Upgrade van een V90 modem naar V92 | Maar hoe??

Pagina: 1
Acties:

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Goodday,

Vorige week een nieuw modem gekocht; een Dynalink PCI 56K Voice/Fax/Modem met Conexant/Rockwell chipset. (de ouwe was verrot)

En met een hele mooie oranje sticker er op: 'upgradable naar V92' 8-) Maar wàt is V92 nu precies? :? En bovenal, hoe voer je zo'n upgrade uit?

Ik weet dat breedband veel vetter is, maar da's nog niet beschikbaar in mijn regio... :( Alvast bedankt! Mzzls.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Da*Rule
Iemand een idee??? :?

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op maandag 07 januari 2002 17:09 schreef Megapauper het volgende:
Iemand een idee??? :?
v92 is de nieuwe modem standaart kan je oa sneler me inbellen binnen 5 sec ofzo max 15 sec en je kan iets hoger snelheden haalen ZEGEN ZE ! maar dat ligt toch aan je provider en de staat van je kabel :) en dat upgraden kan je doen door een adon kaatje er optezeten DENK ik mzzl RS_003 :)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Niet doen....de meeste providers ondersteunen dit niet.
Het schijnt zelfs dat Kpn de telefoonlijnen geschikt moet maken voor dit protocol, dus tsja dan heeft upgraden niet zoveel zin.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op maandag 07 januari 2002 21:58 schreef bfs-4112- het volgende:
Niet doen....de meeste providers ondersteunen dit niet.
Het schijnt zelfs dat Kpn de telefoonlijnen geschikt moet maken voor dit protocol, dus tsja dan heeft upgraden niet zoveel zin.
mee eens kost je meer geld dan je in preformance terug krijgt :) NIET DOEN SIMPEL want je provider moet het idd onder steunen :) .

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens mij betekent V92 dat je modem in de wacht gaat als je een voicecall binnenkrijgt :?

Verwijderd

En je upload gaat tegen de 42 kbits aanzitten.
Maar het is no cure no pain, hij schakelt weer terug naar V90 als je provider het niet ondersteund.
Kijk maar eens op http://www.v92.nl/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen heeft het zoals eerder gezegd totaal geen zin om dat nu te doen, aangezien op dit moment nog geen enkele (V)POP v.92 ondersteunt.

Upgraden naar v.92 betekent dat alle inbelpunten van nieuwe firmware moeten worden gezet, en KPN heeft net een jaar geleden pas een flinke reorganisatie doorgevoerd in hun inbelnetwerk (van 33 POP naar 22) + de nummer-actie.

Nu ook nog een keer een flinke investering doen voor een relatief klein aantal gebruikers die ook daadwerkelijk gebruik gaat maken van v.92 lijkt me voorlopig onwaarschijnlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Da*Rule
Hey thnx allen! Mooie techniek dus, maar pas over een half jaar of meer echt praktisch bruikbaar. Ach, hij zit er in, komt wel goed dus ;)
Pagina: 1