Peace is not simply the absence of war.
Chillisoft, mja, ziet er goed uit maar is wel 30 dagen trial 
IIS, och, teveel verhalen erover he. En dat nusphere pakket was best wel makkelijk in te stellen, misschien nog wel makkelijker dan het iis dat ik daarvoor had. En ik wilde apache gewoon eens proberen
. Zou er ook iets gratis bestaan qua asp server?
Ik heb natuurlijk aan 30 dagen trial wel genoeg om een beetje te kloten met asp, maar als ik er echt in verder wil gaan wil ik toch iets permanents hebben draaien...
IIS, och, teveel verhalen erover he. En dat nusphere pakket was best wel makkelijk in te stellen, misschien nog wel makkelijker dan het iis dat ik daarvoor had. En ik wilde apache gewoon eens proberen
Ik heb natuurlijk aan 30 dagen trial wel genoeg om een beetje te kloten met asp, maar als ik er echt in verder wil gaan wil ik toch iets permanents hebben draaien...
Verwijderd
heel even snel gezocht met google: http://www.apache-asp.org
Niet verder gekeken of het gratis is ed, maar ziet er wel redelijk uit volgens mij.
Niet verder gekeken of het gratis is ed, maar ziet er wel redelijk uit volgens mij.
Da's alleen een perl-port, geen VBscript/jscript.Op vrijdag 09 november 2001 11:17 schreef I-eye het volgende:
heel even snel gezocht met google: http://www.apache-asp.org
Maar waarom niet IIS installeren, kun je iig langer dan 30 dagen aanhobby-en. En als je asp wilt blijven gebruiken, kun je of dan alsnog kijken of er niet-IIS oplossingen zijn, of je een klein beetje verdiepen in de IIS security. Die is nl. behoorlijk goed te krijgen, mits je maar up to date blijft met je patches.
Exact expert nodig?
Met IIS kan ik gewoon gebruik maken van SQL, php en asp etc? En kan ik mijn bestaande sql database overzetten naar de IIS sql server?
. Er staat niet zo heel veel in of zo, maar het is zoveel werk om het opnieuw te doen...
Verwijderd
Je kan met ASP connecties leggen naar een Access-database op je server (of ergens anders). Je kan natuurlijk ook MS SQL aanschaffen, is wel een beetje duur.Op vrijdag 09 november 2001 11:57 schreef KroeT het volgende:
Met IIS kan ik gewoon gebruik maken van SQL, php en asp etc? En kan ik mijn bestaande sql database overzetten naar de IIS sql server?. Er staat niet zo heel veel in of zo, maar het is zoveel werk om het opnieuw te doen...
PHP moet in ieder geval wel kunnen, is echter niet standaard ondersteund. Kan je meen ik wel downloaden en installeren. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, staan wel op de agenda om ooit eens te doen.
SQL is de taal om je db te query-en... en kun je uiteraard gebruikenOp vrijdag 09 november 2001 11:57 schreef KroeT het volgende:
Met IIS kan ik gewoon gebruik maken van SQL, php en asp etc? En kan ik mijn bestaande sql database overzetten naar de IIS sql server?. Er staat niet zo heel veel in of zo, maar het is zoveel werk om het opnieuw te doen...
php is een IIS-versie van (module, add-in, of hoe je het ook precies noemt. Het kan iig)
Asp is eigenlijk de verzamelnaam voor alle talen, maar vbscript en jscript zijn standaart ondersteunt.
Koppelingen naar db's zijn uiteraard ondersteunt, en bij mijn weten is een MySql db gebruiken geen enkel probleem via ODBC (MyODBC dacht ik, geen ervaring mee). Er is iig niet zoiets als een IIS SQL Server, je gebruikt (over het algemeen) ADO (componenten om een db te kunnen benaderen) en daarmee kun je native al een aantal db's benaderen, en via ODBC nog veel meer. Je bedoelt waarschijnlijk MSSQL server, die wordt nogal vaak gebruikt in combie met ASP, maar da's op zich dus niet nodig. (Tenzij je daar ook ervaring mee wilt op doen natuurlijk.)
Exact expert nodig?
Draai anders gewoon IIS maar dan wel op een andere port, anders gaat het niet lukken 
Overigens kan je natuurlijk ook php draaien op IIS en zelfs perl gaat heel makkelijk.
Overigens kan je natuurlijk ook php draaien op IIS en zelfs perl gaat heel makkelijk.
Pagina: 1