@Home gaat beroerd de laatste weken

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sommige pagina's worden wel snel weergegeven, andere (bv. google) soms helemaal niet. :( Duurt ook errug lang voor ie verbinding heeft met de proxy in zwolle. Hebben hier meer mensen in het noorden last van of is het bij mij tijd voor een complete herinstallatie/andere instellingen?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb niks te klagen in Kerkrade :) Ik download hier meestal met 450KB/s nu >:) en de pagina's laden hier zoals normaal (dus m.a.w. ik heb nergens last van met het laden van de pagina's).

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

die proxy(s) in zwolle is/zijn brak :)

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

Hier in Sneek hebben we er al een aantal keren deze week uitgelegen. Collega van mij kreeg niets terug van de DHCP.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

tip gebruik nooit de @sloom proxy. veel te traagjes.

Verwijderd

hmm sinds afgelopen dinsdag gaat het hier wel erg goed ze hebben onderhoud gepleegd in den bosch
zit dus in die regio heb nu bij mordax en speedtest gemiddeld een download van 400 kbs dus dat is wel erg lekker
en met quake online met 2 pc's een ping van 50-80 is ook wel goed dus ik vund het wel goed!!!!!!!!!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
www.mordax.nl:

@home Standaar 299kB/s 8-)

Verwijderd

heb ook @home in zwolle, heb met een aantal websites (lees: oa www.norrod.nl ) problemen, met deze puter (cc14xxx-a) kom ik er niet op, als ik het via de laptop probeer (*-b) dan werkt het wel |:(

logica druipt er vanaf :)

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, raar is dat. Bij werkt het ook zo, sommige sites weer niet, andere weer wel. Edonkey pingt soms ook moeilijk. Heeft dat iets met die proxy te maken?

Verwijderd

Breek me de bek niet open. Elke keer als ik durf te zeggen dat @home bij mij zuigt als een straath**r heb ik 10 boze mensen op m'n dak.

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde!!!!!!! :( :( :( :(
Ik heb hier ook over gebeld maar ze zijden dat het aan mij lag!!!!Alles geprobeerd maar het bleef shittt sommige site's daar vloog die op de andere opende die helemaal niet.Weer gebeld schijf tenslotte geformateerd om het helemaal zeker te weten en nog steeds shittt.
Nog even en ik draai door.

Zit ook bij @home en woon in zwolle stadshagen.

Mijn download snelheid zit momenteel op 245 kb/s
Dus daar ligt het niet aan volgens mij ligt het aan de proxyserver wand als ik de internet explorer voor de eerste keer open dan doet hij er 30 seconden over om die te vinden.

Ik wil snelaktie van die lui anders trek ik hem van de muur en pleur ik de telefoon stekker er weer in.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:14 schreef Bar_en_boos het volgende:
Sommige pagina's worden wel snel weergegeven, andere (bv. google) soms helemaal niet. :( Duurt ook errug lang voor ie verbinding heeft met de proxy in zwolle. Hebben hier meer mensen in het noorden last van of is het bij mij tijd voor een complete herinstallatie/andere instellingen?
Ik heb hier afgelopen week ook last :( van gehad, het gebeurde heel vaak dat ik de pagina's van GOT niet eens op mijn scherm kreeg datzelfde gebeurde dus ook bij andere site's.
Als je dan een test doet wat de snelheid is (Mordax) dan is dat wel weer goed.Ik wilde eigenlijk vandaag eens weer bellen met die lossers van @home maar tot mijn schrik is alles nu (voorlopig) weer okay :?

Verwijderd

Bij mij is het een beetje twijfelachtig, de ene dag doet alles het fijn de andere dag is alles erg sloom.

I blame it on @home :)

Verwijderd

Probeer voor de gein www.rabobank.nl is te bereiken .
Ligt het nu aa mij??????????????Ik kom er niet op
Wat zeggen ze bij @home "zal wel heel druk wezen bij de rabobank meneer".
:( :(

:( :( :(

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 13:35 schreef Champman006 het volgende:
Probeer voor de gein www.rabobank.nl is te bereiken .
Ligt het nu aa mij??????????????Ik kom er niet op
Wat zeggen ze bij @home "zal wel heel druk wezen bij de rabobank meneer".

