Hallo tweakers,
Situatie:
- PIII 550mhz
- moederbord die ata 66 ondersteunt
- 40gb maxtor 7200 ata100 hd
- 20gb maxtor 7200 ata 66 hd en een
- 80gb maxtor 5400 ata 100 hd (heb ik nog niet maar komt er als het goed is vandaag aan)
Ik heb nu een ata 100 pci-kaartje besteld, nu heb ik de volgende vraagjes:
Passen er op die controller 2 harde schijven? Zo ja, kan er ook 1 van 66 op en 1 van 100? (ja ik weet dat dit niet logisch is in mijn situatie:) Helaas heb ik niet de specificaties van de controllerkaart, anders wist ik het natuurlijk wel.
Windows ME heb ik nu geinstalleerd op de 40gb schijf, maarja, die kan nu nog maar op ata66 draaien en dat vind ik zonde. Is het mogelijk om die hd aan de ata100 controller te hangen en daar ook van op te starten?
Of kan de pc alleen opstarten van de controllers op het moederbord?
Iemand ervaring met deze problemen? Of weet iemand antwoord op deze vragen?
als meer info nodig is dan edit ik me post of plaats ik ff een reply
Situatie:
- PIII 550mhz
- moederbord die ata 66 ondersteunt
- 40gb maxtor 7200 ata100 hd
- 20gb maxtor 7200 ata 66 hd en een
- 80gb maxtor 5400 ata 100 hd (heb ik nog niet maar komt er als het goed is vandaag aan)
Ik heb nu een ata 100 pci-kaartje besteld, nu heb ik de volgende vraagjes:
Passen er op die controller 2 harde schijven? Zo ja, kan er ook 1 van 66 op en 1 van 100? (ja ik weet dat dit niet logisch is in mijn situatie:) Helaas heb ik niet de specificaties van de controllerkaart, anders wist ik het natuurlijk wel.
Windows ME heb ik nu geinstalleerd op de 40gb schijf, maarja, die kan nu nog maar op ata66 draaien en dat vind ik zonde. Is het mogelijk om die hd aan de ata100 controller te hangen en daar ook van op te starten?
Of kan de pc alleen opstarten van de controllers op het moederbord?
Iemand ervaring met deze problemen? Of weet iemand antwoord op deze vragen?
als meer info nodig is dan edit ik me post of plaats ik ff een reply