erg leuk je reactie maar ik weet er dus gewoon NIKS vanaf, voor jou lijkt het zo logisch.
Ik weet dus niet eens of het uberhaubt wel bestaat, voordat ik naar iets ga zoeken wat niet bestaat.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
nee dat kan niet ...
je kunt wel windows XP draaien en een MacOS X theme draaien

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Als je zoekt, zoek naar "emulator". Of probeer www.vmware.com, waarmee je (alleen) PC OS-en kunt draaien in een venster.

:Y)

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Op vrijdag 09 november 2001 11:28 schreef Tuinhark het volgende:
Als je zoekt, zoek naar "emulator". Of probeer www.vmware.com, waarmee je (alleen) PC OS-en kunt draaien in een venster.

:Y)
Maar dus geen MacOS

Verwijderd

check dit linkje ff:

http://www.emulators.com/

This is the most recent and FINAL release of the SoftMac 2000. Use it to run System 7 and Mac OS 8 on your Windows computer at speeds that rival most Power Macintosh computers!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:56

boesOne

meuh

die lui van emulators.com zuigen..

erg goed, en gratis is basilisk II

loopt als een tierelier op winXP..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met Excalibur kun je MacOS (dus niet MacOS X) op je PC draaien.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:42 schreef -boesOne- het volgende:
die lui van emulators.com zuigen..

erg goed, en gratis is basilisk II

loopt als een tierelier op winXP..
I know. Maar het was het enige wat me te binnen schoot ;)

http://www.jaylittle.com/default.asp?MODE=NEWS&ID=28

In the following link you'll find a little essay I have written dedicated to Darek Mihocka, owner and operator of a small company known as Emulators Inc which is located here. Inside you'll find the details of what I consider to be one of the most disgusting examples of customer service that I have EVER personally experienced.

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
MacOS X is UNIX met een mooie interface en een heleboel zooi en een Apple heeft dezelfde hardware als een IBM-PC volgens mij, maar ik geloof inderdaad niet dat het werkt, weet niet waarom

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Op vrijdag 09 november 2001 12:03 schreef Zeega het volgende:
MacOS X is UNIX met een mooie interface en een heleboel zooi en een Apple heeft dezelfde hardware als een IBM-PC volgens mij, maar ik geloof inderdaad niet dat het werkt, weet niet waarom
De processor van een Apple heeft een hele andere architektuur dan de processor van een PC.

• robbertb
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 12:03 schreef Zeega het volgende:
Apple heeft juist niet dezelfde hardware als een IBM-pc als ik me niet vergis.. geloof dat het enige wat opelkaar lijkt in de nieuwe mac's dat ze pci hebben.. volgens mij is voor de rest zo beetje ALLES anders aan een mac. Als MAC dezelfde hardware zou hebben, zou je probleemloos het op een IBM pc kunnen draaien.

Verwijderd

Mac OS X heb je geen emulators voor.
Ben gister nog op de NLUUG sessies geweest waar ze het ook over Mac OS X hadden (is namelijk nu een UNIX variant). Heb nog gevraagt of ze Mac OS X ook voor Intel platformen gaan ontwikkelen. Dit gaan ze dus echt niet doen! Want waar halen ze hun winst uit........ uit hun eigen hardware. Door die hardware (die ze zelf brouwen) is het systeem ook zo stabiel.

Dus wil je Mac OS X dan zul je een Mac PC moeten kopen B-)

• robbertb
  • Niet online
ik zoek eigenlijk geen mac os X
maar inderdaad voor Windows.

Ik wil beetje ervaring opdoen met macs, zodat ik weet waar sommigen over praten, die hun mac zo geweldig vinden :)
Maar om nou een mac te kopen alleen om beetje ervaring op te doen gaat me veels te ver

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 09 november 2001 11:23 schreef robbertb het volgende:

[..]

ja erg leuk je reactie maar ik weet er dus gewoon NIKS vanaf, voor jou lijkt het zo logisch.
Ik weet dus niet eens of het uberhaubt wel bestaat, voordat ik naar iets ga zoeken wat niet bestaat.
graag gedaan.
wat mij heel logisch lijkt is dat je emulatie software gewoon via google of shareware.com zoekt.
Heeft verder nix te maken met verstand hebben van het OS.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• robbertb
  • Niet online
wilde graag ervaringen van anderen horen..

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 16:00
vMac
Executor
Fusion

Enkele Mac Emulators, zoek maar even op Google naar deze namen. Voor de meeste heb je echter wel een Rom image van een echte mac nodig, die overigens niet zo makkelijk zijn te krijgen op internet.

Mjah, wie zoekt.... die vind(t) :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 09 november 2001 11:48 schreef pixeleer het volgende:

http://www.jaylittle.com/
Woei :)

Heb je de rest van die site wel eens gelezen ? :P

http://www.jaylittle.com/default.asp?mode=OWRAP&id=2

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 12:05

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 09 november 2001 12:14 schreef quinty het volgende:
Door die hardware (die ze zelf brouwen) is het systeem ook zo stabiel.
Nee. Om te beginnen bevatten Macs voor een groot gedeelte dezelfde hardware (IDE HDs, Videokaarten, SDRAM), dus voor die hardware gaat het sowieso al niet op.
En verder is hardware zelden de oorzaak van instabiliteit van een systeem.

Verwijderd

Woei
Heb je de rest van die site wel eens gelezen ?
een emulator graag, geen theme...

hoeft niet perse van Mac Os X te zijn, systeem 7.0 op de PC zou ik ook al heel vet vinden :)

als het maar onder win98 draait
Pagina: 1