:( :( :(
Doet het hier wel iig.

Verwijderd

Zit jij ook in zwolle dan???

Verwijderd

Hier in Groningen doet hij het erg snel (proxy zwolle). Jammer dat ik bij de postbank mijn geldzaken beheer

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Niets te klagen hehe:

Afbeeldingslocatie: http://www.daunique.f2s.com/home.jpg

/edit f2s snapt geen @ :)

• Robin
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 14:08 schreef Unique het volgende:
Niets te klagen hehe:

[afbeelding]
Idd, een kruisje :{

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:08 schreef Unique het volgende:
Niets te klagen hehe:

[afbeelding]

/edit f2s snapt geen @ :)
Stop maar .. boutfilm

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 13:40 schreef Champman006 het volgende:
Zit jij ook in zwolle dan???
Tilburg. Appie als DNS.

Verwijderd

Heb jij dan ook zon enorm zuigende newsserver?

Verwijderd

@home dns zuigen altijd.

en news ook.
en mail
und so weiter.

Verwijderd

ik ben verder best tevreden. @home meel gebruik ik niet. DNS ook zo min mogelijk. Alleen voor die verotte newsservers kan ik nog geen vervanging vinden... :(

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:00 schreef XKB het volgende:
Heb jij dan ook zon enorm zuigende newsserver?
Valt weinig te zuigen als een listing van een group al een kwartier duurt :(

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

@home is gewoon super in Den Bosch. Supersnel en lage ping met games.

No complains :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Hiero @home Hengelo. Bevalt me tot nu toe prima (niet uitstekend), ook als ik Linux Freesco router ertussen heb.

DNS: soms brak, kan ook aan router liggen. beetje kloten met ipconfig /flushdns (/? voor help) wil nog wel eens helpen.
Mail: eigenlijk nooit problemen, maar dat poll ik bijna nooit - nl. op eigen domein
News: vaak err 400 Server capicity exceeded, heb wel newsserver ip vast ingesteld om dns-probs te voorkomen
Proxy: uitgeschakeld - zie het nut niet + veel slechte verhalen hierover

Een tip voor nieuwsserver gebruikers: ik kon naast de ov-server ook de nb-server (gebruik ip, geen dns-naam!) instellen, zie ook http://www.newsbin.com/PNPMan/index.htm en met het juiste programma kun je dus van beide leechen, zodat je minder missing posts hebt (zeer goed bij DL'en van multi-part posts)

• jaaoie17
  • Laatst online: 07-08 23:01
ik kan ook niet op www.rabobank.nl komen komt dat nog wel goed met dat proxy gedoe

• jaaoie17
  • Laatst online: 07-08 23:01
nou kan ik eeneens wel op www.rabobank.nl komen

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 16:46 schreef Blue_White_Army het volgende:
@home is gewoon super in Den Bosch. Supersnel en lage ping met games.

No complains :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/worship.gif AMEN!!! Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/worship.gif

:P

• Wildfire
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Oehhhhh, kruisjes... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op vrijdag 09 november 2001 19:47 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

[afbeelding] AMEN!!! [afbeelding]

:P
hebbie een bakkerij? :P :P trouwens je pics doen het nie

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:45 schreef jaaoie17 het volgende:
nou kan ik eeneens wel op www.rabobank.nl komen
Zonder proxy is @home 2 x zo snel :)

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Hier in Groningen valt het momenteel qua downloadsnelheden ook aardig tegen, moet niet lang zo doorgaan of ik stap over op ADSL.

En dan die newsserver :( Als ie het doet is ie redelijk snel met downen....maar te vaak krijg ik de melding: Too many connections...grmbl :)

Maar goed, alles beter dan een dial-up met een 56k modempie :)

• Wildfire
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Wat betreft de nieuwsservers: lees aub mijn topic hierover...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Probeer eens www.wanadoo.nl te bereiken ,ik heb al 20x geprobeerd ,de meeste sites laden wel na 2 of 3x refresh.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heee ,nou lukt het me in ene wel na 40x gerefreshed te hebben!

Verwijderd

Problemen regio Den Bosch

08/11; Vannacht vanaf 01:30 is de complete regio Den Bosch verdwenen van de digitale @Home kaart. De modems hadden geen verbinding meer met de HCX.

Navraag bij de @Home helpdesk vanmorgen wees uit dat er dus vannacht werkzaamheden waren gepland. Er moesten een aantal nodes bijgeplaatst worden. Helaas is tijdens dit onderhoud iets niet goed gegaan met de Com21 modems, waardoor deze geen authenticatie meer kregen van de nodes. @Home kon vanmorgen nog niet aangeven hoe lang dit zou gaan duren.

Ons werd aangeraden om vooral de @Home Storingsmeldingen in de gaten te houden, maar die is, ondanks onze verzoeken hierom, nog steeds niet zonder @Home-aansluiting te bekijken.

Communicatie richting abonnees
De "noodwerkzaamheden", zoals @Home ze noemt, werden pas gisterenavond laat doorgegeven per mail, terwijl dit volgens de algemene voorwaarden minimaal 5 dagen van te voren moet gebeuren:

Geachte @Home abonnee,

De komende nacht, 8-11-2001, zullen onze technici noodwerkzaamheden
verrichten in de regio Den Bosch.

Als gevolg van deze werkzaamheden zullen gebruikers die hun IP
instelling statisch hebben geconfigureerd hun verbinding met het
Internet verliezen.

U zult deze instellingen op dynamisch in moeten stellen teneinde
ook na de werkzaamheden verbindingen te kunnen maken met het
internet.

@Home verschuilt zich achter het woord "noodwerkzaamheden", maar geeft verder geen uitleg waarom deze werkzaamheden zo noodzakelijk waren en op zo'n korte termijn moesten worden uitgevoerd.

Op het moment van schrijven van dit artikel (rond 12:00 uur) is er nog steeds geen terugkoppeling gekomen van het NOC (de technische afdeling) richting de helpdeskmedewerkers en deze kunnen ons dus niets anders melden dan: "Er wordt aan gewerkt".

Verwijderd

Dus je kon de rabobank ook niet bereiken....(Geintje)

Ik heb nog gebeld over dat probleem hier in zwolle dat we de ene pagina wel konden openen en de ander niet.
Na langzeuren kwam het er dan uit de proxyserver werkte niet correct hier in zwolle en er kon niet gezegd worden waneer dat probleem verholpen kon worden.

Het enigste wat ik er aan kon doen is elke keer als ik mijn internet explorer open de instelling Automatisch configuratiescript uitschakelen dus geen proxy gebruiken.

Nu is mijn vraag kan ik een andere proxyserver gebruiken of kan ik deze instelling zo zetten dat ie altijd zo blijft wand dit is enorm lastig elkee keer als internet explorer opnieuw getsart word moet ik die instelling veranderen.

Laten we hopen op betere tijden.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
In Assen met @Home geen probs. Gaat echt al maaaaaaaanden goed. Echt helemaal niets te klagen. Gewoon proxy niet gebruiken. ff wat ip-adressen van andere dns-servers toevoegen en gaan...

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

@home Roosendaal en download met 400k/s gemiddeld.

Met de rekningen klopt nooit iets, da's het enige probleem dat ik met die gasten heb. Na een maand bellen nog steeds niks veranderd. Heb ze gezegd dat ze de tyfus (of een willekeurige andere ziekte) kunnen krijgen en maar zien of ze het oplossen. FOute rekeningen worden niet betaald...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

De downloadsnelheid is het probleem niet,die is ruim voldoende.Maar het surfen brengt problemen met zich mee.

Wat word er bedoeld met andere ip adressen van andere servers .

Kun jij mij aan die adressen helpen.

• Apronex
  • Laatst online: 20-04 18:06
Keb sinds 10 dagen @home en om de 10-15 minuten valt mn verbinding even uit, en soms gaat het uuren goed. Ben je een bestand aan het downloaden, mag je weer opnieuw beginnen :(

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Verwijderd

Ik heb hier niks te klagen, ze bieden het namelijk nog niet aan :'(

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik haal in Groningen de laatste tijd met moeite meer dan 25kb/s. Ik heb wel perioden gehad met het 10 dubbele.

Maar een verbinding met google lukt altijd

http://www.jawal.nl

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met die proxy server. Ik heb er zelfs een topic over gemaakt. Hoe kun je dat klereding voor altijd uitzetten?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

Ik haal nu nog maar 5KB/s in deventer. Mail versturen is onmogelijk geworden.
@home helpdesk is natuurlijk niet bereikbaar en morgen ook niet.
Maandag maar weer proberen en 2 uur wachten op een helpdesk gastje die verteld dat ze er mee bezig zijn.

Tijden als dit haat ik @home :(

Verwijderd

Op zaterdag 10 november 2001 22:46 schreef Topje het volgende:
Ik heb hetzelfde met die proxy server. Ik heb er zelfs een topic over gemaakt. Hoe kun je dat klereding voor altijd uitzetten?
@home software ( :r ) eraf halen.
En niet meer installeren die zooi. :)
Dan kun je de proxy server uitzetten, en dan blijft hij uit.

Verwijderd

Ik heb de @home software al gede-installeerd (via software in configuratiescherm). Zelfs nu springt hij telkens terug.

Wie heeft een andere oplossing (ergens in het register misschien?)

Verwijderd

Precies dat wil ik ook die proxy uittttttttt!!!
Of een andre gebruiken wand daar reageerden ze erg kwaad op bij de helpdesk dat."Dat gaan we beslist niet doen"

Maar zoals nu gaat het gewoon niet wan als ik de explorer open dan moet ik eerst de tweakers pagina uit mijn favoriet opstarten (DIE PAKT HIJ WEL DIREKT)en dan kan ik die instellingen pas veranderen.

En als het echt niet anders dan van mijn port een bommetje op die proxy wand die is echt zwaar kuttt, :D :D :D :D :D :D

Verwijderd

Ik heb gebeld met de helpdesk en ze hebben me zowaar kunnen helpen!!

Het is niet zo moeilijk: eerst in de explorer bij LAN-instellingen alles uitzetten.

Vervolgend bij command of uitvoeren het volgende intikken:

regsvr32 -u ahiehelp.dll

als het goed is, is de proxyserver dan permanent uitgeschakeld. Doe er je voordeel mee. 8-)

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Onze monteur raadde al aan die bochtsofteware nooit te installeren. (was freelancer) Maar dat was ik toch al niet van plan..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Op zondag 11 november 2001 13:46 schreef Topje het volgende:
Ik heb gebeld met de helpdesk en ze hebben me zowaar kunnen helpen!!

Het is niet zo moeilijk: eerst in de explorer bij LAN-instellingen alles uitzetten.

Vervolgend bij command of uitvoeren het volgende intikken:

regsvr32 -u ahiehelp.dll

als het goed is, is de proxyserver dan permanent uitgeschakeld. Doe er je voordeel mee. 8-)
Geprobeerd...alleen kan mijn computert het bestand ahiehelp.dll niet vinden... :(

Bij mij is @home ook slecht qua surfen de laatste tijd...die "kan pagina niet vinden" melding flip ik nu van... :(

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• backupdevice
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Op zaterdag 10 november 2001 20:19 schreef HlpDsK het volgende:
Problemen regio Den Bosch

08/11; Vannacht vanaf 01:30 is de complete regio Den Bosch verdwenen van de digitale @Home kaart. De modems hadden geen verbinding meer met de HCX.

Navraag bij de @Home helpdesk vanmorgen wees uit dat er dus vannacht werkzaamheden waren gepland. Er moesten een aantal nodes bijgeplaatst worden. Helaas is tijdens dit onderhoud iets niet goed gegaan met de Com21 modems, waardoor deze geen authenticatie meer kregen van de nodes. @Home kon vanmorgen nog niet aangeven hoe lang dit zou gaan duren.

Ons werd aangeraden om vooral de @Home Storingsmeldingen in de gaten te houden, maar die is, ondanks onze verzoeken hierom, nog steeds niet zonder @Home-aansluiting te bekijken.

Communicatie richting abonnees
De "noodwerkzaamheden", zoals @Home ze noemt, werden pas gisterenavond laat doorgegeven per mail, terwijl dit volgens de algemene voorwaarden minimaal 5 dagen van te voren moet gebeuren:

Geachte @Home abonnee,

De komende nacht, 8-11-2001, zullen onze technici noodwerkzaamheden
verrichten in de regio Den Bosch.

Als gevolg van deze werkzaamheden zullen gebruikers die hun IP
instelling statisch hebben geconfigureerd hun verbinding met het
Internet verliezen.

U zult deze instellingen op dynamisch in moeten stellen teneinde
ook na de werkzaamheden verbindingen te kunnen maken met het
internet.

@Home verschuilt zich achter het woord "noodwerkzaamheden", maar geeft verder geen uitleg waarom deze werkzaamheden zo noodzakelijk waren en op zo'n korte termijn moesten worden uitgevoerd.

Op het moment van schrijven van dit artikel (rond 12:00 uur) is er nog steeds geen terugkoppeling gekomen van het NOC (de technische afdeling) richting de helpdeskmedewerkers en deze kunnen ons dus niets anders melden dan: "Er wordt aan gewerkt".
Leuk :)

Alleen, alleen 8/11 heb ik eraf gelegen, voor het eerst in 2 1/2 maand. ( PC zuigt 24/7 aan edonkey :) )

No complains ( op dit moment natuurlijk)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

bij mij heeft het ca. 3 weken geduurt voordat het werkte (com21 modem kreeg geen connectie/flash van de hcx), maar nu het 1 x werkt, loopt het als een tierelier, gewoon freeSCO geinstalled, en draaien maar, nog nooit problemen gehad, oei, ik lieg, 1 x niet kunnen emailen, maar als dat het enige is.....

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Op zondag 11 november 2001 22:46 schreef Harwin het volgende:

[..]

Geprobeerd...alleen kan mijn computert het bestand ahiehelp.dll niet vinden... :(

Bij mij is @home ook slecht qua surfen de laatste tijd...die "kan pagina niet vinden" melding flip ik nu van... :(
Hmmzzz...Ik heb alleen die 2 vinkjes bij de proxy weggehaald en ik kan nu normaal surfen... :) Scheelt weer een boos telefoontje... :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• naval
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05-2020
Beetje laat, maar toch

@home heeft 6 proxy servers waarvan er 2 niet goed functioneren.
De oplossing: regsvr32 ..... werkt wel, alleen met ME zijn er problemen bekend. (nog wel de vinkjes uitzetten)
Ook het de-installeren van de @home software werkt prima

Maar de beste oplossing is de software niet te installeren inderdaad.
De helpdesk was best hulpvaardig gisteren.. *D

Verwijderd

Ha ik heb op dit moment niet veel te klagen. www.mardox.nl downstream tes 423kb/sec. Ik vind het prima. Upstream valt een beetje tegen, 13kb/sec maar dat vind ik niet belangrijk. Ik heb de laatste tijd wel erg veel problemen gehad. Heb gisteren nog naar de helpdesk gebeld, 2 uur gewacht en ze zeiden dat er een probleem met mijn utp kabel kon zijn. "Haal alles eruit en laat hem testen bij een computershop". Ben je helemaal gek dat ding is 20 meter lang en we hebben er 3 uur over gedaan om alles netjes van de kabelmodem naar mijn pc te laten lopen. Gelukkig werkt nu alles normaal
Pagina: 1